کد خبر: ۲۳۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کلاس‌های درس امروزه، با استفاده از ویدئو پروژکتورهای هوشمند، یادگیری درس را برای همه دانش‌آموزان، آسان و لذت‌بخش کرده‌اند. ویدئو پروژکتور، با امکان پخش صوت و تصویر و متن به صورت هم‌زمان، هم بین معلمان و هم دانش‌آموزان بسیار محبوب است.

کلاس‌های درس امروزه، با استفاده از ویدئو پروژکتورهای هوشمند، یادگیری درس را برای همه دانش‌آموزان، آسان و لذت‌بخش کرده‌اند. ویدئو پروژکتور، با امکان پخش صوت و تصویر و متن به صورت هم‌زمان، هم بین معلمان و هم دانش‌آموزان بسیار محبوب است. چرا که یک اتفاق دو سر سود را رقم می‌زند. دانش‌آموزان با دیدن تصاویر و ویدئو بهتر درس را فرامی‌گیرند و بیشتر به کلاس درس دل می‌دهند و به تبع اداره کردن کلاس و روند آموزش برای معلم‌ها راحت‌تر خواهد شد.

تحولی در آموزش: ویدئو پروژکتورهای هوشمند در کلاس‌های درس مدرن

خرید ویدئو پروژکتور آموزشی برای کلاس، فواید و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت که اگر آن‌ها را بدانید، در خریدش شک نخواهید کرد. در ادامه بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی را معرفی کرده و از مزایای این پروژکتورها خواهیم گفت.

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور آموزشی

با وجود گوشی‌های هوشمند و سرگرمی‌های فراوانی که در دسترس دانش آموزان امروزی است؛ کلاس‌های آموزشی مدرسه برای آن‌ها خسته کننده شده و آموزش صرفاً از روی کتاب، توجه دانش‌آموزان را به خود جلب نمی‌کند. وجود ویدئو پروژکتورهای هوشمند در کلاس‌های درس علاوه بر تأثیر مثبت در جلب توجه دانش‌آموزان، مزایای دیگری نیز دارد که در این بخش به توضیح آن پرداخته‌ایم.

تنوع در تدریس

وجود ویدئو پروژکتورهای هوشمند در کلاس‌های آموزشی، باعث می‌شود استاد و معلم با دست باز از تمام منابع آموزشی به صورت فیلم، عکس، متن و صوت برای تدریس به دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده کنند. با این کار همه دانش‌آموزان برای گوش دادن به درس علاقه نشان داده و مطالب آموزشی بیشتر در ذهن آن‌ها ثبت می‌شود. در بین دانشجویان نیز این موضوع صدق می‌کند و بعضی مطالب خسته‌کننده را با این روش، بهتر یاد می‌گیرند‌.

استفاده بهینه از وقت کلاس

تدریس معلم‌ها و اساتید در گذشته به شیوه‌های قدیمی صورت می‌گرفت. آن‌ها برای درس دادن مجبور بودند فقط به کتاب متکی باشند و تنها ابزاری که در دست داشتند تخته سیاه کلاس بود. در بیشتر مواقع وقت کلاس تمام می‌شد و معلم و استاد نمی‌توانستند درس را به‌خوبی پیش ببرند.

تحولی در آموزش: ویدئو پروژکتورهای هوشمند در کلاس‌های درس مدرن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود ویدئو پروژکتورهای هوشمند به کلاس‌های درس، معلم و یا استاد می‌توانند با ساخت پاورپوینت از قبل، مطالب را به صورت چکیده ارائه دهد و از فرصت باقی مانده برای نمایش فیلم و پخش صوتی بعضی مطالب آموزشی استفاده کرده و دانش‌آموزان و دانشجویان را به یادگیری بیشتر و بهتر، ترغیب کنند.

 مشارکت در کلاس

اگر معلم و استاد فقط به کتاب و جزوات آموزشی متکی باشند و کل زمان کلاس را فقط مشغول بازگو کردن مطالب درون آن‌ها کنند؛ قطعاً هیچ تعامل و مشارکتی بین شاگرد و استاد و معلم به وجود نخواهد آمد.

اگر کلاس درس با ویدئو پروژکتور، تجهیز شده باشد؛ مشارکت همه دانشجویان و دانش‌آموزان در کلاس‌ بیشتر خواهد شد و آن‌ها به درس علاقه بیشتری نشان می‌دهند. همچنین با وجود پروژکتور، آن‌ها مجبورند برای ارائه بهتر کارهای درسی، بیشتر تلاش کنند. معلم یا استاد می‌تواند از آن‌ها بخواهد که کنفرانس داشته باشند و با استفاده از پاورپوینت و ... موضوعاتی را برای ارائه در کلاس آماده کنند. این مسئله جدای از اینکه میزان یادگیری مباحث را افزایش خواهد داد، موجب افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان و دانشجویان است.

بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکاتی برای خرید ویدئو پروژکتورهای هوشمند که باید به آن توجه لازم را داشته باشید به شرح زیر است:

اندازه پروژکتور

بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی، باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا از همه نقاط کلاس به‌خوبی دیده شود. همچنین در هنگام خرید ویدئو پروژکتور آموزشی، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اندازه ویدئو پروژکتور به کلاسی که قرار است در آن نصب شود نیز بستگی دارد. اگر فاصله نصب تا پرده نمایش، استاندارد نباشد؛ تصاویر به‌خوبی دیده نخواهند شد.

 روشنایی

یکی از ویژگی‌های بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی این است که روشنایی آن کافی باشد تا در نور محیط و نور پنجره‌ها به‌خوبی دیده شود. البته باید توجه داشت که در زمان استفاده از هر نوع پروژکتوری، باید تا حد امکان، نور محیط را کم کنید تا تصاویر پخش شده روی پرده نمایش به‌خوبی دیده شوند؛ اما خب، ویژگی روشنایی ویدئوپروژکتورهای مختلف با هم متفاوت‌اند و برخی از آن‌ها حتی در روشنایی هم کیفیت خوبی از خود ارائه می‌دهند که قابل قبول است. برای کلاس‌هایی که روشنایی در آن‌ها زیاد است، حتماً این ویژگی را بررسی کنید.

قیمت مناسب

ویدئو پروژکتورهای هوشمند با توجه به تنوعی که دارند، با قیمت‌های متفاوتی نیز به فروش می‌رسند. ممکن است بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی به دلیل امکانات زیادش، قیمت بالایی نیز داشته باشد. البته که محصولات قیمت پایین هم وجود دارند و آن‌ها هم ممکن است به‌خوبی نیازهای شما را برطرف کنند. بهرحال توصیه می‌شود بودجه خود را مشخص کنید و سپس به جای اینکه از کیفیت محصول کم کنید، به دنبال جایی باشید که بدون واسطه محصول را به دست شما می‌رسانند. از آنجایی که ویدئوپروژکتورها معمولاً محصولاتی وارداتی هستند، باید سراغ واردکننده بروید.

تحولی در آموزش: ویدئو پروژکتورهای هوشمند در کلاس‌های درس مدرن

اگر ویدئو پروژکتورها، قیمت خوبی به فروش برسند؛ تمام مدارس و مراکز آموزشی، می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و کلاس درس هوشمندی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهند.

سایت دای‌ تک، مرجع تخصصی فروش انواع ویدئو پروژکتورهای کلاسی، ویدئو پروژکتورهای دست اول را بدون واسطه و با قیمتی مناسب، به فروش می‌رساند.

09196782254 - 02191314014

انواع ویدئو پروژکتورهای کلاسی

خرید ویدئو پروژکتور آموزشی برای هوشمند سازی مدارس لازم است. اگر تا به حال اقدام به این کار نکرده‌اید، باید دست به کار شوید. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع آن‌ها بپردازیم.

ویدئو پروژکتورهای معمولی

ویدئو پروژکتورهای معمولی فقط توانایی محتوای آموزشی را از طریق اتصال به کامپیوتر را دارند. با این ویدئو پروژکتورها نمی‌توان به ادیت محتوا و ثبت نوشته‌ها با قلم نوری را روی پرده نمایش انجام داد.

ویدئو پروژکتورهای تعاملی DLP

با ویدئو پروژکتورهای تعاملی، می‌توان هر سطح سفیدی مثل پرده نمایش را به تخته هوشمند تبدیل کرد. این ویدئو پروژکتورها با استفاده از قلم های نوری، محتوایی را که روی پرده نمایش نوشته می‌شود را نمایش می‌دهد.

 ویدئو پروژکتورهای تعاملی امکاناتی مثل رنگ‌های متفاوت و مطالب نوشته شده با رنگ های متنوع را ارائه می‌دهد. با این ویدئو  پروژکتور می‌توان‌ حرکت قلم را روی صفحه نمایش ردیابی کرد. یعنی وقتی قلم روی صفحه نمایش کشیده شود؛ حرکت قلم روی صفحه نمایش پروژکتور نشان داده می‌شود.

پروژکتور هوشمند مادون قرمز

پروژکتور مادون قرمز دارای قابلیت هوشمندی است که با وجود آن، لمس کاربر را تشخیص می‌دهد. با لمس انگشت، محتوا روی پرده نمایش، نشان داده می‌شود. این پروژکتورها به دلیل وجود سنسور مادون قرمز، قابلیت تشخیص لمس از طریق انگشت یا قلم را دارند.

وقتی که صفحه نمایش لمس شود؛ مادون قرمز، روی پروژکتور انعکاس پیدا کرده و به دوربین اجازه می‌دهد که حرکت قلم بر روی صفحه نمایش را ردیابی کند.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، امروزه دانش‌آموزان برای یادگیری بهتر و معلمان برای داشتن تدریسی راحت‌تر و کارآمدتر به کلاس‌های هوشمند نیاز دارند.

امیدواریم مسئولین مربوطه، با نگاهی به پیشرفت فناوری در سراسر جهان، هر چه سریع‌تر به هوشمند سازی مدارس و مراکز آموزشی اقدام کنند. همان‌طور که ساخت مدرسه و فراهم کردن امکانات اولیه آن لازم است، هوشمند سازی نیز باید در اولویت قرار بگیرد. خرید ویدئو پروژکتور آموزشی، از اقدامات اولیه برای هوشمند سازی است که قطعاً تأثیر زیادی در پرورش ذهن و خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار