کد خبر: ۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
امکان دسترسی به منابع خارجی و افزایش صادرات
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ تحریم‌ها به زودی لغو می‌شود و امکان افزایش صادرات نفت و دسترسی به منابع خارجی فراهم خواهد شد.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در همایش کسب و کار که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو تحریم‌ها اظهار داشت: لغو تحریم‌ها خیلی طول نمی‌کشد و در آینده نزدیک شاهد رفع آن خواهیم بود و برخی محدودیت‌ها برطرف شده و زمینه برای افزایش صادرات فراهم می‌شود.

طیب‌نیا تأکید کرد: امکان دسترسی به منابع مالی خارجی و امکان سرمایه‌گذاری بیشتر خارجی‌ها در اقتصاد مهیا می‌شود.

وزیر امور اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیأت‌های خارجی مرتب به ایران سفر می‌کنند تصریح کرد: سعی داریم در زمینه‌های مختلف و ظرفیت‌های موجود اقتصاد را به این هیأت بشناسانیم و تصمیم داریم در شرایط جدید برخی اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و از زمینه برای تولید استفاده کنیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از فرصت‌های موجود بین‌المللی بهره گیریم تا رشد درونزا را قوت بخشیم.

طیب‌نیا با اشاره به تدوین نقشه راه جامع همکاری اقتصادی خارجی تأکید کرد: در این نقشه وظیفه و نقش هر کشور و دستگاه را تهیه کردیم و امیدواریم با عملی کردن آن از فرصت موجود در اقتصاد جهانی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در مورد ابلاغیه رهبری مبنی بر رشد 8 درصدی اظهار داشت: لازمه رسیدن به این موضوع حضور فعال مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است. همچنین راهبرد مهم دولت، بهبود فضای کسب و کار بوده و اکنون رتبه ایران در شاخص کسب و کار جهانی از 152 بیش از 30 پله ارتقا داشته است.

طیب‌نیا با اشاره به شرایط بهبود فضای کسب و کار در پرتو شکل‌گیری گفت‌وگوی انتقادی با صاحبان کسب و کار و دولتمردان اظهار داشت: روند سرمایه‌گذاری در کشور از حالت منفی به 3.5 درصد مثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در سال جاری درآمد کشور به زیر 20 میلیارد دلار کاهش یافته است و بزرگترین مشکل اقتصاد ایران، دولتی بودن است که موجب ناکارآمدی می‌شود.

وزیر اقتصاد افزود: رتبه 70 در شاخص کسب و کار هدف‌گذاری شده و اکنون رتبه 118 را داریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: