کد خبر: ۲۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: فعالیت تصفیه خانه هفتم آب تهران و بهره گیری از آب سد ماملو ، موجب رفع مشکل افت کیفیت آب در شهر تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علیرضا نوذری پور اظهار داشت: سال گذشته بهره برداری آزمایشی از پروژه انتقال آب از سد ماملو به جنوب تهران آغاز و به مرور به حجم انتقال آب افزوده شد و اکنون به 2.5 مترمکعب در ثانیه رسیده است.

نوذری پور تصریح کرد: ورود آب سد ماملو به شبکه مصرف مشترکان این مناطق موجب شد تا کیفیت آب جنوب تهران و شهرها و شهرک های هدف، نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند .

محدوده اجرایی طرح انتقال آب سد ماملو به شهر تهران از محل این سد واقع در ٤٠ کیلومتری شرق تهران (محدوده بالاتر از شهرستان پاکدشت و منطقه پارچین ) آغاز می شود و پس از طی بخشی از مسیر خود در بزرگراه 'امام رضا(ع)' و بزرگراه 'دولت آباد' وارد بزرگراه 'آزادگان' (کمربندی جنوب تهران) می شود و در نهایت تا مخزن جدید در غرب تهران واقع در بزرگراه 'فتح' (جاده قدیم کرج) ادامه پیدا می کند.

سد ماملو (دروازه)، در 30 کیلومتری جنوب شرقی تهران بر روی رودخانه جاجرود و رودخانه فصلی دماوند در روستای ماملو ساخته شده و هدف از احداث سد ماملو، تأمین آب کشاورزی، آب شرب و برق شهرهای پاکدشت، ورامین و جنوب تهران است.

دریاچه این سد حدود سه هزار متر طول و 800 متر عرض دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: