کد خبر: ۲۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
قیمت آهن مشهد نسبت به شهر های دیگر استان ارزان تر است که این ارزانی به دلیل کیفیت پایین آن نیست، بلکه به عواملی مثل کرایه حمل بار، میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد؛ که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

مقایسه قیمت آهن‌آلات مشهد با دیگر شهرهای ایران

قیمت آهن مشهد نسبت به شهر های دیگر استان ارزان تر است که این ارزانی به دلیل کیفیت پایین آن نیست، بلکه به عواملی مثل کرایه حمل بار، میزان عرضه و تقاضا  بستگی دارد؛ که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

میزان عرضه و تقاضا: در مشهد به علت میزان تقاضا بالا برای خرید آهن آلات مانند نبشی، ناودانی، تیرآهن، میلگرد، سپری، پروفیل، لوله و ورق، عرضه بیشتر است و به همین دلیل قیمت ها مناسب تر است. 

کرایه حمل بار: هزینه حمل آهن از کارخانه یا انبار به مقصد مورد نظر خریدار، یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آهن در مشهد می باشد. به طور کلی هر چه فاصله تا مقصد کمتر باشد هزینه کرایه حمل بار نیز کمتر می شود. کارخانه هایی مانند فولاد خراسان، خیام نیشابور و نبشی شکفته در مشهد و اطراف مشهد هستند به همین دلیل کرایه حمل بسیار کمتر از شهر های دورتر است.

قیمت آهن در مشهد

اگر جزء افرادی هستید که در زمینه ساخت و ساز به فعالیت می پردازید، قطعا اطلاع دارید که یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در هزینه تمام شده، قیمت آهن آلات است. مقاطع فولادی یکی از مصالح اساسی و پر مصرف در ساختمان سازی است که بیشترین هزینه های ساخت و ساز را به خود اختصاص می دهد.

با این وجود اگر بخواهید که هزینه های آهن تا حد امکان کاهش یابد، لازم است تا از قیمت به روز و دقیق آهن آلات در بازار اطلاع کسب کرده و با توجه به آن تصمیم بگیرید. اگر در مشهد و اطراف مشهد زندگی می کنید، این موضوع برای شما اهمیت بیشتری دارد چرا که مشهد جزء مراکز عمده و توزیع آهن آلات به شمار رفته و پروژه های متعدد ساختمانی در این شهر و شهر های اطراف آن انجام می پذیرد. تعداد پروژه های زیاد و فروش زیاد آهن و همچنین حضور بنک داران قوی آهن در مشهد باعث می شود که قیمت ها مناسب تر باشند.

با این وجود شما باید قیمت آهن را از فروشنده های معتبر و قدرتمند در مشهد اطلاع داشته باشید. مشهد فولاد توس یکی ازشرکت های قیمت گذاری مقاطع فولادی در مشهد است که می توانید قیمت ها را از وبسایت این شرکت مشاهده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار