کد خبر: ۲۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
رئیس انجمن گیاهان دارویی گفت: عرصه گیاهان دارویی و ارگانیک کشور خالی است و همین امر موجب واردات و قاچاق گیاهان دارویی به کشور شده است.
محمد باقر رضایی رئیس انجمن گیاهان دارویی در خصوص صادرات گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: تخریب عرصه ها و کاهش تولید بسزایی در کاهش صادرات و افزایش قیمت گیاهان دارویی داشته و از سویی تولید زراعی نسبت به دهه گذشته در حدی نیست که بتواند صنایع داخلی را تامین کند و به همین خاطر نیاز به واردات برخی گونه های دارویی داریم.
 
وی افزود: در حال حاضر عرصه گیاهان دارویی و گیاهان ارگانیک در کشور خالی است و همین امر احتمال قاچاق گیاهان دارویی از مبادی دیگر کشور ها به همراه دارد.
 
رضایی در ادامه گفت: با توسعه عرصه های منابع طبیعی و احیای عرصه های تخریب شده و مکانیزه کردن زراعت می توانیم تولید برخی گونه های زراعی را داشته باشیم و صادرات را افزایش دهیم.
 
رئیس انجمن گیاهان دارویی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی ، بازرگانی و بخش خصوصی نسبت به تولید یک محصولی ملی و استاندارد باید اقدام کنند زیرا در غیر اینصورت آینده روشنی از گیاهان دارویی نخواهیم داشت و تنها به یک وارد کننده تبدیل خواهیم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر: