کد خبر: ۲۳۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
اگر قصد دارید به یکی از کشورهای توسعه یافته مهاجرت کنید، مهاجرت با دیپلم، یکی از بهترین راه‌‌ها محسوب می‌شود. البته بیشتر راه‌های مهاجرت، با مدرک بالا تحصیلی و تجربه‌کاری فراوان صورت می‌گیرد؛ اما این بدین معنا نیست که مهاجرت با مدرک دیپلم دبیرستان امکان ندارد. برخی از کشور‌های مهم دنیا شرایط پذیرش افراد با مدرک دیپلم را دارند. نکته مهم قبل از مهاجرت تحقیق و بررسی دقیق نسبت به شرایط کشور مقصد است. ابتدا نوع مهاجرت خود را مشخص کنید.

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت با دیپلم

اگر قصد دارید به یکی از کشورهای توسعه یافته مهاجرت کنید، مهاجرت با دیپلم، یکی از بهترین راه‌‌ها محسوب می‌شود. البته بیشتر راه‌های مهاجرت، با مدرک بالا تحصیلی و تجربه‌کاری فراوان صورت می‌گیرد؛ اما این بدین معنا نیست که مهاجرت با مدرک دیپلم دبیرستان امکان ندارد. برخی از کشور‌های مهم دنیا شرایط پذیرش افراد با مدرک دیپلم را دارند. نکته مهم قبل از مهاجرت تحقیق و بررسی دقیق نسبت به شرایط کشور مقصد است. ابتدا نوع مهاجرت خود را مشخص کنید. مهاجرت تحصیلی و کاری از محبوب‌ترین روش ‌های مهاجرت برای افراد با مدرک دیپلم است. در این مقاله توضیح کاملی در این مورد آورده شده است.

گام نخست؛ مدارک اولیه که برای مهاجرت با مدرک دیپلم لازم دارید

این مدارک جز مدارک اولیه، برای مهاجرت به هر کشوری است و شما باید در مجموع اسنادی که تهیه می‌کنید باید این موارد را داشته‌باشید. از راه‌هایی که می‌توانید از مدارک مهاجرت آگاه شوید تماس و مراجعه حضوری به سفارتخانه کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید.

  • دیپلم دبیرستان و ریزنمرات تحصیلی سه سال دبیرستان
  • داشتن مدرک زبان (بستگی به قوانین مهاجرت کشور مقصد دارد)
  • داشتن گواهی پذیرش از دانشگاه و آموزشگاه‌های تحصیلی
  • مجوز تمکن مالی
  • داشتن پاسپورت

رزومه و مدارک شغلی، نامه درخواست از کارفرما، سایر مدارکی است که وجود آن در مدارک بستگی به کشور مورد انتخاب شما، قوانین مهاجرت و نوع درخواست ویزای‌ دارد.

مدارک اولیه برای مهاجرت با مدرک دیپلم

با مدرک دیپلم به چه کشور‌هایی برای تحصیل می‌توانیم مهاجرت کنیم؟

با پیشرفت علم و توسعه روز افزون کشور‌های بزرگ دنیا، بیشتر مشاغل با مشکل کمبود نیروی کار و متخصص مواجه شده‌اند. برای جبران این کمبود بستری برای جذب نیرو‌های متخصص از دیگر کشور ها محیا شده‌است. افراد از طریق مهاجرت تحصیلی و کاری جذب و مشغول به کار در این کشور‌ها می‌شوند. در این قسمت به کشور‌هایی که بیشتر مشتاق همکاری با افرادی که واجد شرایط هستند اشاره می کنیم:

آلمان؛ کشوری برای تحصیل با کیفیت بالا

آلمان در زمینه‌های مختلف جز بهترین‌ها است. سیاست‌های مهاجرت در این کشور به گونه‌ای تهیه شده که افراد با مدرک دیپلم قادر به مهاجرت به این کشور هستند. امکان تحصیل رایگان یا با هزینه پایین در دانشگاه‌ها، در عین حال با کیفیت بالا دلیل مهاجرت تحصیلی به المان با دیپلم و استقبال بالای جوانان از این کشور است. دانش‌اموزان نیزعلاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور هستند.

کانادا؛ کشور آینده‌گان با شرایط مهاجرتی متنوع

کانادا، کشوری که به فردا‌های روشن معروف است؛ قوانین و روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور دارد. این ویژگی برای افرادی که مدرک تحصیلیشان دیپلم است و قصد ادامه تحصیل دارند موقعیت بسیار جذاب و منحصر‌به‌فردی خواهد بود. شما با ادامه تحصیل در این کشور می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. مجارستان و لهستان نیز از جمله کشور هایی هستند که تحصیل با مدرک دیپلم در مراکز تحصیلیشان امکان پذیر است.

روش اخذ ویزای کاری با مدرک دیپلم

برای ورود به مشاغل فعال در کشور‌های دیگر به جز کشور خودتان و مهاجرت کاری با مدرک دیپلم روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق روش‌هایی که به آن اشاره می‌کنیم برای مهاجرت اقدام کنید:

داشتن تجربه؛ فرصت مهاجرت کاری با دیپلم

بسیاری از کشورها برای داشتن نیروی فعال کاری، سیاست‌های مهاجرتی را اتخاذ کرده‌اند که امکان مهاجرت با مدرک دیپلم را به افراد می‌دهد.آلمان از جمله کشورهایی است که از افراد با تجربه‌کاری بالا بدون داشتن مدرک دانشگاهی به شما پیشنهاد کار می‌دهد. یکی از راه‌های اخذ ویزای کاری، کار در آلمان با دیپلم است .کشور کانادا هم در رتبه دوم از لیست کشور‌های جذب نیرو کار با مدرک دیپلم است. جذب افراد فقط با تکیه به تجربه و مهارت کاری در این کشور امکان پذیر است.

جاب آفر‌ها؛ راهی برای کار در کشور مقصد

کاریابی به صورت آنلاین از موارد جدید و پر کاربرد در زندگی امروز است. بیشتر کارفرمایان برای جذب نیرو از سایت‌های کاریابی برای درج آگهی استخدام استفاده می‌کنند. این روش پس از چندین سال از مرز‌های داخلی فراتر رفته و این اجازه را به صاحبان شرکت‌ها داده‌ است تا نیروی کاری خود را از دیگر کشور‌ها انتخاب کنند. به پیشنهاد کار برای افراد به صورت بین المللی جاب آفر می‌گویند. افراد با بررسی پیشنهاد‌های کاری یا جاب‌آفر‌ها می‌توانند آگهی‌های جذب افراد با مدرک دیپلم را پیدا کنند.

جاب آفر‌ها؛ راهی برای کار در کشور مقصد

مهاجرت از طریق ویزای کارآموزی یا فنی؛ فرصتی برای گذراندن دوره و ورود به بازار کار

مهاجرت از طریق ویزای کارآموزی یا فنی (Apprenticeship) به‌معنای ورود افراد به کشور دیگر با گذراندن دوره‌های آموزشی و فنی وحرفه‌ای است. کشور‌های آلمان، کانادا، نیوزلند و استرالیا به تازگی با تصویب این قانون خواهان افراد با مدرک تحصیلی غیر دانشگاهی برای فعالیت در کشور‌های خود هستند. لازمه ورود به بازار کار در این نوع مهاجرت گذراندن دوره و کسب نمرات مورد انتظار آن حرفه است.

مهاجرت از طریق برنامه‌های خاص؛ روشی با ریسک بالا

مهاجرت از طریق برنامه‌های خاص (Au Pair یا کار داوطلبانه)، به‌عنوان روشی از اخذ ویزا، راه مطمئنی محسوب نمی‌شود. این نوع فعالیت با محدوده زمانی کم و فقط برای کسب تجربه فرهنگی و کاری است. کشور‌های آلمان، فرانسه و ایالات المتحده برای مشاغل داوطلبانه مثل پرستاری بچه و سالمندان از افراد بدون مدرک دانشگاهی استقبال می‌کند.

مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ یا کارآفرینی؛ روش مهاجرتی با ایده‌های نو

اگر ایده نو و جدیدی برای شروع یک کسب و کار را دارید؛ بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی امکان مهاجرت به کشور‌های هلند، کانادا و اسپانیا برای شما فراهم است. این کشور‌ها با جذب افراد خلاق که ایده کاری مخصوصا ایده‌های نو دارند به توسعه کشورشان سرعت می‌بخشند.

توجه داشته باشید برای اخذ ویزا با مدرک دیپلم به هر کدام از این کشور‌ها از طریق وبسایت، تماس و مراجعه حضوری به سفارتخانه کشور مورد نظرتان باید از مدارک لازم در پرونده مهاجرت خود مطلع شوید.

مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ یا کارآفرینی

مسیر ورود به کشور دیگر را با مدرک دیپلم چگونه هموار کنیم؟

مهاجرت با مدرک دیپلم، هرچند چالش‌هایی دارد، اما با‌توجه‌به وجود روش‌های متنوع مهاجرتی نظیر تحصیل، کار، کارآموزی و حتی راه‌اندازی استارت‌آپ، امکان‌پذیر است. کشورهایی مانند آلمان، کانادا و هلند با سیاست‌های متنوع خود فرصت‌های مناسبی را برای افرادی با مدرک دیپلم فراهم می‌کنند. مهم‌ترین نکته برای موفقیت در این مسیر، تحقیق دقیق، داشتن مدارک مورد‌نیاز و بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی برای انتخاب بهترین راه مهاجرت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار