کد خبر: ۲۳۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
به نظر من در دنیای دیجیتال، هر قطعه و وسیله‌ای را باید از جنس اصلش خریداری کرد و این موضوع برای خرید شارژر آیفون اصل نیز صدق می‌کند.در این مقاله با ما باشید تا به شما توضیح دهم چطور میتوانید در چند دقیقه براحتی شارژر ایفون اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. پس اگر شما هم با سرچ عبارت تشخیص شارژر آیفون اصلی سر از این صفحه در آوردید، بدانید و آگاه باشید که جای درستی آمدید !

به نظر من در دنیای دیجیتال، هر قطعه و وسیله‌ای را باید از جنس اصلش خریداری کرد و این موضوع برای خرید شارژر آیفون اصل نیز صدق می‌کند.در این مقاله با ما باشید تا به شما توضیح دهم چطور میتوانید در چند دقیقه براحتی شارژر ایفون اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. پس اگر شما هم با سرچ عبارت تشخیص شارژر آیفون اصلی سر از این صفحه در آوردید، بدانید و آگاه باشید که جای درستی آمدید !
شرکت آیفون در اقدامی جالب توجه در سال 2020، انواع شارژر آیفون را از جعبه گوشی‌های آیفون 12 پرومکس و هم رده های آن حذف کرد. خریداران از آن زمان تا به الان برای خرید شارژر آیفون ناچارند علاوه بر خرید گوشی، شارژر آیفون را نیز به صورت جداگانه خریداری کنند. این موضوع باعث شده است تا شارژرهای فیک آیفون در بازار به فروش برسد و تشخیص شارژر آیفون اورجینال دشوار باشد. در این مطلب، به نکات بسیار مهمی در خصوص تشخیص شارژر آیفون اورجینال از تقلبی اشاره می‌کنیم و توصیه میکنم که تا پایان با ما همراه باشید.

تفاوت های شارژر اصلی آیفون از تقلبی

چرا باید شارژر آیفون اصل خریداری کنیم ؟

پیش از اینکه راهکارهای تشخیص شارژر آیفون اصل را با یکدیگر بررسی کنیم، ابتدا دلایل خرید شارژر اصل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شارژر یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی موبایل به شمار می‌رود که تاثیر مستقیمی بر عمر باتری گوشی دارد. در واقع استفاده از شارژر بی‌کیفیت باعث از بین رفتن سلول‌های باتری و در نتیجه کاهش عمر و ظرفیت باتری می‌شود. همچنین اگر شما از یک شارژر آیفون بی‌کیفیت استفاده کنید، باید زمان بیشتری را برای شارژ گوشی صرف نمایید که این می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

دقت داشته باشید که در صورت عدم تطابق ولتاژ و جریان شارژر با ولتاژ و جریان باتری موبایل، امکان دارد که باتری گوشی موبایل بسوزد و حتی آسیب جدی ببینید. بنابراین خیلی اهمیت دارد که از یک شارژر آیفون اصلی برای گوشی آیفون خود استفاده کنید. همچنین اگر از یک شارژر تقلبی برای گوشی آیفون خود استفاده کنید، هر لحظه ممکن است باتری گوشی شما بیش از حد گرم شود و حتی در مواقعی شاهد بادکردگی باتری گوشی باشید.

تمام این موارد نشان می‌دهد که تشخیص یک شارژر آیفون اصل چقدر اهمیت دارد و می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و کیفیت گوشی شما داشته باشد. آسیب به باتری می‌تواند شما را متحمل هزینه اضافی تعویض باتری کند و با توجه به وضعیت بد اقتصادی این روزها، می‌تواند برایتان گران تمام شود. در این راستا بسیار اهمیت دارد که شارژر آیفون اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم. بدین منظور در ادامه راهکارهای مفیدی را برای تشخیص آداپتور اصل از فیک به شما معرفی می‌کنیم که بسیار کاربردی خواهند بود.

راه های تشخیص شارژر اصلی آیفون

 

روش تشخیص شارژر آیفون اورجینال از شارژر تقلبی

همانطور که متوجه شدید، استفاده از شارژر آیفون فیک می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به گوشی و یا حتی به جان و مال شما بزند. بهترین راهکار برای در امان ماندن از این صدمات، خرید یک محصول باکیفیت و اورجینال است. در ادامه به معرفی راهکارهای مهم تشخیص شارژر آیفون اورجینال اشاره خواهیم کرد.

·        کیفیت بسته بندی شارژر اپل

روش اول برای تشخیص شارژر آیفون اورجینال از شارژر تقلبی، توجه به بسته بندی شارژر اپل است. شرکت اپل معمولا در ارائه شارژرهای خود از بسته‌بندی‌های نسبتا سنگین و شیک استفاده می‌کند. این در حالیست که شارژرهای فیک و تقلبی وزن سبکی دارند و با کیفیت پایینی به بازار عرضه می‌شوند.

·        نوشته های روی آداپتور شارژ آیفون

برای تشخیص صحیح شارژر ایفون اصلی از تقلبی می‌توانید نوشته های روی آداپتور را مطالعه کنید. نوشته‌های روی شارژر اصل آیفون باید به صورت کاملا خوانا و بدون غلط املایی و پخش‌شدگی جوهر نوشته شده باشند. به عنوان مثال، شماره سریال (Serial no) شارژر اصلی آیفون یک عدد یکسان است و بسیاری از شارژرهای فیک با اشتباه در نوشتن آن، خود را به خوبی نشان می‌دهند.

·        دمای آداپتور آیفون هنگام شارژ گوشی

یکی دیگر از راهکاری تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی، توجه به دمای مربوط به آداپتور است. در واقع باید متذکر شویم که شارژرهای تقلبی آیفون به دلیل استفاده از قطعات بی‌کیفیت، توان خود را خیلی زود برای شارژ از دست می‌دهند و این مسئله باعث داغ شدن این شارژرها می‌شود.

·        گواهینامه ایمنی شارژر آیفون اصل؛ UL یا CE

برای اینکه بتوانید شارژر ایفون اصلی را به خوبی تشخیص دهید، بدنه آداپتور را نگاه کنید و اگر یک شارژر اصل خریده باشید، باید حروف UL و CE را بر روی بدنه آن مشاهده نمایید. حروف UL و CE مربوط به استانداردهای ایمنی کمپانی اپل می‌شوند و بسیاری از شارژرهای آیفون تقلبی این حروف را بر روی آداپتور نمی‌نویسند.

·        برش قسمت های پلاستیکی دور USB

برای تشخیص شارژر ایفون اصلی از تقلبی، حتما به گوشه‌های درگاه USB توجه کنید. آداپتور اصل آیفون دارای گوشه‌های گرد است و این درحالی است که شارژرهای فیک آیفون، درگاه USB در شارژرهای فیک، لبه‌های تیزی دارند.

شارژر آیفون اصلی را چطور تشخیص دهیم ؟

·        شکل قرارگیری پین های آداپتور

اگر به دنبال بهترین شارژر آیفون اصلی می‌گردید، لازم است حتما به پین‌های روی سوکت درگاه توجه کنید که باید USB-C باشد. اگر آداپتور فیک به پستتان خورده باشد، مشاهده خواهید کرد که تنها برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی از پین‌های ضروری استفاده می‌کند. این در صورتی است که شارژرهای اصلی آیفون از پین‌های منظم و طراحی زیباتری برخوردار هستند. البته می‌توانید کار خود را سبک‌ تر کنید و شارژر آیفون اصل را از یک فروشگاه های معتبری همچون دیجی کالا، تکنولایف و فروشگاه اینترنتی خاص باکس تهیه نمایید.

·        تشخیص اصل بودن شارژر آیفون از روی شکل USB-C بر روی جعبه

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اصل بودن شارژر اپل از مدل تقلبی، این است که شکل کشیده شده USB-C بر روی جعبه آداپتور متفاوت است. به طوری که شکل کشیده شده USB-C بر روی جعبه شارژر آیفون اورجینال به صورت کم رنگ است ولی این شکل برای آداپتورهای فیک به صورت پر رنگ و باریک‌تر به چشم می‌خورد.

 

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از شارژر آیفون بی‌کیفیت نه تنها باعث دیرتر شارژ شدن گوشی موبایل می‌شود، بلکه می‌تواند به گوشی آیفون شما آسیب برساند. تشخیص شارژر آیفون اصل از تقلبی به شما کمک می‌کند تا از این مشکلات دور بمانید و پول خود را در جای درستی خرج کنید. همچنین اینکه آداپتور یا شارژر آیفون را از کجا خریداری کنید، یک موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود. مجموعه خاص باکس یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر فروش شارژر ایفون اصل در کشور به شمار می‌رود که می‌تواند شما را در امر خرید شارژر اصلی آیفون 13 یاری کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار