کد خبر: ۲۳۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ بهترین شاسی‌بلند ارزان بازار کدام است؟ برای پاسخ این سوال باید به مقایسه ای فنی و ببی طرفانه دست زد. هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو عملکرد فنی تقریبا یکسانی دارند اما در بخش امکانات رفاهی اوضاع به نفع شاسی‌بلند مدیران‌خودرو است.

هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ بهترین شاسی‌بلند ارزان بازار کدام است؟

مقایسه هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو مدیران‌خودرو تقابل دوتا از شاسی‌بلند‌ها زیر دو میلیارد بازار است.

قیمت هایما S۷ پلاس ایران‌خودرو در بازار آزاد اولین روز‌های شهریور امسال کمی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعلام می‌شود و خرید تیگو ۷ پرو مدیران‌خودرو حدود ۴۰۰ میلیون بیشتر آب می‌خورد. هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو از حیث فنی اختلاف چشمگیری ندارند و هر دو موتور ۱.۸ لیتر هایما و ۱.۵ لیتر تیگو ۷ پرو عملکرد تقریبا یکسانی به نمایش می‌گذارند. این وسط فهرست پروپیمان‌تر تیگو ۷ پرو باعث می‌شود راند آپشن‌ها و مقایسه امکانات رفاهی تاحدود زیادی به نفع محصول مدیران‌خودرو تمام شود.

 
 

مقایسه هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ تفاوت قیمت کارخانه و بازار

قیمت هایما S۷ پلاس در کارخانه تقریبا ۱۹۰ میلیون تومان است، اما تیگو ۷ پرو توسط مدیران‌خودرو کمی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به فروش می‌رسد.

قیمت هایما S۷ پلاس کارخانه دقیقا یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان است که این عدد نسبت به قبل از اردیبهشت امسال ۱۰۳ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده است. تیگو ۷ پرو در طرف مقابل درحالی یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون در نمایندگی مدیران‎‌خودرو قیمت دارد که تا اواسط مرداد امسال قیمت تیگو ۷ پرو کارخانه یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان بود.

هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ بهترین شاسی‌بلند ارزان بازار کدام است؟

قیمت هایما S۷ پلاس ایران‌خودرو در کارخانه تقریبا یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون است

قیمت هایما S۷ پلاس در بازار آزاد، اما ۳۸۰ میلیون تومان بیشتر است و این اختلاف برای تیگو ۷ پرو مدیران‌خودرو به ۲۲۰ میلیون تومان می‌رسد. شاسی‌بلند مونتاژی ایران‌خودرو در بازار آزاد به طور متوسط یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ارزش دارد و خرید تیگو ۷ پرو مدیران‌خودرو از بازار آزاد یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون آب می‌خورد.

اختلاف قیمت هایما S۷ پلاس کارخانه و بازار به این ترتیب حاشیه سود تقریبا ۳۱ درصدی دارد ما خریداران تیگو ۷ پرو نهایتا می‌توانند روی عددی نزدیک ۱۳ درصد حساب باز کنند.

مقایسه هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ تفاوت مشخصات فنی

هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو پرمیم عملکرد فنی تقریبا مشابهی از خودش به نمایش می‌گذراند. هر دو محصول از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کنند، اما هایما S۷ پلاس از موتوری با حجم ۱.۸ لیتر و تیگو ۷ پرو پرمیم با موتوری با حجم ۱.۵ لیتر سود می‌برند. موتور هایما S۷ پلاس می‌تواند ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت به چرخ‎‌ها منتقل کند و این عدد برای تیگو ۷ پرو پرمیم به ۱۵۷ اسب‌بخار یعنی ۱۳ اسب‌بخار کمتر تقلیل پیدا می‌کند.

هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو پرمیم قابلیت انتقال ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی به چرخ‌ها را دارند و از حیث مصرف سوخت هم تفاوت زیادی به چشم نمی‌آید. طوریکه شاسی‌بلند مدیران‌خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۰.۲ لیتر کمتر بنزین مصرف می‌کند.
هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو پرمیم به ترتیب با حداکثر سرعت ۱۷۰ و ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و وزن هر دو خودرو نیز به شکل تقریبی نزدیک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.

مقایسه هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ تفاوت آپشن‌ها

تیگو ۷ پرو پرمیم درمقایسه با هایما S۷ پلاس ایران‌خودرو آپشن‌های بیشتری دارد. سقف پانوراما و کول‌باکس و ایربگ‌های بیشتر بخشی از برتری‌های تیگو ۷ پرو پرمیم مدیران‌خودرو مقابل شاسی‌بلند ایران‌خودرو به حساب می‌آید و به این فهرست باید حداقل هفت مورد دیگر را هم اضافه کنیم.

هایما S۷ پلاس با تیگو ۷ پرو؛ بهترین شاسی‌بلند ارزان بازار کدام است؟

تیگو ۷ پرو دست‌کم از ۱۰ آپشن کلیدی بیشتر نسبت به هایما S۷ پلاس برخوردار است 

هایما S۷ پلاس نسبت به تیگو ۷ پرو پرمیم از آپشن‌هایی مثل گرمکن فرمان، ارتفاع نور اتوماتیک، ترمز پارک برقی، رادار تصادف عقب، رادار تغییر لاین، سنسور جلو و سیستم کنترل سرعت در سرازیری محروم است.

هایما S۷ پلاس ایران‌خودرو با مانیتور هشت اینچی لمسی روانه بازار شده و آنطرف شاهد صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی روی داشبور تیگو ۷ پرو پرمیم هستیم. فرمان دی‌کات فقط در طراحی تیگو ۷ پرو پرمیم دیده می‌شود و خیلی از ماشین‌بازها، سبک طراحی تیگو ۷ پرو پرمیم را به هایما S۷ پلاس ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند.

مقایسه هایما S۷ پلاس و تیگو ۷ پرو پرمیم در یک نگاه

مشخصات فنی

هایما S7 پلاس

تیگو 7 پرو پرمیم

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ

چهار سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.8 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر قدرت

170 اسب‌بخار

157 اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

230 نیوتن‌متر

230 نیوتن‌متر

سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

185 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

8.6 لیتر به ازای 100 کیلومتر

8.4 لیتر به ازای 100 کیلومتر

قیمت کارخانه

یک میلیارد و 190 میلیون

یک میلیارد و 730 میلیون

قیمت بازار

یک میلیارد و 570 میلیون

یک میلیارد و 950 میلیون

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار