کد خبر: ۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه
رحمانی با بیان اینکه باید با حفظ چارچوب های قانونی کشور نسبت به گردشگران به عنوان منطقه آزاد برخورد شود، اظهارداشت: هدف سازمان میراث فرهنگی برای رسیدن به 20 میلیون گردشگر تا 10 سال آینده مقداری بلند پراوازانه است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: سازمان میراث فرهنگی یک سری پیشنهاداتی در بودجه سال گذشته داشت و چند ردیف در مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد و اعتبارات نسبتا خوبی برای آنها گذاشته شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: مسئله گردشگری و جذب گردشگر در واقع شرایط و موقعیت خاص خودش را می طلبد و گردشگران که وارد کشور می شوند باید باید با برخورد مناسب و حفظ چهارچوب های قانونی کشور باشد تا باعث حضور بیشتر آنها شود تا دیگران را هم برای حضور در کشور ترغیب و تشویق کنند.
 
رحمانی با اشاره به اینکه گفته می شود که صنعت گردشگری به ازای هر گردشگر 5 الی 17 شغل به صورت غیرمستقیم و مستقیم ایجاد می کند،عنوان کرد: با توجه به موقعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و آثار بسیار مهم تاریخی که در دنیا شناخته شده و اکثر این آثار به ثبت رسیده، صنعت گردشگری کشور می تواند وضعیت خوبی به دست آورد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: هدف سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برای رسیدن به  20 میلیون گردشگر تا 10 سال آینده مقداری بلند پراوازانه است اما با کار و فعالیت و پیگیری های همه جانبه می توان به این نقطه رسید.
 
وی در ادامه افزود: کشور ترکیه و هندوستان و به ویژه ترکیه بخش عمده ای از بودجه های داخلی کشورشان را از طریق صنعت گردشگری تامین می کند و ما می توانیم بخش عمده ای از درآمد ملی را از طریق گردشگری تامین کنیم.
 
رحمانی گفت: باید به صنعت گردشگری، تولید و فعالیت های داخلی توسعه یابند تا یک اقتصاد پویا در کشور داشته باشیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: محل اسکان گردشگران باید نقطه ثقل قرار گیرد و هتل هایی برای گردشگران وجود داشته باشد و همچنین با حفظ چارچوب های قانونی کشور نسبت به گردشگران به عنوان منطقه آزاد برخورد شود.
 
وی در رابطه با سرمایه های زیادی که برای سمپوزیوم ها و همایش ها صرف می شود، تاکید کرد: هر اقدام اقتصادی و بودجه ای که صرف می شود، باید هزینه و فایده آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و نمی توان در همه موارد با ریسک برخورد کرد.
 
رحمانی در ادامه افزود: ما ناچار هستیم بخش از درآمد ملی را در این بخش هزینه کنیم به خاطر موقعیت خاصی که در کشورمان وجود دارد و موقعیت  باستانی منحصربه فردی که کشور دارد باید به صورتی عمل کنیم تا به نفع مردم و کشورمان شود و همچنین باید کنترل هایی صورت گیرد تا از ریخت و پاش های زیاد جلوگیری شود .
 
انتهای پیام/    
 
برچسب ها: گردشگران ، قانون ، آزادی
نام:
ایمیل:
* نظر: