کد خبر: ۲۳۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
ساخت ویلا و باغ شخصی برای لذت بردن از تعطیلات و روزهای استراحت خود، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر متراژ زمین شما کوچک است، می‌توانید با داشتن یک طراحی عالی و تخصصی، ویلای مدرن کوچک ایده‌آل خود را بسازید. برای طراحی ویلای مدرن کوچک باید نکاتی را رعایت نمایید تا علاوه بر افزایش زیبایی ویلای خود، متراژ ویلا را بزرگتر جلوه دهید.

ساخت ویلا و باغ شخصی برای لذت بردن از تعطیلات و روزهای استراحت خود، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اگر متراژ زمین شما کوچک است، می‌توانید با داشتن یک طراحی عالی و تخصصی، ویلای مدرن کوچک ایده‌آل خود را بسازید. برای طراحی ویلای مدرن کوچک باید نکاتی را رعایت نمایید تا علاوه بر افزایش زیبایی ویلای خود، متراژ ویلا را بزرگتر جلوه دهید. علاوه بر این، می‌توانید برای محوطه باغ خود از تجهیزات متنوعی استفاده نمایید تا استفاده بهینه از محوطه باغ خود ببرید. برای آشنایی با نحوه طراحی ویلا کوچک به سبک مدرن و تجهیزاتی که نیاز است در آن استفاده نمایید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تجهیزات مورد استفاده در طراحی ویلای مدرن کوچک

طراحی ویلا کوچک به سبک مدرن

ویلای کوچک تعریف مشخصی نداشته و نمی‌توان برای آن معیارهای دقیقی را در نظر گرفت، اما به طور کلی به ویلاهایی که مساحت ساختمان بین 70 تا 200 متر باشد، ویلای کوچک گفته می‌شود. طراحی نقشه ویلاهای کوچک اولین قدم و مهم‌ترین مرحله در طراحی و ساخت ویلا به شمار می‌رود. هنگام طراحی این ویلاها باید در متراژی در اختیار داریم، فضاهای کاربردی مختلفی همچون اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه، پذیرایی و … ایجاد نمود. علاوه بر این، برای طراحی ویلا مدرن کوچک باید به نکاتی توجه شود که بتوان ابعاد ویلا را از آنچه که هست، بزرگتر نشان داد.

برای استفاده از خدمات ساخت و طراحی ویلا با شرکت معماری دفتر یاد تماس بگیرید. 09122821554

از جمله نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد سقف‌های بلند و توجه به فضاهای عمودی

استفاده از سقف‌ها و دیوارهای بلند باعث می‌شود که فضای داخلی ویلا کمی بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این، می‌توانید برای بخش‌های ویلا که فضای خالی وجود دارد مانند دیوارها و گوشه‌های خالی از تجهیزاتی استفاده نمایید که متناسب با سبک مدرن شما باشد. به عنوان مثال می‌توانید از کمد‌های دیواری بلند استفاده نمایید و یا بر روی دیوارهای آشپزخانه قفسه‌ای بلند برای نگهداری ظروف ادویه نصب کنید. طراحی پنجره‌های کشیده یا سرتاسری، استفاده از پرده‌های بلند و نصب آینه در پذیرایی نیز می‌توانند به وسیع‌تر دیده شدن فضا کمک کنند.

طراحی حمام و سرویس بهداشتی در یک فضا

اگر متراژ ویلای شما کوچک است، می‌توانید دستشویی و حمام خود را در یک فضا قرار داده و از یک وان و یک توالت فرنگی استفاده نمایید. اینگونه فضای کمتری اشغال می‌شود.

عدم استفاده از بهم‌ریختگی و شلوغی در طراحی دکوراسیون

برای طراحی ویلا به سبک مدرن، باید از هرگونه شلوغی و بهم‌ریختگی بپرهیزید. استفاده از مبلمان ساده، دیوارپوش‌ها و کاغذهای دیواری ساده و طراحی‌های مینیمال می‌تواند زیبایی فضای شما را دوچندان کرده و در عین حال، فضا را بزرگتر جلوه دهید. همچنین می‌توانید از مبلمان تاشو استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند و کاربردی باشند.

به کار بردن رنگ‌های درست و متناسب با طراحی

به کار بردن رنگ‌های روشن از المان‌هایی است که باید در طراحی مدرن ویلا رعایت شود. علاوه بر این، رنگ‌های روشن می‌توانند فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان داده و موجب انعکاس نور شوند. استفاده از کاغذهای دیواری و کفپوش‌های روشن همچون رنگ‌های بژ، سفید، خاکستری روشن و … موجب منعکس شدن نور در فضا شود. در استفاده از رنگ‌ها باید دقت کنید که در کنار رنگ‌های روشن و سرد، باید از رنگ‌هی گرم و پر جنب و جوش نیز استفاده نمایید تا فضای ویلای شما از خسته‌کننده بودن در آمده و زیبایی آن بیشتر شود.

ایجاد نور کافی در فضا و نورپردازی مناسب

در طراحی ویلا مدرن، استفاده از نور طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید از پنچره‌های سرتاسر شیشه و پرده‌های نازک استفاده کنید تا در طول روز از نور طبیعی بهره‌مند شوید. علاوه بر این، استفاده از تجهیزات نورپردازی مناسب با ایجاد نور کافی و مصرف انرژی پایین، می‌تواند جلوه خاصی به طراحی دکوراسیون داخلی ویلای شما ببخشد. برای این کار می‌توانید از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه زیادی داشته و برای روشنایی ویلای شما از تجهیزات نورپردازی مناسب استفاده کنند.

به منظور استفاده از خدمات نورپردازی ویلا، با شرکت نورپردازی شب نما تماس بگیرید. 09122630576

تجهیزات مورد استفاده در طراحی ویلای مدرن کوچک

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف برق در نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی قسمتی از نما بجای پر کردن کل نما با چراغ است. با نورپردازی کل نما شاید نمای ساختمانتان در میان ساختمان های اطراف بدرخشد اما باید هزینه بسیار زیادی هم برای آن پرداخت کنید اما اگر تنها قسمت های مشخصی نورپردازی شود بازهم می تواند روی نظر مردم تاثیر مثبت بگذارد بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه اضافه مصرف برق و همچنین هزینه نگهداری و تعمیر لامپ ها وجود داشته باشد.

چه تجهیزاتی باید در ویلاهای مدرن کوچک مورد استفاده قرار گیرند؟

برای فضاسازی و ایجاد محوطه باغ ویلای خود، می‌توانید از تجهیزات مختلفی استفاده نمایید. هر یک از این تجهیزات متناسب با ابعاد و متراژ باغ شما می‌توانند برای شما مناسب باشند. این تجهیزات شامل موارد زیر هستند:

ساخت استخر

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در روزهای گرم تابستان داشته باشید، آبتنی و شنا کردن در استخر است. شما می‌توانید انواع استخرهای بزرگ و کوچک با ظاهری متفاوت و حتی نورپردازی‌های زیبا در ویلای مدرن کوچک خود بسازید تا از زمان استراحت خود به بهترین نحو بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از سیستم‌های گرمایشی استفاده کنید تا با ایجاد آب گرم، در روزهای سرد پاییز و زمستان نیز از استخر خود استفاده کنید.

نصب سایبان

برای استفاده از فضای بیرونی ویلای خود، می‌توانید از سایبان استفاده کنید تا تابش نور خورشید، باد و باران شما را اذیت نکند. روش‌های مختلفی برای ایجاد سایبان در فضای باز وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و فضایی که در اختیار دارید، هر یک از آن‌ها را نصب نمایید.

استفاده از مبلمان باغی

برای نشستن در فضای باز، استفاده از مبل‌های باغی راحت می‌تواند بهترین انتخاب باشد. مبلمان باغی نیز انواع گوناگونی همچون مبلمان حصیری، چوبی و فلزی دارند که شما می‌توانید از هر یک از این مدل‌ها استفاده نمایید.

سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

استفاده از سیستم‌های سرمایشی همچون پنکه‌های مه‌پاش و سیستم‌های گرمایشی مانند هیتر در فضای باز می‌تواند برای شما محیطی مطلوب در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان ایجاد کند.

استفاده از تخت استخری و تاب ریلکسی

تاب ریلکسی و تخت استخری نیز از ملزومات مهم باغ به شمار می‌روند. تخت‌های استخری جهت آفتاب گرفتن و استراحت کنار استخر پس از آبتنی، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. تخت استخری تنها برای قرار دادن کنار استخر به کار نمی‌رود، می‌توان آن‌ها را به عنوان تخت خواب باغی نیز استفاده کنید. علاوه بر این، نصب تاب ریلکسی ویلایی برای شما این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید با نشستن یا دراز کشیدن بر روی آن، از فضای سرسبز باغ خود لذت ببرید.

تجهیزات لازم برای ایجاد فضای بازی و سرگرمی

ایجاد فضاهای سرگرمی و بازی برای کودکان و حتی بزرگترها باعث می‌شود که شما بتوانید در زمان استراحت خود تفریحات متنوعی داشته و از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. از جمله تجهیزات بازی و سرگرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فوتبال دستی

  • تاب و سرسره

  • میز پینگ پنگ

  • تور و زمین والیبال

  • زمین بسکتبال

  • ترامپولین

نصب درب لابی ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت از آیتم‌های ضروری و مهم برای ویلا به شمار می‌رود تا بتوانید با خاطری آسوده ویلای خود را ترک نمایید. نصب انواع درب ضد سرقت همچون درب لابی، می‌تواند از ورود غیر مجاز افراد و سارقان به منزل شما جلوگیری نماید. علاوه بر این، شما می‌توانید انواع قفل‌های دیجیتال و هوشمند را بر روی این درب نصب نموده و امنیت ویلای خود را تضمین نمایید.

برای خرید انواع درب داخلی، درب لابی ضد سرقت و درب باغ و حیاط با فروشگاه اهورا درب تماس بگیرید. 02188449064

تجهیزات مورد استفاده در طراحی ویلای مدرن کوچک

معرفی دفتر یاد، به عنوان یک دفتر معماری معتبر و قابل اطمینان

یکی از مراحل مهم در ساخت ویلا، انتخاب یک دفتر معماری و شرکت ساختمانی معتبر و مطمئن است تا بتوانید طراحی ویلای مدرن کوچک خود را به آن‌ها بسپارید. مجموعه دفتر یاد یکی از دفاتر معماری قابل اطمینان است که با داشتن افراد متخصص، با تجربه و ماهر، می‌تواند ویلای مدرن و کوچک شما را طراحی نموده و اجرا نماید. شما می‌توانید با اطمینان خاطر ساخت و طراحی ویلای خود را به مجموعه ما سپرده و بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

برچسب ها: طراحی ویلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار