کد خبر: ۲۳۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
وزیر نیرو برای کاهش مصرف برق پیشنهاد عجیبی مطرح کرد: از پنکه استفاده کنید! علاوه بر این پیشنهاد آقای وزیر در حالی قبض برق خانه خود را 100 هزار تومان و کم مصرف می خواند که بر اساس آمارهای مجموعه زیر نظر خودش این مبلغ حدود 3 برابر مبلغ قبض 75 درصد مشترکان برق کشور است!!

پیشنهاد عجیب وزیر نیرو برای کاهش مصرف برق: از پنکه استفاده کنید!

وزیر نیرو گفت: برای کاهش مصرف برق می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد به‌طور مثال به جای استفاده از وسایل سرمایشی پر مصرف می توان از پنکه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره قبض برق خانه شخصی خود، اظهار کرد: جزو مشترکان کم مصرف هستیم و قبض این ماه خانواده ما به دلیل استفاده از کولر و وسایل سرمایشی حدود ۱۰۰ هزار تومان آمده است.

وی با اشاره به راه‌کارهای کاهش مصرف برق، افزود: در گذشته که برق نبود، مردم از روش‌هایی استفاده می‌کردند که این دوران را پشت سر بگذارند، به طور مثال می‌توان به جای استفاده از سیستم‌های سرمایشی پر انرژی، از پنکه استفاده کرد.

وی در واکنش به این صحبت که پنکه دیگر منسوخ شده است، گفت: در خیلی از کشورها همچون ژاپن همچنان از این سیستم استفاده می‌شود.

علاوه بر این پیشنهاد آقای وزیر در حالی قبض برق خانه خود را 100 هزار تومان و کم مصرف می خواند که بر اساس آمارهای مجموعه زیر نظر خودش این مبلغ حدود 3 برابر مبلغ قبض 70 درصد مشترکان برق کشور است!! 

عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در آغاز فصل گرما در برنامه رادیویی «روی خط اقتصاد» از رادیو اقتصاد در خصوص الگوی مصرف در کشور گفت: طبق قانون الگوی مصرف رقمی است که ۷۵ درصد مشترکان برق کمتر از آن میزان مصرف می‌کنند. الگوی مصرف در اغلب مناطق کشور۳۰۰ کیلووات است و ۷۵ درصد مشترکین پایین‌تر از این میزان مصرف می‌کنند.

او ادامه داد: به عبارتی نرخ برق مشترک زیر الگو ۱۳۰ تومان به ازای هر کیلووات است،در واقع صورتحساب یک مشترک با مصرف ۳۰۰ کیلووات در ماه ۳۵هزار تومان است! 

با این محاسبات به نظر می رسد آقای وزیر همانطور که خودشان گفته اند در خانه به جای پنکه از کولر استفاده می کنند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار