کد خبر: ۲۳۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱

شفقنا- موضع برخی کشورهای آمریکای لاتین در قبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا باعث شد دولت این کشور دیپلمات های خود را از این کشورها فرا بخواند و خواستار خروج نمایندگان دیپلماتیک آنها شود.

به گزارش شفقنا، بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بامداد امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت به دنبال آن که شماری از کشورهای آمریکای لاتین تاکید کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسند، دولت این کشور با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که رفتارها و اظهارات مداخله جویانه گروهی از «دولت های راست گرای وابسته به آمرکا» را به شدت محکوم می کند.

دولت ونزوئلا در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که کشورهای مذکور با اقدامات خود «حاکمیت ملی» این کشور را هدف قرار داده و در تلاش هستند تا «گروه لیما» را احیا کنند، خاطر نشان ساخت که این گروه متشکل از 12 کشور که در ماه آگوست سال 2017 میلادی در پایتخت پرو با هدف «ایجاد یک راه خروج صلح آمیز از بحران وقت ونزوئلا» تاسیس شد، شکست خورده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، دولت ونزوئلا تصمیم گرفت در واکنش به این اقدامات، دیپلمات های خود را از آرژانتین، شیلی، پرو، کاستاریکا، پاناما، جمهوری دومینیکن و اروگوئه فرا بخواند و همزمان نیز از دولت های این کشورها می خواهد که بی درنگ نمایندگان دیپلماتیک خود را از خاک ونزوئلا خارج کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار