کد خبر: ۲۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران خبر داد:
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: در هفته پژوهش از سوی این صندوق ۱۵ گرنت پژوهشی به پژوهشگران برتر اعطا می‌شود.
نصرت الله ضرغام صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در هفته پژوهش، پژوهشگران برگزیده از سوی وزارت علوم و بهداشت تعیین می شوند که صندوق به ۱۵ نفر از این برگزیدگان گرنت پژوهشی اعطا می کند.
 
وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی میان وزارتخانه های علوم، بهداشت و معاونت علمی وجود دارد، افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران نیز با تمامی این نهادها ارتباط مفید و موثری دارد و بر این اساس طبق اعلام موسسه تامسون رویترز این صندوق بیشترین حمایت را از پژوهشگران و محققان کشور داشته است.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۸ هزار دانشجوی دکترا در کشور مشغول به تحصیل هستند که این صندوق برنامه دارد از رساله این افراد حمایت مالی کند.
 
ضرغام اضافه کرد: بر این اساس از رساله های دانشجوهای دکترا مبلغ ۳۰ میلیون تومان حمایت مالی صورت می گیرد و اگر موضوع رساله این افراد کاربردی باشد، ۵۰ درصد به میزان حمایت ها افزوده می شود.
 
وی ادامه داد: برنامه داریم هسته های علمی را در دانشگاه ها راه اندازی و در این راستا بتوانیم از دانشجویان کارشناسی نیز حمایت کنیم.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران تصریح کرد: این صندوق تفاهمنامه های مختلفی با بنیادهای علمی دیگر کشورها از جمله بنیاد علم یاسا، روسیه، آلمان، اتریش و چین امضا کرده است.
 
ضرغام افزود: این صندوق با حضور در نشستی در کشور استرالیا برنامه دارد عضو شورای پژوهش کشورها نیز شود.
 
وی با اشاره به اجرای دوره های پسادکترا در کشور گفت: این صندوق در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان تفاهم نامه برای اجرای دوره های پسادکترا با وزارتخانه های بهداشت، علوم و نیرو امضا کرده تا بر این اساس فعالیت پژوهشی در چارچوب نیازهای کشور انجام دهد.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران خاطرنشان کرد: بنا بر این تفاهمنامه ها بالغ بر ۸۰۰ دوره پسادکترا اجرا خواهد شد.
 
ضرغام با اشاره به راه اندازی بنیاد حامیان توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران اظهار کرد: این بنیاد دارای ۲۰ عضو هیات موسس است که اساسنامه آن در هفته جاری مصوب خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: پس از تصویب اساسنامه این بنیاد، هیات امنا، هیات مدیره و مدیرعامل این بنیاد تعیین می شود.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران از اعطای ۳۰ کرسی پژوهشی به پژوهشگران و محققان ایرانی خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد کرسی های پژوهشی این صندوق به ۶۰ کرسی افزایش می یابد.
 
ضرغام عنوان کرد: طبق اعطای کرسی پژوهشی اساتید ۱۰ سال مورد حمایت مالی برای انجام پژوهش و تحقیقات قرار می گیرند.
 
وی تاکید کرد: به صاحبان کرسی های پژوهشی یک یا دو پژوهشگر پسادکترا معرفی می شود و همچنین برنامه داریم به صاحبان این کرسی ها یک یا دو استادیار جوان نیز معرفی کنیم.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران توضیح داد: برنامه داریم چند پروژه تحول آفرین در حوزه علم و فناوری تعریف کنیم که این پروژه ها به طور حتم ریسک بسیار بالایی دارند و اجرای آنها زمانبر است.
 
ضرغام به موضوع توجه به دارایی های فکری اشاره کرد و گفت: این صندوق از ثبت اختراع دانشگاهیان و غیردانشگاهیان حمایت صددرصدی می کند.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران بیان کرد: همچنین ما از ثبت اختراع ایرانیان خارج از کشور نیز حمایت مالی انجام می دهیم.


منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: