کد خبر: ۲۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲
با توجه به تحولات اخیر در زمینه‌ی نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و مالی و ضرورت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، طلافروشان نیز باید به ثبت معاملات خود در سامانه مودیان بپردازند. این الزام به منظور شفافیت بیشتر در تبادلات مالی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی صورت گرفته است.

با توجه به تحولات اخیر در زمینه‌ی نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و مالی و ضرورت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، طلافروشان نیز باید به ثبت معاملات خود در سامانه مودیان بپردازند. این الزام به منظور شفافیت بیشتر در تبادلات مالی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی صورت گرفته است. در چند ماه اخیر کشمکش هایی بین صنف طلافروشان و وزارت صنعت، تجارت و معدن به وجود آمد که باعث تعطیلی بازار طلافروشان هم شد اما در آخر نتیجه به کجا رسید؟  در ادامه گزارش به صورت شفاف تری به جزئیات این اعتراضات و تصمیم نهایی خواهیم پرداخت.

لزوم ثبت معاملات در سامانه مودیان

بر اساس اخبار منتشر شده، ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. این اقدام به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی صورت گرفته است. به گفته مسئولین، طلافروشان دیگر بهانه‌ای برای عدم ثبت معاملات خود ندارند و باید تمامی تبادلات مالی خود را در این سامانه ثبت کنند.

از دی ماه سال 1402 که ارسال صورتحساب به سامانه مودیان اجباری شدف صنف طلافروشان دست به اعتراض زدند و از این موضوع شکایت داشتند که چرا بایستی سرمایه خود را سامانه جامع تجارت اعلام کنند در صورتی که این سرمایه ممکن است نسل به نسل به آنها رسیده باشد و از سویی هم ممکن است اعلام آن خطر آفرین باشد. در این صورت برای ارسال صورتحساب فرصتی سه ماهه تعیین شد و در نهایت اردیبهشت ماه نتیجه نهایی اعلام گردید.

نرم افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

از تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال 1403 ابلاغیه ای از سوی وزارت صنعت، تجارت و معدن صادر شد که طی آن مشخص شد طلافروشان لازم نیست سرمایه و دارایی خود را ثبت کنند بلکه فقط موظف به ثبت معاملات در گردش خود هستند. از این رو اعتراض طلافروشان هم فروکاست و به بازار کار خود بازگشتند.

پیامدهای عدم ثبت معاملات

عدم ثبت معاملات در سامانه مودیان می‌تواند پیامدهای جدی برای طلافروشان به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها می‌توان به جریمه‌های سنگین مالیاتی و همچنین مسدود شدن حساب‌های بانکی اشاره کرد. بنابراین، طلافروشان باید هر چه سریع‌تر به ثبت معاملات خود در این سامانه بپردازند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند .

نرم‌افزار مودیان طلافروشی: راه‌حلی سریع و ساده

حال که مشکل طلافروشان حل شد و چاره ای به جز ارسال صورتحساب های خود به سامانه مودیان نداشتند، چالش بر سر کار با نرم افزارهای مختلف و سختی آنها به میان آمد. تعداد فاکتورهای روزانه این صنف بالاست و ارسال از طریق نرم افزار های موجود در بازار کاری زمانبر و سخت است. اما در این میان یک نرم افزار کارآمد هم معرفی شد. نرم افزاری فقط مخصوص صنف طلا و جواهر فروشان. برای راحتی طلافروشان در ثبت معاملات خود، نرم‌افزار سامانه مودیان طلافروشی صنوبر به آدرس movadian.com معرفی شده است. این نرم‌افزار به طلافروشان کمک می‌کند تا به صورت سریع و ساده معاملات خود را در سامانه مودیان ثبت کنند. با استفاده از این نرم‌افزار، طلافروشان می‌توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و صورتحساب‌های خود را به سامانه مودیان ارسال کنند.

نرم افزار سامانه مودیان صنف طلافروشان

ویژگی‌های نرم‌افزار مودیان طلافروشی صنوبر

  • سرعت بالا: با استفاده از این نرم‌افزار، طلافروشان می‌توانند در کمتر از دو دقیقه اطلاعات خود را وارد کرده و صورتحساب‌ها را ارسال کنند.
  • قابلیت استفاده در گوشی همراه و دسکتاپ: این نرم‌افزار قابل استفاده در هر دو دستگاه گوشی همراه و دسکتاپ می‌باشد، که این امر به طلافروشان امکان می‌دهد تا در هر زمان و مکانی به ثبت معاملات خود بپردازند.
  • بدون نیاز به دریافت شناسه کالا: برخلاف برخی از نرم‌افزارهای دیگر، در این نرم‌افزار نیازی به دریافت شناسه کالا نیست و طلافروشان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مختصر، صورتحساب‌های خود را سریع ارسال کنند.
  • تجربه رایگان: نرم‌افزار مودیان طلافروشی این امکان را به کاربران می‌دهد تا قبل از خرید نسخه، 10 صورتحساب را به صورت کاملا رایگان ارسال کنند .

نحوه استفاده از نرم‌افزار مودیان طلافروشی

استفاده از نرم‌افزار سامانه مودیان بسیار ساده و آسان است. کاربران می‌توانند به راحتی به آدرس  movadian.com  و سپس سامانه 3gold در گوشی موبایل یا رایانه خود مراجعه کنند و سپس با وارد کردن اطلاعات مربوطه، به ثبت معاملات خود بپردازند.

نرم افزار سامانه مودیان

نتیجه‌گیری

با توجه به الزام ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان و پیامدهای عدم رعایت این قانون، طلافروشان باید هر چه سریع‌تر به ثبت معاملات خود بپردازند. استفاده از نرم‌افزار مودیان طلافروشی از سایت movadian.com می‌تواند به طلافروشان کمک کند تا به راحتی و با سرعت بالا معاملات خود را ثبت کنند و از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. این نرم‌افزار با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به طلافروشان امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به دریافت شناسه کالا، صورتحساب‌های خود را به سامانه مودیان ارسال کنند و از تجربه رایگان آن بهره‌مند شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار