کد خبر: ۲۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
وزیر بازرگانی روسیه اعلام کرد
وزیر بازرگانی روسیه اعلام کرد این کشور تمایل دارد تا روابط تجاری و صنعتی خود را با ایران و امارات گسترش دهد.

به گزارش  نشنال دنیس مونتوروز وزیر بازرگانی روسیه اعلام کرده است تمایل دارد روابط تجاری خود را با ایران و امارات گسترش دهد.

این مقام روسی تاکید کرده است که در راستای گسترش مبادلات تجاری خود با امارات و رساندن آن به 2 میلیارد در سال قدم خواهد برداشت و همکاری‌های صنعتی خود با ایران را نیز افزایش دهد.

این مقام روسی طی هفته‌های گذشته به تهران و ابوظبی سفر کرده بود و رئیس‌جمهور روسیه نیز برای اولین بار در 10 سال گذشته به تهران سفر کرده است.

این مقام روس تاکید کرده است که این اقدامات جنبه اقتصادی خواهد داشت و سیاسی نخواهد بود.

طی سال گذشته و با سرد شدن روابط روسیه و غرب، این کشور در حال حاضر به دنبال کشورهایی برای تأمین مواد مورد نیاز صنعتی خود و همچنین بازار برای محصولات تولیدی است.

بنا به گفته وزیر بازرگانی روسیه، حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران طی سالهای گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است و 2 کشور در بسیاری از حوزه‌ها نظیر صنعت نفت و گاز، انرژی، متالورژی، فناوری قطعات ماشینی، تولید موتور خودرو و همچنین تولید هواپیما همکاری داشته است.

این مقام دولتی روسیه ادامه داد: در کنار همه موارد ذکر شده ما به دنبال ایجاد پروژه‌های مشترک پیشرفته مراکز مهندسی و پارک‌های فناوری و همچنین افزایش همکاری‌های تکنولوژیکی و نظامی با ایران هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: