کد خبر: ۲۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
خرید لوازم تحریر یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای محصلان است و با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، تب‌وتاب خرید نوشت افزار بیشتر می‌شود. البته با ورود به دوره دانشجویی در مورد اینکه برای دانشگاه چه لوازم تحریری بخریم؟

خرید لوازم تحریر یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای محصلان است و با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، تب‌وتاب خرید نوشت افزار بیشتر می‌شود. البته با ورود به دوره دانشجویی در مورد اینکه برای دانشگاه چه لوازم تحریری بخریم؟ ممکن است کمی حساس‌تر شویم یا اصلا ندانیم که چه لوازمی باید بخریم و خرید چه چیزهایی ضرورتی ندارد. اگر شما هم نمی‌دانید لوازم تحریر برای دانشگاه شامل چه چیزهایی است، تا پایان این مطلب همراه ما باشید؛ در این مقاله، کامل‌ترین لیست لوازم تحریر دانشجویی را به شما خواهیم گفت.

قیمت دفتر در ایمالز

کامل‌‌ترین لیست خرید لوازم تحریر برای دانشگاه

لوازم تحریر بسیار متنوع هستند و از هر نوع وسیله‌ای که فکرش را بکنید، صدها طرح و شکل وجود دارد؛ اما ما در اینجا یک لیست خرید لوازم تحریر برای دانشگاه که کامل و به‌صرفه باشد را معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است که بسته به رشته تحصیلی، لیست خرید متفاوت خواهد بود. برای مثال، یک دانشجوی رشته معماری به انواع مداد طراحی و معمولی نیاز دارد؛ اما برای رشته‌های دیگر خرید یک مداد معمولی هم کافی است؛ بنابراین، ما در این مطلب لوازم تحریر اولیه که به‌عنوان یک دانشجو باید خریداری کنید را بیان کرده‌ایم.

خودکار و روان‌نویس

خودکار اصلی‌ترین وسیله در پک لوازم تحریر دانشجویی محسوب می‌شود. البته با ورود به دوره دانشجویی بهتر است به فکر خرید روان نویس دانشجویی هم باشید که روان و زیباتر‌ بنویسید. صدها طرح خودکار، خودنویس، روان نویس برای دانشگاه موجود است که انتخاب را برایتان سخت می‌کند؛ اما بهتر است بیش‌از هرچیز به کیفیت بالای خودکار، جوهر باکیفیت و ارگونومیک توجه کنید. این موارد باعث می‌شود که در نوشتن خسته نشوید.

سلیقه در انتخاب خودکار بی‌تأثیر نیست. اغلب دانشجویان به‌خصوص خانم‌ها دوست دارند خودکار فانتزی و رنگی داشته باشند؛ اما در کنار آن حتما یک خودکار با نوک مناسب برای امضا و پرکردن فرم‌های دانشجویی خریداری کنید. بهتر است چند خودکار رنگی هم برای نوشتن جزوه‌های مرتب در لیست خریدتان قرار دهید.

مداد، مداد نوکی یا اتود

برخلاف تصور بعضی‌ از تازه‌واردان به دانشگاه، مداد یکی از وسایل تحریر ضروری برای دانشگاه است؛ بنابراین، در پاسخ به اینکه برای دانشگاه چه لوازم تحریری بخریم؟ باید مداد را هم معرفی کنیم. بسیاری از دانشجویان هنگام خواندن کتاب زیر مطالب خط می‌کشند و بعضی نکات را یادادشت می‌کنند؛ در این صورت برای حفظ ظاهر کتاب بهتر است از مداد استفاده کنند.

در دانشگاه بیشتر از مداد نوکی یا اتود استفاده می‌شود. قیمت اتود و مداد نوکی فرق چندان با مدادهای معمولی ندارد. البته اتودها در انواع مختلفی موجود هستند که با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. به‌طور کلی، قیمت لوازم تحریر برای دانشگاه بسته به برند سازنده آن متفاوت است و لوازم تحریر در هر رنج قیمتی وجود دارد.

قیمت جامدادی در ایمالز

مداد تراش و پاک‌کن

در صورت خرید مداد معمولی باید مداد تراش هم خریداری کنید؛ اما اگر مداد نوکی را ترجیح می‌دهید، نیازی به خرید مدادتراش نیست. در عوض باید حداقل یک بسته نوک مداد نوکی خریداری کنید. حواستان باشد شماره نوک حتما با شماره اتود یکسان باشد. خوب است بدانید که قیمت مداد و مداد تراش و قیمت مداد نوکی و نوک آن چندان متفاوت نیست. البته که در هرکدام از موارد، کیفیت کالا و برند سازنده بر قیمت تأثیر می‌گذارد. در کنار مداد یا اتود، خرید مداد پاک‌کن را هم فراموش نکنید.

دفتر و کلاسور

بدون‌شک از هرکسی که بپرسید برای دانشگاه چه لوازم تحریری بخریم؟ دفتر و کلاسور را به شما توصیه خواهد کرد. انواع مختلفی از دفترهای فانتزی، دفتر یاداشت، دفتر سیمی و دفتر کلاسوری وجود دارد. بسته به سلیقه و بودجه، همچنین بسته به رشته تحصیلی‌تان چند دفتر خریداری کنید. اگر رشته تحصیلی‌تان ریاضی یا فیزیک است، به تعداد بیشتری دفتر نیاز دارید. قیمت دفتر ارزان‌تر از کلاسور است؛ اما داشتن حداقل یک یا دو کلاسور باعث می‌شود که جزوه‌هایتان سازمان‌دهی‌شده باشد و نیازی به خرید دفترهای متعدد نداشته باشید.

غلط‌‌گیر لاکی، مایع و نواری

همان‌طور که مدادپاک‌کن‌ جزو جدایی‌ناپذیر مداد و اتود است، یک دانشجو حتما باید لاک غلط‌گیر را هم در لیست خرید خود قرار دهد تا در صورت اشتباه نوشتن با خودکار، جزوه‌هایش را اصلاح کند و نیازی به نوشتن دوباره جزوه‌ها نباشد.

غلط‌گیرها در انواع و اندازه‌های متنوعی موجود هستند. کافیست به فروشگاه نوشت‌افزار بروید یا سری به دسته‌بندی لوازم تحریر سایت ایمالز بزنید؛ می‌بینید که چندین و چند نوع غلط‌گیر قلمی و خودکاری از برندهای مختلف و با قیمت‌های متنوع وجود دارد. یک غلط‌گیر بزرگ گاهی تا آخر سال تحصیلی کافی است. امروزه غلط‌گیرهای نواری فانتزی نیز تولید می‌شود که البته بیشتر موردپسند دانش‌آموزان است تا دانشجویان.

هایلایتر

چند سالی است که هایلایترها به یکی از لوازم تحریر ضروری دانشجویی و دانش‌آموزی تبدیل شده‌اند. با استفاده از این وسیله می‌توانید بخش‌های مهم جزوه‌ها و مطالب کتاب‌ها را مشخص کنید و در مرور آخر شب امتحان مجبور به خواندن دوباره تمام مطالب نخواهید بود. هایلایترها رنگ‌های متنوعی دارند، با خرید چند هایلایتر رنگارنگ درس‌خواندن را برای خود جذاب و آسان‌تر کنید.

جامدادی

بسیاری از دانشجویان به‌خصوص دانشجویان آقا، جامدادی را از لیست خرید لوازم تحریر برای دانشگاه حذف کرده‌اند؛ اما این وسیله همچنان یکی از لوازم ضروری برای دانشگاه است که از به‌هم‌ریختگی لوازم تحریر جلوگیری می‌کند. انواع مختلف جامدادی در طرح و رنگ‌های مختلف موجود است و انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما یک جامدادی ساده‌ با اندازه متوسط برای دانشجو انتخاب بهتری است. قیمت جامدادی تفاوت زیادی دارد و بسته به ویژگی‌های آن و برند سازنده، از 20 هزار تومان تا حدود 1 میلیون تومان متغیر است.

کیف کلاسوری

در انتهای مقاله برای دانشگاه چه لوازم تحریری بخریم؟ باید به یک کیف مناسب برای دانشجو هم اشاره کنیم. علاوه‌بر کیف‌های دوشی خانم‌ها یا کوله پشتی، می‌توانید کتاب و وسایل تحریرتان را داخل یک کیف کلاسوری جمع‌وجور قرار دهید. یک کیف کلاسوری دانشجویی اسپرت زنانه یا مردانه علاوه‌بر لوازم تحریر، محل مناسبی برای قرار دادن گوشی موبایل یا تبلت است و به‌خوبی وسایل شما را در دانشگاه سازماندهی می‌کند.

قیمت اتود و مداد نوکی در ایمالز

لیست لوازم تحریر ضروری برای دانشگاه

در این مقاله، پک لوازم تحریر ضروری برای هر دانشجویی را به شما معرفی کردیم. بسته به رشته تحصیلی می‌توانید لوازم تحریری دیگری هم به این لیست اضافه کنید؛ اما درکل، این لیست برای شروع سال تحصیلی مناسب است. می‌توانید قیمت لوازم تحریر برای دانشگاه ازجمله قیمت دفتر، قیمت اتود و قیمت جامدادی را در سایت ایمالز مشاهده کنید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری لوازم تحریر محصولات خود را در این سایت به فروش می‌رسانند؛ بنابراین، می‌توانید پس از مشاهده تنوع محصولات و مقایسه قیمت‌ها، یک پک لوازم تحریر اقتصادی و موردپسند برای خود تهیه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار