کد خبر: ۲۳۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
از کانگوروها، طبیعت بکر و آب و هوای پاک کشور استرالیا که بگذریم، برای تحصیل در استرالیا دلایل موجه‌تری هم وجود دارد. این کشور با داشتن امکانات آموزشی مدرن، دانشگاه‌هایی در کلاس جهانی و بورسیه‌های تحصیلی متنوع همیشه در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی جا خوش کرده است. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم که بیش از 15 نفر از برندگان جایزه نوبل، فارغ التحصیل دانشگاه‌های استرالیا بوده‌اند.

تحصیل در استرالیا به هزار و یک دلیل

از کانگوروها، طبیعت بکر و آب و هوای پاک کشور استرالیا که بگذریم، برای تحصیل در استرالیا دلایل موجه‌تری هم وجود دارد. این کشور با داشتن امکانات آموزشی مدرن، دانشگاه‌هایی در کلاس جهانی و بورسیه‌های تحصیلی متنوع همیشه در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی جا خوش کرده است. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم که بیش از 15 نفر از برندگان جایزه نوبل، فارغ التحصیل دانشگاه‌های استرالیا بوده‌اند. اما این تمام ماجرا نیست؛ تحصیل در استرالیا به هزار و یک دلیل می‌تواند بهترین تصمیم زندگی شما برای ساختن آینده‌ای بی‌نقص باشد. می‌پرسید چرا؟ دلایل تحصیل در استرالیا را از دست ندهید.

1+9 دلیل برای تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا به هزار و یک دلیل

اگر در مورد انتخاب استرالیا به‌عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود تردید دارید، بهتر است در قدم اول بدانید مزایای تحصیل در استرالیا چیست و اصلاً چرا باید این کشور را بین اولویت‌های خود قرار دهیم.

10. تحصیل در محیطی چند فرهنگی و دوستانه

استرالیایی‌ها به خوشرویی و برخورد دوستانه شهرت دارند و چه خبری بهتر از اینکه با تحصیل در این کشور مشکلی در پیدا کردن دوستان جدید نخواهید داشت. کمتر کشوری در دنیا، تنوع فرهنگی جامعه استرالیا را دارد. جامعه چند فرهنگی کشور استرالیا باعث شده که در این کشور احساس غربت نکنید، با فرهنگ‌های جدید آشنا شوید و شبکه ارتباطی خوبی برای خود بسازید.

9. تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی جهان

شهر ملبورن استرالیا بالاتر از شهرهایی مثل لندن، هنگ‌کنگ، توکیو، سئول و سنگاپور رتبه ششم را در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان بر اساس QS 2024 دارد. به‌غیر از ملبورن، شهر سیدنی نیز در رتبه هشتم این لیست جای گرفته و شهرهای دیگری مثل بریزبن، آدلاید و پرث نیز با فاصله کم در لیست بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته‌اند. این رتبه بندی بر اساس معیارهایی مثل مناسب بودن هزینه زندگی، امکانات رفاهی، مهاجرپذیری و فاکتورهای دیگر انجام شده ‌است.

8. تحصیل در یکی قطب‌های پژوهشی جهان

تحصیل در استرالیا به هزار و یک دلیل

دانشگاه‌های کشور استرالیا در زمینه تحقیقات و پژوهش‌های نوین در جهان پیشرو هستند. جالب است بدانید که بسیاری از اختراعات و اکتشافات مهم بشر مثل پنی‌سیلین، IVF و حتی wi-fi در این کشور صورت‌گرفته‌اند. استرالیا در زمینه هنر، علوم انسانی، آموزش، مهندسی و علوم پایه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بنابراین اگر قصد دارید پژوهش‌های خود را در سطح جهانی با استفاده از امکانات مدرن پیش ببرید، تحصیل در استرالیا بهترین گزینه پیش روی شماست.

7. امکان اخذ ویزای دانشجویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی استرالیا باشید، می‌توانید در مدت زمان 4 هفته تا 3 ماه ویزا دریافت کنید. خوشبختانه مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما سریع است و در صورتی که اصول درخواست ویزا را رعایت کنید، احتمال ریجکتی ویزای بسیار پایین خواهد بود. برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا لازم است که از مدارس، کالج یا دانشگاه‌های استرالیا پذیرش بگیرید، تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید و تمکن مالی مورد نیاز را تامین کنید.

6. دریافت بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه‌ها

شاید یکی از دغدغه‌های اصلی شما هزینه‌ها و شهریه دانشگاه‌های استرالیا باشد. خوشبختانه سالانه نزدیک به 300 میلیون دلار بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشور استرالیا اعطا می‌شود. بورسیه‌های دولتی و دانشگاهی مختلفی حتی برای دانشجویان بین المللی نیز در نظر گرفته شده ‌است که تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی آنها را تامین می‌کند. البته برای گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا باید شرایطی مثل معدل بالا، نمره بالای زبان، دستاوردهای علمی و پژوهشی، انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید خود داشته ‌باشید.

5. امکان کار در حین تحصیل در استرالیا

دانشجویان استرالیا مجاز هستند که در حین تحصیل در این کشور، به‌صورت پاره وقت کار کنند. دولت استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد که هفته‌ای 20 ساعت در طول ترم و به‌صورت نامحدود در تعطیلات بین ترم و تعطیلات تابستانی کار کنند. حداقل دستمزد در کشور استرالیا 24 دلار استرالیا است که درآمد قابل توجهی برای تامین هزینه‌های زندگی و حتی تحصیل به‌حساب می‌آید. کار کردن در حین تحصیل، به‌غیر از کسب درآمد به شما کمک می‌کند که مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و تجربه کافی برای ورود به بازار کار استرالیا به‌دست آورید.

4. فرصت‌های شغلی متنوع در انتظار شما

تحصیل در استرالیا به هزار و یک دلیل

برنامه‌های درسی در کشور استرالیا به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دانشجویان را برای رویارویی با چالش‌های کار آماده می‌کنند. بعد از اتمام تحصیل در استرالیا فرصت‌های شغلی متعددی در انتظار شماست؛ این موضوع را از نرخ پایین بیکاری این کشور که برابر با 4% است، به‌راحتی می‌توان متوجه شد. میانگین دستمزد سالانه در کشور استرالیا در سال 2024 برابر 78 هزار دلار استرالیاست که یکی از بالاترین نرخ‌های دستمزد در کشورهای مختلف جهان به‌حساب می‌آید.

3. امکان تحصیل در دانشگاه‌های رتبه برتر جهان

دو دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملبورن استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به‌غیر از این مورد، موسسات آموزشی استرالیا استانداردهای آموزشی در سطح جهانی را رعایت می‌کنند و کلاس‌های درس با تکنولوژی‌های پیشرفته در این موسسات برگزار می‌شوند. امکانات آموزشی و پژوهشی پیشرفته را نیز به موارد قبلی اضافه کنید تا مطمئن شوید چرا تحصیل در استرالیا محبوبیت زیادی در جهان دارد.

2. همراهی خانواده در حین تحصیل در استرالیا

با تحصیل در استرالیا می‌توان ویزای همراه دانش آموزی یا ویزای همراه دانشجویی نیز دریافت کرد. به این ترتیب شما می‌توانید همسر، فرزندان زیر 18 سال و حتی پدر و مادر خود را به کشور استرالیا بیاورید. اگر دانش آموزان زیر 18 سال در استرالیا تحصیل کنند، دولت استرالیا ویزای گاردین را به یکی از والدین فرزند اهدا می‌کند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا بگیرند. بسته به نوع ویزا و شرایط همراه، مدت زمان اعتبار ویزای همراه متغیر است.

امکان دریافت ویزای کار بعد از تحصیل و اقامت دائم

بعد از اتمام دوره تحصیل در استرالیا امکان دریافت ویزای کار طولانی‌مدت (PSW) حتی بدون جاب آفر، اسپانسر یا شغل وجود دارد که اعتبار آن به ‌مدت 2 تا 4 سال است. این ویزا به مجوز کار پس از تحصیل (ساب کلاس 485) نیز شهرت دارد و به دانشجویان اجازه می‌دهد که در استرالیا حضور داشته‌ باشند و حتی خانواده خود را نیز به این کشور بیاورند.

مهمترین دلیل تحصیل در استرالیا این است که بعد از 2 سال کار پس از اتمام تحصیل می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کرده و شهروند استرالیا شوید. اخذ اقامت دائم استرالیا یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که دانشجویان در سراسر دنیا این کشور را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند.

تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

تحصیل در کشور استرالیا با توجه به دلایلی که مطرح شد، بدون شک بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای تضمین آینده خود و خانواده‌تان بگیرید. اما اخذ پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا و به ‌دنبال آن ویزای تحصیلی استرالیا فرایند ساده‌ای نیست. برای این کار به راهنمایی افرادی با تجربه نیاز دارید که با بررسی شرایط شما بهترین راه حل را پیش روی شما بگذارند. گروه مهاجرتی ادب ویزا به‌عنوان نماینده رسمی دانشگاه‌های معتبر استرالیا و با داشتن سال‌ها تجربه موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات خود است. به‌منظور بهره‌مندی از مشاوره و ارزیابی رایگان شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مشاورین ما در گروه ادب ویزا تماس بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار