کد خبر: ۲۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸
ایراسین بررسی می‌کند؛
هرکسی که قهرمان المپیک ۲۰۲۴ شود تکه‌ای از برج ایفل را تا آخر عمر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمتر از یک هفته به آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده و روز جمعه ۵ مرداد مراسم باشکوه افتتاحیه در رودخانه سن برگزار می‌شود. اما پیش از شروع مسابقات بد نیست در مورد مدال‌هایی که در بزرگترین رویداد ورزشی جهان به ورزشکاران اهدا می‌شود بدانیم.

ورزشکاران در المپیک پاریس انگیزه بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت زیرا علاوه بر کسب افتخار، می‌توانند تکه‌ای از برج ایفل را با خود به خانه ببرند. هر کشوری که میزبان این رقابت‌ها می‌شود سعی می‌کند اتفاقی تازه رقم بزند و در خلاقیت و نوآوری از سایر کشورها پیشی بگیرد، و پاریسی‌ها نیز خلاقیت زیادی به خرج دادند و مدال‌ها را با استفاده از ضایعات فلزی برج ایفل ساختند تا اوج خلاقیت، هنر و ظرافت فرهنگ خود را به رخ جهانیان بکشند. تیری ربول مدیر خلاقیت المپیک پاریس ۲۰۲۴ گفت: «ایده این بود که المپیک را به نمادهای فرانسه پیوند بدهیم. نماد مطلق پاریس و فرانسه برج ایفل است. این فرصتی است برای ورزشکاران که قطعه‌ای از پاریس را با خود داشته باشند.»

مدال‌های ۱۸ گرمی شش ضلعی (فرانسوی‌ها به خاطر شکل کلی کشور که شبیه به شش ضلعی است، گاهی کشورشان را هگزاگون خطاب می‌کنند) توسط جواهرساز «شومه» طراحی شده و از آهنی ساخته شده که در طول تعمیرات گذشته از برج گرفته شده و سال‌ها در انباری که مکان آن مخفی است نگهداری شده. این قطعات در مرکز مدال‌های طلا، نقره و برنز قرار گرفتند، حلقه‌هایی با شیارهایی که پرتوهای نوری را به بیرون می‌تابد؛ برگرفته از طرح تاج در آرشیو شومه. در پشت مدال‌ها الهه یونانی پیروزی (نایکی) و آکروپولیس در یک طرف و برج ایفل در سمت دیگر دیده می‌شوند. مدال‌های پارالمپیک نمای برج ایفل را از زیر نشان می‌دهند و پاریس ۲۰۲۴ با خط بریل روی آنها نوشته شده که ادای احترامی به مرد فرانسوی است که این خط را اختراع کرد. ۵۰۸۴ مدال توسط ضرابخانه فرانسه،Monnaie de Paris تولید شده است.

ورزشکاران فرانسوی اکنون اراده بیشتری برای قهرمانی دارند تا قطعات معروف‌ترین بنای تاریخی کشورشان را در خانه نگه دارند. و ورزشکاران سایر کشورها نیز برای به دست آوردن تکه‌ای از برج ایفل با هم به رقابت خواهند پرداخت.

جزئیات خواندنی درباره مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ قهرمان المپیک شوید تا برج ایفل را به خانه ببرید!

جزئیات خواندنی درباره مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ قهرمان المپیک شوید تا برج ایفل را به خانه ببرید!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار