کد خبر: ۲۳۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: نبود ارز برای واردات آیفون بهانه است و اگر دولت نتواند ارز واردات چند گوشی را تامین کند چگونه می‌خواهد ارز واردات خودرو را تامین کند؟

احتمال ورود مجلس به موضوع ریجستری «آیفون»

مصطفی پوردهقان، نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی دلایل خود را برای تاکید بر رجیستری گوشی‌های آیفون در کشور تشریح کرد و گفت: اگر دولت نتواند ارز موردنیاز برای واردات چند گوشی را تامین کند پس چگونه می‌خواهد ارز واردات خودرو و کالا‌های دیگر را تامین کند.

وی افزود: در موضوع تامین ارز قرار بر این شد که بازار توافقی ارز شکل بگیرد و بر حسب نرخی که وجود دارد مردم وارد بازار شوند و ارز خود را تامین کنند، بنابراین نبود ارز بهانه است و ممکن است باز هم در مورد کالایی دیگر دولت به مردم بگوید، چون ارز نداریم شما هم دسترسی نداشته باشید بنابراین این دلیل موجهی نیست و اگر توقف رجیستری آیفون ادامه داشته باشد مجلس حتما ورود می‌کند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: مردم سلایق مختلفی دارند و توقف رجیستری گوشی‌های آیفون از یک موضوع خرد به یک مساله بزرگ و دغدغه ملی تبدیل شده و این اتفاق به شکل‌گیری بازار سیاه و دلالی برای این گوشی‌ها انجامیده تا جایی که نمایندگان مجلس پیام‌های متعددی برای پیگیری این موضوع دریافت می‌کنند و رفع ممنوعیت رجیستری تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است، بنابراین دولت باید در این زمینه تدبیری بیندیشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار