کد خبر: ۲۳۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
صورت‌های لاغر اغلب خسته به نظر می‌آیند و گویی مدت‌هاست که رنگ و روی استراحت به خود ندیده‌اند. از قدیم‌الایام گفته‌اند که یک صورت توپر و سالم، نشان دهنده شادابی و سلامت فرد است، بنابراین اصلا عجیب نیست که این روزها، بسیاری از افراد به دنبال پر شدن صورت خود باشند اما سوال اینجاست که اساساً کمبود چه ویتامین‌هایی موجب لاغری صورت می‌شوند؟

کمبود کدام ویتامین ها موجب لاغری صورت می شود؟

صورت‌های لاغر اغلب خسته به نظر می‌آیند و گویی مدت‌هاست که رنگ و روی استراحت به خود ندیده‌اند. از قدیم‌الایام گفته‌اند که یک صورت توپر و سالم، نشان دهنده شادابی و سلامت فرد است، بنابراین اصلا عجیب نیست که این روزها، بسیاری از افراد به دنبال پر شدن صورت خود باشند اما سوال اینجاست که اساساً کمبود چه ویتامین‌هایی موجب لاغری صورت می‌شوند؟

در این مقاله تصمیم داریم به برخی از مهمترین ویتامین‌های ضروری پوست و صورت اشاره کنیم که کمبود آن‌ها، می‌تواند خیلی سریع به لاغری صورت منجر شود. اگر شما هم به دری زده‌اید اما همچنان صورت لاغری دارید، شاید لازم باشد در گام اول، وجود این ویتامین‌ها را در بدن خود چک کنید.

ویتامین ها و مکمل های مناسب برای لاغری صورت

برخی از افراد برای لاغر کردن صورت خود به سراغ جراحی‌هایی مثل بوکال فت و رفع غبغب روی می‌آورند اما واقعیت اینجاست که با مصرف چند ویتامین و مکمل خاص می‌توان صورت را لاغر کرده و به شکل ایده‌آل خود دست پیدا کرد. بسیاری از این ویتامین‌ها را می‌توان از مواد غذایی به دست آورد، بنابراین یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی را در برنامه خود بگنجانید.

یکی از بهترین ویتامین‌های لاغری، ویتامین‌های خانواده B هستند که متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث می‌شود که کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و...سریع‌تر سوخت و ساز شوند و وزن بدن پایین‌تر بیاید. به طور کلی، هر ویتامین یا مکملی که سوخت و ساز را بالا می‌برد، می‌تواند به لاغری صورت منجر شود. علاوه بر ویتامین‌های B، می‌توان به مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و...نیز اشاره کرد که باعث لاغری می‌شوند. با مصرف یک مولتی ویتامین که حاوی تمام این مواد است، می‌توانید بدنی سالم‌تر و صورتی زیباتر داشته باشید. علاوه بر تمام این موارد، ویتامین دی و امگا3 نیز می‌توانند در تنظیم چربی‌های صورت موثر باشند.

کمبود کدام ویتامین ها موجب لاغری صورت می شود؟

ویتامین‌ ها برای چاقی صورت

برای اینکه صورتی تپل و روفرم داشته باشید، حتما باید برخی مکمل‌ها مثل کلاژن برای چاقی صورت یا ویتامین‌های خانواده B را در برنامه غذایی خود بگنجانید. استفاده از این ویتامین‌ها باعث می‌شود که حجم از دست رفته صورت بازگشته و دوباره چهره‌ای زیبا و باطراوت داشته باشید. در ادامه به برخی از این ویتامین‌های مهم اشاره کرده‌ایم:

مکمل‌های ویتامین A

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، ویتامین A می‌تواند از سلول‌ها محافظت کرده و باعث رشد آن‌ها در تمام اندام‌های بدن از جمله پوست شود. معمولاً می‌توان این ویتامین را در مواد غذایی مثل گوشت، ماهی و جگر پیدا کرد. بنابراین اگر می‌خواهید صورتی تپل داشته باشید، حتما این سه غذا را در برنامه غذایی خود بگذارید.

علاوه بر گوشت و ماهی، می‌توانید با مصرف اسفناج، هویج، گوجه، بروکلی، کدو حلوایی و طالبی نیز به ویتامین A موردنظر خود دست پیدا کنید. البته بهترین روش برای کسب این ویتامین، مصرف مکمل‌های آن است که به اشکال مختلف در داروخانه‌ها پیدا می‌شود. به طور کلی، برخی تحقیقات نشان داده که ویتامین A می‌تواند در افزایش وزن به افراد کمک کند، بنابراین کمبود آن منجر به لاغری صورت می‌شود.

مکمل های ویتامین B

شاید هیچ‌یک از ویتامین‌ها برای داشتن صورتی توپر، مهمتر از ویتامین‌های خانواده B نباشند. یکی از دلایل اصلی لاغری افراد این است که سیستم گوارش آن‌ها به درستی کار نمی‌کند. از آن‌جایی که ویتامین‌های گروه B برای هضم غذا و ایجاد احساس گرسنگی در بدن بسیار مفید هستند، می‌توانید برای کاهش لاغری صورت روی آن‌ها حساب کنید.

کار اصلی ویتامین‌های خانواده B کمک به متابولیسم بدن است. زمانی که سیستم گوارش شما به درستی کار کند، به موقع احساس گرسنگی خواهید داشت و می‌توانید مواد غذایی موردنیاز بدن خود را سروقت میل کنید. بنابراین اگر مدتی است که صورت شما لاغر شده و احساس می‌کنید که طراوت سابق را ندارد، شاید باید یک آزمایش خون بدهید و مطمئن شوید که ویتامین B بدن شما کاهش نیافته!

مکمل های ویتامین D

در میان تمام ویتامین‌هایی که منجر به افزایش وزن می‌شوند، شاید هیچکدام به اندازه ویتامین D، مفید و موثر نباشند. علاوه بر چاقی صورت، این ویتامین باعث افزایش حجم استخوان‌ها می‌شود و سلامت کلی بدن را تامین می‌کند. چندین تحقیق مختلف صورت گرفته و مشخص شده که ویتامین D، نقشی اساسی در کنترل وزن و سلامت عمومی بدن ایفاء می‌کند.

ویتامین دی برای جذب کلسیم به بدن کمک می‌نماید و همین عامل سبب سنگینی استخوان‌ها و سلامت کلی آن‌ها خواهد شد. وقتی که استخوان‌ها سنگین شوند، وزن بدن هم بالا می‌رود و به تدریج می‌بینید که حتی استخوان‌های صورت نیز به شکل بهتری ظاهر می‌شوند و از آن حالت تکیده و لاغر بیرون می‌آیند.

یکی از منابع اصلی دریافت ویتامین دی، نور آفتاب است. بنابراین به هنگام طلوع و غروب آفتاب که میزان اشعه‌های مضر خورشید کمتر است، حمام آفتاب بگیرید و تا جایی که می‌توانید ویتامین دی ذخیره کنید. بعد از مدتی، معجزه ویتامین دی را روی سلامت بدن و بهبود وضعیت صورت خود خواهید دید.

مکمل های ویتامین C

یکی دیگر از بهترین ویتامین‌های چاقی صورت، ویتامین سی است که علاوه بر افزایش حجم آن، باعث درخشندگی پوست هم می‌شود. کافیست نگاهی به مواد تشکیل دهنده کرم پودرها، لوسیون‌ها و آبرسان‌های خود بندازید تا متوجه شوید که تمام آن‌ها از ویتامین سی در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. بنابراین اگر صورتی لاغر دارید که دچار افزایش حجم نمی‌شود، باید مصرف مکمل ویتامین C را در برنامه داشته باشید.

علاوه بر مکمل‌های ویتامین C می‌توان از خوراکی‌هایی مثل سیب و آلوئه‌ورا نیز استفاده کرد که سرشار از این ویتامین هستند.

مکمل‌های منیزیم

کمبود کدام ویتامین ها موجب لاغری صورت می شود؟

امکان ندارد که به یک متخصص پوست مراجعه کنید و ایشان، مصرف منیزیم را توصیه نکند. این ماده معدنی که خواص زیادی دارد، می‌تواند به شکل قابل توجهی در رفع لاغری صورت موثر باشد. کار اصلی منیزیم، تنظیم سوخت و ساز بدن و بهبود اکسیژن رسانی به سلول‌هاست. همین موضوع سبب می‌شود که پوست بهتری داشته باشیم و صورت ما، پرتر به نظر برسد.

مکمل‌های روی

در کنار تمام ویتامین‌هایی که برای چاقی صورت مفید و موثر هستند، نباید نقش مهم مواد معدنی مثل منیزیم و روی را انکار کرد. روی برای بهبود زخم‌ها و مشکلات پوستی معجزه می‌کند و خیلی سریع باعث ترمیم دیواره‌های سلولی خواهد شد. هرچقدر روی بدن شما بیشتر باشد، پوستی سالم‌تر و صورتی شاداب‌تر خواهید داشت.

کمبود این ماده معدنی، علاوه بر لاغری صورت باعث ایجاد اگزما و بثورات پوستی می‌شود که به سادگی قابل رفع نیستند. بنابراین همواره مواد غذایی حاوی روی مانند تخم مرغ، شیر، گوشت قرمز و غلات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

مکمل‌های آهن

وقتی که بچه بودیم، به محض اینکه کمی لاغر می‌شدیم، فوراً می‌گفتند که احتمالاً آهن خونش پایین آمده!

واقعیت اینجاست که این حرف، چندان هم بیراه و غیرمنطقی نبود. آهن برای چاقی صورت و بدن به شدت ضروری است و در روند رشد کودک، کاملاً اثرگذار است. از آن‌جایی که بانوان در طول زندگی خود بارها چرخه قاعدگی را تجربه می‌کنند و خون از دست می‌دهند، کمبود آهن در آن‌ها بسیار رایج است. بنابراین اگر صورت لاغری پیدا کرده‌اید، مطمئن شوید که دچار کمبود آهن نشده‌اید.

به طور کلی، آهن باعث می‌شود که روند اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن با قدرت بیشتری انجام شود. بنابراین برای سلامت پوست و چاقی صورت، کاملاً ضروری است.

سخن آخر

هیچکس دوست ندارد که صورتی لاغر داشته باشد؛ چرا که در یک صورت لاغر و تکیده، هیچ‌چیز زیبا به نظر نمی‌آید. بنابراین قبل از اینکه به فکر تزریق فیلرهای پوستی و جراحی‌های زیبایی باشید، مطمئن شوید که بدن شما کمبود ویتامین ندارد و از هرنظر سالم هستید. معمولا با کنترل ویتامین‌های ضروری بدن، می‌توانید حجم از دست رفته صورت را برگردانید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار