کد خبر: ۲۳۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
براساس اعلام وزارت کار رقم خورد
بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در سال‌جاری مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی ابلاغ شده که به زودی پرداخت می شود.

اختصاص تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به مشاغل خانگی

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در سال‌جاری مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی ابلاغ شده که به زودی پرداخت می شود.

در دولت سیزدهم در راستای توسعه مشاغل خانگی گام‌های مؤثر و بسزایی برداشته شد که از جمله آنها می‌توان به تسهیل‌گری در صدور مجوزها، افزایش سهم تسهیلات بانکی و رشد صعودی اشتغال ایجادی اشاره کرد.
از نگاه کارشناسان، گسترش مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار به تسهیل معیشت و افزایش درآمد خانوارها کمک می کند.

یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم ورود زنان به بازار کار بود و از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان و افزایش حدود یک درصدی نرخ مشارکت بانوان در آمارهای بهار و تابستان ۱۴۰۲ است.
در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از صاحبان کسب و کارهای خانگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد سکوهای فروش مجازی محصولات خانگی و بازارسازی مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داد.
در همین راستا محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اخیرا از اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات  مشاغل خانگی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات ابلاغ شده و به زودی پرداخت می شود.

اختصاص تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به مشاغل خانگی

به گفته وی مشاغل خانگی هزینه‌های تولید را به شدت کاهش داده و موجب مدیریت مصرف انرژی می شود؛ علاوه بر این ضمن درآمدزایی برای اعضای خانواده موجب تسهیل ورود زنان به بازار کار می شود.

سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافت که رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت و بانک مرکزی در نیمه دوم سال  گذشته مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به منظور توسعه و تقویت مشاغل خانگی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داد تا کل اعتبار مشاغل خانگی به ۵ همت برسد، این درحالی است که تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹ جمعا ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی پیدا کرد.
برابر آمارهای موجود از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۲ بیش از ۴۲۶ هزار و ۹۶۶ فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی ایجاد شده که نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم رشد ۵۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، کارشناسان بازار کار بر این عقیده اند که مشاغل خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار به ویژه برای جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان به شمار می‌رود چراکه با کمترین هزینه و سرمایه و بیشترین ارزش افزوده می‌توان اشتغال خانگی را تجربه کرد و به درآمد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار