کد خبر: ۲۳۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
آیفون ۱۵، ۱۵ پرو مکس و ۱۵ پرو به‌ترتیب سه جایگاه اول را تسخیر کرده‌اند و در ادامه گلکسی A۰۵ در رتبه چهارم دیده می‌شود.

آیفون ۱۵ پرفروش‌ترین گوشی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ شد

اپل دوباره صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان شد و سه مدل از آیفون ۱۵ جایگاه‌های اول تا سوم را تسخیر کردند. گلکسی A۱۵ نیز پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری نام گرفت. در این لیست، هر دو نسخه ۴G و ۵G این گوشی به چشم می‌خورند.

پیشتازی سری آیفون ۱۵ در بازار جهانی موبایل

براساس گزارش Counterpoint Research، آیفون ۱۵ پرفروش‌ترین گوشی جهان در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ نام گرفت و برادران بزرگ‌ترش، آیفون ۱۵ پرو مکس که در سه‌ماهه اول پرفروش‌ترین گوشی بود، و آیفون ۱۵ پرو، به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. آیفون ۱۴ نیز رتبه ششم این لیست را به خودش اختصاص داده است.

سامسونگ در این بازه زمانی توانسته ۵ جایگاه را از بین ۱۰ گوشی پرفروش بازار به دست آورد. نسخه ۵G گلکسی A۱۵ در رتبه چهارم این لیست و نسخه ۴G آن در رتبه ششم قرار دارد و A۵۵ سامسونگ رتبه هفتم را به دست آورده. پرچم‌دار قدرتمند کره‌ای‌ها، گلکسی S۲۴ اولترا، رتبه نهم این لیست را از آن خود کرده است. در انتهای لیست نیز میان‌رده اقتصادی سامسونگ، گلکسی A۰۵، دیده می‌شود.

در مقایسه با سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳، تعداد جایگاه‌های سامسونگ از ۶ به ۵ جایگاه کاهش یافته است. طبق تصویر بالا، در آن بازه زمانی نسخه ۴G گلکسی A۱۴ پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ بود و جایگاه‌های بعدی به‌ترتیب به گلکسی A۵۴، گلکسی A۱۴ ۵G، گلکسی S۲۳ اولترا، گلکسی A۰۴e و گلکسی A۳۴ اختصاص داشت.

این لیست نشان می‌دهد استراتژی سامسونگ بر فروش گوشی‌های گران‌تر تمرکز دارد و این شرکت میانگین فروش بالاتری نسبت به نسل قبل دارد.

اما به‌غیراز اپل و سامسونگ، شیائومی نیز در این لیست نماینده‌ای دارد. شیائومی ۱۳C ۴G دستگاه اقتصادی این شرکت است که هشتمین گوشی پرفروش سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ بود. اکنون دستگاه‌های شیائومی نه‌تنها در آسیا و خاورمیانه، بلکه در آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب نیز به فروش می‌رسند؛ اتفاقی که دامنه کاربران این شرکت را گسترش داده است.

بااین‌حساب، انتظار می‌رود در فصول بعدی دستگاه‌های بیشتری از شیائومی در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها حضور داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار