کد خبر: ۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
تاپایان سال صورت می گیرد
مسئول راهبری و پیگیری امور خدمات اجباری عمومی فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها (یو. اس. او- USO) گفت در صورت ترخیص بموقع تجهیزات از گمرک، اینترنت پرسرعت 25 هزار روستا تا پایان سال راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، «حسن رضوانی» اعلام کرد بخش عمده تجهیزات ترخیص شده و آماده نصب است. فقط یک سری از تجهیزات جانبی در گمرک مانده است که به محض ترخیص، عملیات نصب آغاز می شود. 

وی گفت: تکمیل این طرح منوط به ورود و ترخیص تجهیزات است و به محض ورود تجهیزات، تا پایان بهمن ماه نزدیک به 17 هزار روستا و تا پایان سال مالی 25 هزار روستا زیر پوشش می رود. 

مسئول راهبری و پیگیری امور خدمات اجباری عمومی فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها افزود: خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات اصلی شبکه مرکزی شامل روتر و سوئیچ در تهران و مرکز تمام استان ها انجام شده و فقط نصب و راه اندازی تجهیزات پوشش روستاها باقی مانده است. 

وی گفت: نصب تجهیزات پوشش روستاها یک روزه صورت می گیرد و بیشتر از سایت های موجود استفاده می شود. 

به گفته او، در مرحله نخست طرح خدمات اجباری عمومی فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت پرسرعت سه هزار روستا تا پایان آذرماه نصب و راه اندازی می شود. 

رضوانی از انجام طرح آزمایشی (پایلوت) در تهران خبر داد و گفت: پس از بررسی دقیق دستاوردها و رفع مشکل های احتمالی، از سه هفته آینده با آغاز عملیات نصب، امکان اعلام آمار پوشش روستاها به مرور فراهم می شود. 

رضوانی درباره انجام مناقصه تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا گفت: اسفند پارسال، کنسرسیوم شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) و آواسل به عنوان پیمانکار انتخاب شدند و قراردادی به منظور تامین اینترنت پرسرعت برای 25 هزار روستا و یک میلیون پورت برای 40 مشترک در هر روستای بالای 30 خانوار منعقد شد. 

این مقام مسئول گفت: اولویت برای ارائه اینترنت پرسرعت، روستاهای دارای بیش از 30 خانوار است اما اگر ظرفیتی باقی بماند، روستاهای دارای بیش از 20 خانوار به اولویت های از پیش تعیین شده، اضافه می شود. 

رضوانی ادامه داد: روستاهایی که پیش از این از خدمات ADSL بهره مند شده اند، شامل این طرح نمی شوند و قرار نیست از این شبکه خدمات بگیرند زیرا ارتباط اینترنتی دارند. 

اینترنت پرسرعت، فناوری ارتباطی پیشرفته ای با پهنای گسترده باند است که در تلفن های معمولی استفاده می شود. 

این فناوری قادر است اطلاعات را در طول خطوط معمولی تلفن، با سرعتی معادل 140 برابر سریع ترین مودم آنالوگ موجود در بازار انتقال دهد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: