کد خبر: ۲۳۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان استان البرز و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، از طریق انعقاد قرارداد با شرکت برق، پنل های خورشیدی در منازل مددجویانی که خانه هایشان استحکام دارد نصب و به آنها وام پرداخت می شود .

احداث پنل های خورشیدی در منازل مددجویان با اعطای تسهیلات

جلیل کریمی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان استان البرز و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، از طریق انعقاد قرارداد با شرکت برق، پنل های خورشیدی در منازل مددجویانی که خانه هایشان استحکام دارد نصب و به آنها وام پرداخت می شود .
رضا البرزی با بیان اینکه مددجویان به صورت پلکانی از سوی شرکت برق نیز درآمد دارند و در شرایطی که با چالش برق مواجه هستیم، این تولید برق به مدار استانی وصل می شود،افزود: تاکنون حدود چهار پنل خورشیدی نصب شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم حداکثر سهمیه در این زمینه را که تقریبا ۱۲۰ مورد است جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه پروژه احداث ۱۲ واحد مسکن مددجویان در روستای نکوجار اشتهارد آغاز و ۹۰ درصد کار انجام شده و تا یک ماه دیگر واحدها تحویل متقاضیان شود،اظهار کرد: چهار واحد مسکونی دیگر نیز با همکاری بسیج سازندگی در کمالشهر احداث می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اینکه از این تعداد دو واحد ۸۰ درصد پیشرفت دارند و دو واحد دیگر نیز کلنگ زنی شده اند، گفت: سهمیه خرید مسکن برای مددجویان نیز در ۶ ماه اول سال جاری پنج واحد بود که تاکنون ۲۹ واحد خریداری شده است.همچنین به مددجویانی که در روستاها زمین دارند نیز برای احداث کمک می شود.
البرزی به راه انداری سامانه «سها» برای شناسایی مددجویان البرزی اشاره کرد و گفت: از طریق سامانه مذکور و با جستجوی کد ملی افراد می توان به وضعیت اشتغال، امکانات در اختیار و سایر اطلاعات مربوط به آنها پی برد و افرادی که به چند نهاد و مجموعه مراجعه و خدمت دریافت می کنند را شناسایی و کسانی که بیمه پردازی دارند و شاغل یا نیازمند واقعی هستند مشخص می شوند.
وی رشد ۱۰۰ درصدی پرداخت صدقات در البرز، تحصیل رایگان ۳۷۰ دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی به صورت رایگان ،تامین حدود ۷۳۰ قلم لوازم ضروری ،جهیزیه ، اجرای طرح قرض ماندگار را از دیگر برنامه های کمیته امداد استان البرز در راستای حمایت از افراد کم برخوردار عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته موفق به جذب ۹۷ و نیم درصد اعتبارات در حوزه اشتغال شدیم و به ۷ هزار و ۳۵۰ نفر وام اشتغال پرداخت شد اما پروسه اشتغال در کمیته امداد کماکان ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: