کد خبر: ۲۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
خودروساز کره‌ای کیا از فیس‌لیفت پرچمدار سدان‌های خود یعنی K۸ رونمایی کرد. ارزان‌ترین نسخه K۸ معادل ۲۷۳۰۰ دلار (یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان) قیمت دارد. تمامی نسخه‌ها به جز نسخه هیبریدی از این ماه به فروش می‌رسند.

کیا از فیس‌لیفت پرچمدار خود رونمایی کرد

امیرمسعود عابدین: کیا در سال ۲۰۲۱ کادنزا را از ایالات متحده خارج کرد، اما در اواخر همان سال، جایگزین آن در کره جنوبی عرضه شد. در بازار کره‌جنوبی، این سدان بزرگ با نام K۷ شناخته می‌شد، اما برای آخرین نسل، به نام K۸ روی آورد. اکنون، یک به‌روزرسانی در اواسط چرخه عمر این خودرو وجود دارد. به‌صورت کلی، تغییرات گسترده و قابل توجه هستند، حتی اگر از نظر فنی فقط یک فیس‌لیفت به‌حساب بیاید.

با ورود به داخل خودرو، تغییرات قابل‌توجهی نیز وجود دارد. کنترل‌ سیستم تهویه مطبوع اصلاح‌شده اکنون در زیر دریچه‌های هوای مرکزی قرار دارند. کیا متریال نرم بیشتر و یک نوار نوری LED که داشبورد را به دو نیم تقسیم می‌کند، اضافه کرده است. در پشت، سگک‌های کمربند ایمنی روشن می‌شوند. صحبت از ایمنی شد، همه نسخه‌ها دارای ۱۰ کیسه هوا به عنوان تجهیزات استاندارد هستند. در نسخه‌های دیگر، چراغ‌های جلو دارای نور بالای تطبیقی هستند.

کیا از فیس‌لیفت پرچمدار خود رونمایی کرد

مطابق با جدیدترین زبان طراحی کیا، K۸ دارای چراغ‌های جلوی عمودی است که ظاهری آینده‌نگرانه به خودرو می‌بخشد. قسمت جلویی در مقایسه با مدل پیش از فیس لیفت، کاملاً بازطراحی شده و اکنون یک نوار LED پهن برای ایجاد ارتباط بین چراغ‌های جلو وجود دارد. کیا همچنین لوگوی خود را از سپر به پایین کاپوت منتقل کرده است.

کیا از فیس‌لیفت پرچمدار خود رونمایی کرد

تغییرات در عقب کمتر آشکار است؛ به نظر می‌رسد چراغ‌های عقب جابجا شده‌اند، در حالی که سپر بازسازی شده ظاهر بهتری دارد.

کیا از فیس‌لیفت پرچمدار خود رونمایی کرد

کیا K۸ از روز اول در کره با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی عرضه شده است. نیروی تولیدی توسط یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتون‌متر برای مدل پایه تأمین می‌شود. اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ بزرگ‌تر با ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور وجود دارد.

کیا از فیس‌لیفت پرچمدار خود رونمایی کرد

ارزان‌ترین نسخه K۸ معادل ۲۷۳۰۰ دلار (یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان) قیمت دارد. تمامی نسخه‌ها به جز نسخه هیبریدی از این ماه به فروش می‌رسند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار