کد خبر: ۲۳۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
معامله‌گران فنی معتقدند که سکه با شکست حمایت قوی خود وارد مرحله‌ای حساس شده است. این شکست می‌تواند پیامدهای مهمی برای بازار طلا و ارز داشته باشد، چرا که سکه تا به حال در سطوح حمایتی مهمی قرار داشت و شکست این سطح می‌تواند به معنای افت بیشتر در روزهای آینده باشد.

سیگنال کاهشی طلا و سکه به قیمت دلار

اقتصادنیوز نوشت: بازار طلا و ارز امروز را با نوساناتی محدود پشت سر گذاشت و در حالی که دلار هرات با گپ منفی و کاهش قیمت روز معاملاتی خود را آغاز کرد، قیمت‌ها در بازار طلا نیز با کاهش همراه بودند و سکه امامی و طلای آبشده با روند نزولی معاملات خود را دنبال کردند. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران نشان می دهد این روند می‌تواند به افت بیشتر قیمت‌ها منجر شود و با توجه به وضعیت کنونی، فعالان بازار در انتظار شکست سطوح حمایتی مهم و ورود به فاز جدیدی از نوسانات هستند؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات امروز را با گپ منفی 700 تومانی نسبت آخرین قیمت معاملات پشت خط، در 59 هزار و 200 تومان شروع کرد و در نیمه دوم معاملات با افزایش به 59 هزار و 400 تومان رسید. قیمت دلار تهران هم امروز با گپ منفی 50 تومانی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، در 59 هزار و 350 تومان بازگشایی کرد و در ادامه بین پله سوم و چهارم این کانال در رفت و برگشت بود. 

امروز قیمت درهم امارات هم تغییر چندانی نداشت و با گپ منفی 20 تومانی در 16 هزار و 250 تومان بازگشایی کرد. با ادامه معاملات روزانه قیمت درهم امارات با عقب‌نشینی تا 16 هزار و 230 تومان پایین رفت و در نهایت با 16 هزار و 240 تومان به کار خود پایان داد.

 

بازار رسمی اما امروز شاهد افزایش قیمت دلار و یورو مبادله‌ای بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش، 49356 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز بدون تغییر، 45692 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش، 54727 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم بدون تغییر بود و 50659 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13439 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12441 تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه هم امروز شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها بود و قیمت اونس طلا امروز به دلیل تعطیلات آخر هفته، بدون تغییر بود و 2516 دلار معامله شد. قیمت طلای آبشده هم در 15 میلیون و 665 هزار تومان شروع کرد و در ابتدای معاملات با افزایش تا 15 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفت. این فلز گرانبها در نیمه دوم معاملات تغییر فاز داد و با کاهش تا 15 میلیون و 570 هزار تومان عقب نشست،‌ اما این پایان کار نبود و طلای آبشده سپس با صعود به 15 میلیون و 620 هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران معتقدند قیمت امروز طلای آبشده نشان‌دهنده نوسان این فلز گرانبها بین سطوح مهم حمایتی و مقاومتی است. در حال حاضر، اولین مقاومت مهم در سطح 15 میلیون و 700 هزار تومان قرار دارد که اگر موفق به عبور از این سطح شود، شدت افزایش قیمت به شکل قابل‌توجهی بیشتر خواهد شد. مقاومت بعدی در 15 میلیون و 970 هزار تومان و پس از آن سطح 16 میلیون و 300 هزار تومان است که به عنوان هدف نهایی در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر، سطوح حمایتی مهم در 15 میلیون و 540 هزار تومان و 15 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارند و تا زمانی که قیمت بالاتر از مرز 15 میلیون و 500 هزار تومان باقی بماند، دستیابی به هدف 16 میلیون و 300 هزار تومان در روند هفتگی قطعی به نظر می‌رسد. اگر طلای آبشده بتواند مقاومت 15 میلیون و 700 هزار تومان را بشکند، احتمال افزایش سریع‌تر قیمت وجود دارد. هر گرم طلای 18 عیار هم امروز در سه میلیون و 610 هزار تومان معامله می‌شد.

 
 
 

امروز بازار سکه هم بی‌رمق بود و قیمت سکه امامی که در آغاز معاملات 43 میلیون و 150 هزار تومان قیمت خورد، با کمی افزایش به 43 میلیون و 200 هزار تومان رسید و قیمت نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب 23 میلیون و 300 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. 

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران فنی معتقدند که سکه با شکست حمایت قوی خود وارد مرحله‌ای حساس شده است که می‌تواند پیامدهای مهمی برای بازار طلا و ارز داشته باشد، چرا که سکه تا به حال در سطوح حمایتی مهمی قرار داشت و شکست این سطح می‌تواند به معنای افت بیشتر در روزهای آینده باشد. از طرف دیگر، تحلیلگران معتقدند که قیمت دلار هرات به شکل غیرواقعی بالاست و نسبت به قیمت‌ طلا و سکه دچار حباب شده است. به عقیده این گروه در شرایط کنونی، قیمت طلا و سکه سیگنال‌ کاهشی به بازار می‌دهند که نشان از احتمال اصلاح قیمت دلار هرات دارد. به گفته معامله‌گران، اگر روند فعلی ادامه یابد، دلار هرات می‌تواند به زودی به کانال 58 هزار تومان بازگردد. این تحلیل بر اساس ناهماهنگی قیمت‌های فعلی در بازار است که انتظار می‌رود با کاهش در بخش‌های دیگر، هرات نیز دچار افت شود.

تحلیلگران فنی ادعا می‌کنند روند فعلی در بازار طلای آبشده و سکه نشان‌دهنده فشار فروش بیشتر بر معاملات است و این موضوع می‌تواند بر نوسانات دلار هرات هم اثرگذار باشد و در صورت ادامه این فشار فروش، دلار هرات ناچار است از سطوح فعلی پایین‌تر رفته و به کانال 58 هزار تومان وارد شود.

امروز همچنین دو خبر در کانون توجه معامله گران قرار گرفت. اول، سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به عراق بود. رئیس‌جمهور در اولین سفر خارجی خود، روز چهارشنبه عازم عراق خواهد شد. هدف این سفر تقویت روابط دوجانبه است. نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم که قرار فردا برگزار شود، دومین خبر مهمی بود که امروز در بازار دست به دست شد. معامله گران ادعا می کنند این نشست می‌تواند تحولات مهمی در مذاکرات هسته‌ای رقم بزند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار