کد خبر: ۲۳۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۸
ایرنا : محمود عباس گفت: ما نمی‌توانیم زمان عملی شدن تصمیم ایران برای حمله تلافی‌جویانه به (رژیم) اسرائیل را پیش‌بینی کنیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه هنوز نمی‌توان زمان دقیق حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی که به دلیل ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران قصد انجام آن را دارد، پیش‌بینی کرد، گفت: احتمال دارد ایران تصمیم بگیرد حمله تلافی‌جویانه خود به (رژیم) اسرائیل را در روزها یا حتی ساعات آینده عملی کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت وگو با خبرگزاری تاس روسیه با بیان اینکه امیدوارم اوضاع در منطقه تشدید نشود، افزود: ما نمی‌توانیم زمان عملی شدن تصمیم ایران برای حمله تلافی‌جویانه به (رژیم) اسرائیل را پیش‌بینی کنیم اما می‌توانیم امیدوار باشیم که جنگی رخ ندهد چرا که ارزیابی پیامدهای آن دشوار است.

خبر مرتبط
پاسخ سفارت ایران به ادعای روزنامه انگلیسی درباره پزشکیان

سفارت ایران در لندن به ادعای یک روزنامه انگلیسی که مدعی شده بود «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران موافق نحوه اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی در پاسخ به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیست، پاسخ داد.

عباس در ادامه با بیان اینکه هم اکنون گفت وگوهای بسیار پرتنشی بین همه کشورها در جریان است، تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین مساله این است که ابعاد حمله تلافی‌جویانه ایران به (رژیم) اسرائیل در چه سطحی خواهد بود اما ما در ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) رسماً اعلام کردیم که مخالف جنگ و کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان هستیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه‌شنبه) در سفر به مسکو در محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با وی دیدار کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار گفت:‌ ما ادامه سیاست اسرائیل در زمینه اخراج اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه و همچنین از کرانه باختری و بیت المقدس را نمی‌پذیریم.

خبر مرتبط
پیام ایران به اعراب/ ۳ مخاطب برنامه‌های منطقه‌ای و جهانی پزشکیان

به ادعای موسسه خاورمیانه پزشکیان هم‌چنین تاکید داشت که ایالات متحده «هیچ راهبردی برای ایران» ندارد. البته به نظر می‌رسد ایران هم در این زمینه راهبردی ندارد.

محمود عباس یادآور شد: این استراتژی در گذشته چندین بار و به عنوان نمونه در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ اجرا شده است.

وی در ادامه با اشاره به وقایع دهه‌های گذشته، گفت:‌ سازمان ملل متحد به دلیل فشارهای آمریکا هرگز نتوانسته است موضوع فلسطین را حل کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۷ تاکنون بیش از یک هزار قطعنامه در مجمع عمومی و شورای امنیت در مورد مسأله فلسطین به تصویب رسانده اما به دلیل فشارهای آمریکا در نهایت در انجام مأموریت خود ناکام مانده و نتوانسته است حتی یک قطعنامه را اجرا کند، قطعنامه‌هایی که می‌توانستند تحقق حقوق مردم فلسطین را تضمین کنند.

عباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما احساس می کنیم روسیه یکی از عزیزترین دوستان مردم فلسطین است.

وی در این باره خطاب به پوتین افزود: آقای رئیس جمهور، برای من بسیار لذت بخش است که با شما ارتباط برقرار کنم، ما به شما اعتماد داریم، ما نیز به سهم خود با شما هستیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار