کد خبر: ۲۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
نتیجه رای اعتماد وزرای دولت چهاردهم مشخص شد، نمایندگان حسین سیمایی صراف را لایق تصدی وزارت علوم دانستند.

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز اکثریت آرای موافق نمایندگان مجلس شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور تصدی حسین سیمایی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت کردند.

سوابق وزیر علوم و فناوری اطلاعات

حسین سیمایی صراف در سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است. صراف افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.

وی هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران نیز است.

سیمایی دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی - پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

وی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب شد و در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.

حسین سیمایی صراف همچنین پیش از این دبیر هیات دولت در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی بوده و از دیگر سوابق وی می توان به معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده وزارت عتف در کمیسیون ملی یونسکو نیز اشاره کرد.

سوابق آموزشی

الف- تدریس حقوق مدنی، حقوق تجارت، داوری بازرگانی بین‌المللی، تجارت بین الملل، حقوق اقتصادی و حقوق اسلامی(فقه، قواعد فقه و اصول فقه)، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، از سال ۱۳۷۶ تاکنون.

ب- تدریسِ فقه، اصول فقه، منطق و ادبیات عرب در حوزه های علمیه مشهد و قم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار