وقتی از صحبت از از لوازم خانگی ایرانی میشه یکی از اسم هایی که به ذهن خیلی ها میرسه برند دیپوینت هست ای برند در سال های اخیر توانسته با کیفیت خوب و طراحی به روز محصولات خود جای خودش را رو تو خانه های مردم حسابی باز کنه، این برند که ابتدا کار خود با تولید یخچال و فریزر آغاز کرد کم کم تنوع محصولاتش رو بیشتر کرد و تونست خودش رو به عنوان یه گزینه قابل اعتماد تو بازار معرفی کند.
دیپوینت از همون اول هدفش این بود که محصولاتی بسازه که هم کیفیتشون در حد استاندارد های جهانی باشه هم قیمتشون برای خانواده های ایرانی منطقی باشه، به همین خاطر تونست دل مشتریا روبدست بیاره و خیلی زود تبدیل شد به یکی از رقیب های جدی برندهای خارجی موجود در بازار ایران. این برند با شناخت درست از نیاز بازار ایران و توجه به سلیقه ی مردم محصولاتش رو طوری طراحی کرده که ظاهرشون جذاب باشه و هم دوام مثال زدنی داشته باشد.
در حال حاضر دیپوینت دیگر یه اسم نیست، یه نشونه اعتماد و کیفیت تو صنعت لوازم خانگیه. خیلی از خانواده ها وقتی دنبال یه وسیله برقی جدید می گردن دیپوینت یکی از اولین گزینه هایی که بهش فکر میکنن این جایگاه قوی نتیجه ی سال ها کار جدی و توجه به جزئیات و احترام به حقوق مصرف کننده است.
تاریخچه تاسیس دیپوینت
داستان دیپوینت بر می گرده به اوایل دهه هشتادف وقتی یه گروه از متخصصای ایرانی که کلی تجربه تو صنعت لوازم خونگی داشتن تصمیم گرفتن یه برند جدید راه بندازن که بتونه نیاز بازار داخلی رو به یه شکل درست و حرفه ای جواب بده. اون موقع خیلی از لوازم خانگی های موجود در بازار یا وارداتی بودن و قیمتای بالایی داشتن و یا کیفیت بالایی نداشتن از همین رو ایده دیپوینت شکل گرفت.
هدفشون از همون اول این بود که یه برندی بسازن که بتونه کیفیت خوب رو با قیمت معقول کنار هم بیاره ف کارشون رو با تولید یخچال فریزر شروع کردن چون میدونست این دوتا وسیله عضو ثابت هر خونه ایه و مردم حساسیت خاصی روش دارن. تیم دیپوینت از همون روزای اول روی جزئیات کار میکرد، از کیفیت کمپرسور تا طراحی ظاهری محصولات. از همان ابتدا نیز به خدمات پس از فروش فکر کردن و تعمیر یخچال فریزر دیپوینت و سایر محصولات را سازماندهی کردند.
به طور کلی دیپوینت از دل یه نیاز واقعی به وجود اومد و با تلاش بی وقفه و شناخت درست از بازار توانست تو مدت نسبتا کوتاهی اسم و برند خودش رو بین بهترین های موجود در بازار لوازم خانگی جا بندازه.
روند رشد و توسعه دیپوینت
دیپوینت از همون روزای اولی که پا به میدون گذاشت، یه چیزو خوب فهمیده بود؛ اگه میخواد تو بازار بمونه و رشد کنه، باید همیشه به روز باشه و گوشش به خواستهی مشتریا تیز باشه. به خاطر همینم بود که فقط به تولید یخچال و فریزر قانع نشد. بعد از اینکه تو این زمینه جا افتاد، شروع کرد کمکم سراغ تولید مدلهای جدیدتر و محصولات متنوع تر رفت.
اول کار، تمرکزش روی بهبود کیفیت محصولات اولیه بود. مثلا تکنولوژیهای سرمایشی بهتر، طراحیهای مدرنتر و مصرف انرژی پایین تر رو آورد وسط. همین چیزا باعث شد تا دیپوینت روز به روز تو دل خونوادهها جا باز کنه. بعدش تصمیم گرفت کارخونههاش رو گسترش بده. خط تولیدهای جدید راه انداخت، دستگاههای مدرن وارد کرد و تیم فنی و مهندسیاشو قوی تر کرد.
یکی از نکتههای جالب تو رشد دیپوینت این بود که همیشه تلاش کرد استانداردهای جهانی رو رعایت کنه. خیلی از محصولاتش گواهینامههای بینالمللی گرفتن، که این یعنی کیفیتش فقط تو ایران مطرح نبود، بلکه در سطح جهانی هم حرفایی برای گفتن داشت.
دیپوینت به بازار صادرات هم نیم نگاهی داشت. کمکم محصولاتش رو به چند کشور منطقه فرستاد و سعی کرد اسم ایران رو تو بازار لوازم خونگی خارجی هم مطرح کنه. البته مسیر رشد همیشه هموار نبود. گاهی نوسانات اقتصادی، گاهی هم سختگیریهای استانداردی، کار رو براش سخت میکرد. ولی دیپوینت هر بار قویتر از قبل ظاهر شد.
امروز دیگه دیپوینت فقط یه تولیدکنندهی یخچال و فریزر نیست؛ مجموعهای از محصولات متنوع داره که هر کدوم با دقت و وسواس خاصی طراحی و ساخته میشن. این رشد مداوم و هوشمندانه باعث شده که دیپوینت به یکی از برندهای معتبر و محبوب بازار تبدیل بشه.
محصولات شاخص دیپوینت
وقتی صحبت از محصولات دیپوینت میشه، اولین چیزی که همه یادشون میاد یخچال و فریزرهاشه. واقعاً هم حق دارن، چون دیپوینت تو این زمینه کارشو خیلی حرفهای شروع کرد و تونست کیفیت و طراحی رو جوری با هم ترکیب کنه که حسابی چشمگیر شد. از یخچالهای سایدبایساید گرفته تا مدلهای دوقلو و فریزرهای تک، هر کدومشون یه ویژگی خاص دارن که باعث شده حسابی تو دل مشتریا جا باز کنن.
یکی از نقاط قوت محصولات دیپوینت، همین تنوع بالاشه. مثلا برای خونوادههایی که فضای زیادی لازم دارن، مدلهای دوقلو یه انتخاب فوقالعادن. یا اونایی که دنبال ظاهر لوکس و شیکن، سایدبایسایدای دیپوینت حسابی به کارشون میاد. تازه خیلی از مدلهای جدید دیپوینت به امکاناتی مثل آبسردکن، یخساز اتوماتیک، نمایشگر لمسی و سیستم سرمایش سریع مجهزن، که خیلی راحت میشه با برندای خارجی مقایسه شون کرد.
دیپوینت تو مصرف انرژی هم حرفای زیادی برای گفتن داره. بیشتر یخچالها و فریزرهاش کممصرفن و گرید انرژی بالایی دارن، که این روزا با این قیمتای برق حسابی به درد میخوره! علاوه بر اون، طراحی داخلی یخچالها هم خیلی هوشمندانه ست؛ جوری که بتونی راحت مواد غذایی رو بچینی و دسترسی راحتی بهشون داشته باشی.
البته داستان فقط به یخچال و فریزر ختم نمیشه. دیپوینت تو سالهای اخیر کمکم محصولات دیگهای مثل ماشین لباسشویی، کولرگازی و آبگرمکنهای دیواری رو هم وارد سبد محصولاتش کرده. هرچند تمرکز اصلیش هنوز روی یخچال و فریزر باقی مونده، ولی معلومه که برنامه داره تو بقیهی حوزهها هم خودش رو حسابی مطرح کنه.
در کل، دیپوینت با شناخت درست نیاز مردم و ارائهی محصولات با کیفیت و طراحی بهروز، تونسته خودش رو تو دل خیلی از خونوادههای ایرانی جا بندازه.
جایگاه دیپوینت در بازار داخلی و خارجی
دیپوینت تو بازار ایران کمکم تونست خودشو از یه برند تازهکار به یه نام معتبر و محبوب تبدیل کنه. امروز دیگه کمتر کسیه که موقع خرید یخچال یا فریزر، اسم دیپوینت به گوشش نخورده باشه یا تو لیست انتخاباش نباشه. این برند تونست با کیفیت خوب، طراحی جذاب و قیمت مناسب، اعتماد خیلی از خونوادههای ایرانی رو جلب کنه.
توی بازار داخلی، دیپوینت خودش رو به عنوان یه برند مطمئن جا انداخته. کسایی که دنبال محصولی میگردن که هم کیفیتش قابل قبول باشه و هم خدمات پس از فروش خوبی داشته باشه، خیلی وقتا سراغ دیپوینت میرن. علاوه بر این، تو رقابت با برندای خارجی که قیمتاشون سر به فلک کشیده، دیپوینت یه گزینهی منطقی و اقتصادی حساب میشه، بدون اینکه کیفیت فدای قیمت بشه.
از اون طرف، دیپوینت یه نیمنگاه هم به بازارهای خارجی داره. هرچند هنوز نسبت به بازار داخلی، صادراتش خیلی گسترده نیست، ولی تونسته محصولاشو به چند کشور منطقه صادر کنه. این یعنی کیفیت کارش به حدی رسیده که بتونه تو بازارای رقابتی خارجی هم خودی نشون بده.
یکی دیگه از چیزایی که جایگاه دیپوینت رو تو بازار تثبیت کرده، خدمات پس از فروششه. خیلی از مشتریا میگن یکی از دلایل انتخابشون همین بوده که اگه مشکلی هم پیش بیاد، شرکت پشت محصولش هست و سریع مشکل رو حل میکنه.
در کل، دیپوینت تو بازار ایران یه برند قابل احترام و مطمئنه که تونسته تو دل خریدارا جا باز کنه، و داره یواش یواش پاشو فراتر از مرزها هم میذاره.