کد خبر: ۲۳۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
روابط بین کارگر و کارفرما از اهمیت زیادی برخوردار است و در قانون کار قوانین زیادی در این خصوص وضع شده است. در صورتی که یکی از طرفین قرارداد کار به وظایف خود عمل نکند و سبب تضییع حق طرف مقابل شود، شخص دیگر امکان شکایت و پیگیری حقوق خود را از طریق مراجع قانونی دارد.

روابط بین کارگر و کارفرما از اهمیت زیادی برخوردار است و در قانون کار قوانین زیادی در این خصوص وضع شده است. در صورتی که یکی از طرفین قرارداد کار به وظایف خود عمل نکند و سبب تضییع حق طرف مقابل شود، شخص دیگر امکان شکایت و پیگیری حقوق خود را از طریق مراجع قانونی دارد. برای این کار هم میتوان شخصا و یا با کمک یک وکیل کار اقدام کرد. وکیل اداره کار با آگاهی از تمام قوانین کار میتواند برای احقاق حقوق موکل خود اقدام کند و مانع از تضییع حق او شود. حال بهتر است ببینیم مشخصه‌های اصلی بهترین وکیل کار چیست و چگونه میتوان بهترین وکیل کار را پیدا کرد؟

بهترین وکیل کار

وکیل کار چه نوع وکیلی است؟

برای ایجاد نظم و عدالت در محیط کار، قوانین مختلفی تصویب شده است که این قوانین روابط بین کارگر و کارفرما را به خوبی نشان می‌دهند. قوانین کار بسیار زیاد و بعضا پیچیده هستند. برای همین کارگران، کارمندان و یا کارفرمایان در شرایط لزوم از یک وکیل کار کمک می‌گیرند و اطلاعات لازم را از او دریافت می‌کنند. وکیل کار یا وکیل اداره کار به وکیلی گفته می‌شود که بیشتر بر روی دعاوی مربوط به کارگران و کارفرمایان تمرکز دارد و در این زمینه از تخصص و تجربه بالایی برخوردار است. این وکیل به صورت ویژه بر روی پرونده‌های حقوقی میان کارگران و کارفرمایان تمرکز کرده و بیشتر وقت خود را صرف پیگیری این پرونده‌ها می‌کند. برای همین وکیل کار بر روی قوانین کار و روابط بین کارگران و کارفرمایان اشراف کاملی دارد و میتواند به هر دوی آنها مشاوره‌های خوبی را ارائه نماید.

وکیل کار چه نوع وکیلی است؟

وکیل کار چه وظایفی دارد؟

وکیل کار باید شرایط دعاوی حقوقی را به نفع موکل خود تغییر دهد و تمام سعی خود را برای پیروزی پرونده به کار بگیرد. در خصوص مهمترین وظایف وکیل اداره کار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم دادخواست

یکی از مهمترین وظایف وکیل کار، تنظیم دادخواست‌های مورد نیاز است. برای ثبت شکایت و پیگیری حق و حقوق نیاز به ارائه دادخواست است که این کار به خوبی از پس یک وکیل کار حرفه‌ای برمی‌آید. کارفرمایان و کارگران اطلاعات خاصی نسبت به مسائل حقوقی ندارند و قادر به تنظیم دادخواست اصولی و صحیح نمی‌باشند. برای همین این کار را میتوانند به وکیل کار بسپارند تا تنظیم دادخواست به بهترین نحو ممکن انجام شود. هر چقدر دادخواست بهتر و کامل‌تر ارائه شود، شانس پیروزی پرونده بیشتر می‌شود.

  • شرکت در جلسات حل اختلاف و هیأت تشخیص اداره کار

هیأت تشخیص اداره کار از نهادهایی است که از سوی قانون‌گذار به عنوان نهاد حل اختلاف میان کارگران و کارفرمایان معرفی شده است. در این هیأت برای هر یک از پرونده‌های حقوقی یک جلسه اختصاصی برگزار می‌شود تا به صحبت‌های هر دو طرف پرونده به طور کامل گوش داده شود. حال وکیل کار میتواند به عنوان نماینده از سوی موکل خود در جلسه حضور پیدا کند. در واقع کارفرما یا کارگر میتوانند به وکیل خود وکالت دهند تا دیگر نیازی به شرکت در جلسات رسیدگی به پرونده نداشته باشند. این کار سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه و کاهش تنش‌های موکل می‌شود.

  • تنظیم قرارداد کار

از دیگر وظایف وکیل کار باید به تنظیم قرارداد کاری اشاره کرد. وکلای کار با اطلاع از قوانین و حقوق طرفین قرارداد کار، میتوانند بهترین قرارداد کار را تنظیم کنند. وکیل کار تمام بندهای لازم را در قرارداد می‌گنجاند تا حقی از کسی ضایع نشود. در صورتی هم که یکی از طرفین به قوانین وضع شده در قرارداد کار توجهی نکند، طرف مقابل حق شکایت از او را پیدا می‌کند.

شاخص‌های وکیل کار حرفه‌ای

اگر به دنبال بهترین وکیل کار هستید، به 5 مشخصه در او توجه داشته باشید:

  1. تجربه و سابقه بالا: یکی از مشخصه‌های اصلی بهترین وکیل کار، تجربه و سابقه بالای او است. بهترین وکیل اداره کار در تهران، کرج و غیره از تجربه بالایی در این حوزه برخوردار است و پرونده‌های زیادی را به نتیجه رسانده است.
  2. تخصص در قوانین کار: یک وکیل کار درجه یک و حرفه‌ای به تمام قوانین و مقررات کار مسلط است. این وکلا درک عمیقی از قوانین کار دارند و از هرگونه ماده قانونی که میتواند بر روی پرونده تاثیر بگذارند، آگاه بوده و از آن استفاده می‌کند.
  3. بروز بودن: برخی از قوانین کار بنا به شرایط جامعه تغییر پیدا می‌کنند. بهترین وکیل کار وکیلی است که اطلاعات حقوقی خود را در این حوزه به روز نگه می‌دارد و نسبت به تغییرات قوانین کار کاملا آگاه است.
  4. سعی در ایجاد صلح و سازش: بهترین وکیل کار در صورت بروز مشکل میان کارگر و کارفرما، سعی در برقراری صلح میان آنها می‌کند. در زمان طرح دعوا و شکایت هم تمام سعی خود را برای ایجاد توافقات به کار می‌گیرد. در صورت عدم موفقیت، تنها بر روی دفاع از حقوق موکل خود تمرکز می‌کند.
  5. مهارت‌های ارتباطی و مذاکره قوی: به عنوان آخرین مشخصه اصلی بهترین وکیل اداره کار میتوان به مهارت‌های ارتباطی قوی او اشاره کرد. ارتباط موثر و مذاکره قوی برای یک وکیل اداره کار کاملا ضروری است. چرا که باید بتواند از حق موکل خود به خوبی دفاع کند و نتیجه پرونده را به نفع موکل خود تغییر دهد. بهترین وکیل کار از مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری عالی برخوردار است و تمام استدلال‌های حقوقی را به طور واضحی بیان می‌کند.

نحوه پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار

نحوه پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار

کارگران، کارمندان و یا کارفرمایانی که نیاز به پیگیری حقوق خود در اداره کار دارند، میتوانند از طریق دفاتر وکالت اداره کار یک وکیل کار خوب را برای خود پیدا کنند. با مراجعه به یک دفتر وکالت اداره کار میتوان وکیل مناسبی را برای خود انتخاب کرده و پرونده را به او واگذار کرد. همچنین میتوان با پرس‌وجو از دوستان و آشنایانی که قبلا این مسیر را طی کرده‌اند، بهترین وکیل کار را پیدا کرد. از طریق جستجو در اینترنت هم میتوان با چند وکیل کار در شهر خود آشنا شده و بهترین و متخصص‌ترین وکیل را انتخاب کرد.

اخذ وکیل کار از آسان کار

اگر به دنبال بهترین وکیل کار در کرج یا تهران هستید، میتوانید به سراغ وکلا و کارشناسان کار مجموعه آسان کار بروید. مجموعه آسان کار به عنوان اولین کلینیک اداری کار در کشور از چندین متخصص و وکیل کار حرفه‌ای برخوردار است که میتوانید صفر تا صد خدمات اداری خود را به آنها بسپارید. در این مجموعه خدمات مختلفی به کارگران و کارفرمایان ارائه می‌شود که در این خصوص باید به پیگیری شکایت در اداره کار، پیگیری جرایم در تامین اجتماعی، تنظیم قرارداد کار، خدمات مالی و مالیاتی، خدمات استخدامی، خدمات بیمه‌ای و غیره اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ وکیل کار، با مجموعه آسان کار تماس حاصل فرمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار