کد خبر: ۲۴۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۱

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

اگر حس می‌کنید که در بین شلوغی‌های بازار صدای برند شما شنیده نمی‌شود؛ در این شرایط شما تنها نیستید. برندهای بزرگ و با سابقه نیز امروزه در جلب توجه مخاطبان با مشکل مواجهه شدند. دیگر کیفیت بالای محصولات و قرارگیری مغازه در بهترین نقطه شهر، برای جذب مخاطب به تنهایی کافی نیست.

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

اگر حس می‌کنید که در بین شلوغی‌های بازار صدای برند شما شنیده نمی‌شود؛ در این شرایط شما تنها نیستید. برندهای بزرگ و با سابقه نیز امروزه در جلب توجه مخاطبان با مشکل مواجهه شدند. دیگر کیفیت بالای محصولات و قرارگیری مغازه در بهترین نقطه شهر، برای جذب مخاطب به تنهایی کافی نیست.

دیده شدن و متفاوت بودن در نظر مخاطبان دیگر یک انتخاب نیست بلکه یکی از الزامات به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که باعث جلب توجه مخاطبان به سمت فروشگاه شما می‌شود.

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

شناسایی و تحلیل بازار و مخاطبان هدف

اولین قدم برای کسب موفقیت در بازار رقابتی این است که شما بتوانید به خوبی با بازار هدف و شرایط آن آشنا شوید. در گام بعدی مخاطبان خود را از نظر رده سنی و علایق مورد بررسی قرار دهید. این کار کمک به سزایی می‌کند تا بتوانید خواسته‌های مشتریان خود را به خوبی بشناسید. با کسب اطلاعات در مورد مخاطبان می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را تاثیر گذارتر برنامه ریزی کنید.

با آموزش ساخت تابلو روان‌ می‌توانید به طور مداوم برند خود را تبلیغ کنید. متحرک بودن نوشته‌ها در این تابلو‌های تبلیغاتی باعث‌ می‌شود تا نظر مخاطبان در هر رده سنی به آن جلب شود. رنگ‌های متنوع و نور پس زمینه تابلو روان نیز باعث دیده شدن آن در هر ساعت از شبانه روز‌ می‌شود.

حضور فعال در شبکه‌های مجازی

امروزه اکثر کسب و کار‌ها در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری دارند و فعالیت می‌کنند. تنها داشتن صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرامی برای جذب مخاطبان کافی نیست. حضور فعال و استفاده هدفمند از این بستر به شما کمک می‌کند تا مخاطبان جدیدی به سمت فروشگاه خود جذب کنید. حضور بدون استراتژی و برنامه مشخص در شبکه‌های مجازی فقط باعث تلف کردن وقت و سرمایه شما می‌شود.

در جهان امروزی، اکثر مشتریان اول در گوگل و اینستاگرام جست و جو می‌کنند و سپس به سمت فروشگاه‌های فیزیکی می‌آیند. راه هایی که باعث تاثیرگذاری هرچه بیشتر بازاریابی در شبکه‌های مجازی می‌شود:

  • تمام توجه خود را بر روی تولید محتوای تبلیغاتی نگذارید. تولید محتواهای آموزشی که برای کاربران مفید هستند را نیز در برنامه کاری خود قرار دهید.
  • سعی کنید محتواهایی تولید کنید که باعث تعامل هرچه بیشتر مخاطب با شما شود.
  • استمرار و حضور فعال در شبکه‌های مجازی حرف اول را می‌زند. برای انتشار پست و استوری در اینستاگرام برنامه مشخص داشته باشید.

همکاری هوشمندانه با کسب و کار‌های مکمل

بازاریابی و تبلیغات برای برند و فروشگاه شما تنها به معنی نصب بیلبورد و هزینه‌های میلیونی نیست. با صرف هزینه بسیار کم‌تر و با کمک کسب و کار‌های مکمل می‌توانید به سادگی توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید. برندینگ مشترک یکی از راه‌های کم هزینه و بسیار موثر برای دیده شدن هرچه بیشتر در بین رقبا است.

در این نوع تبلیغات مخاطب راحت‌تر به برند شما اعتماد می‌کند. رضایت داشتن از یک برند باعث می‌شود تا به کیفیت سایر کسب و کار‌های موجود در آن کمپین تبلیغاتی نیز بهتر به نظر بیاید. نمونه‌هایی از برندینگ مشترک و همکاری هوشمندانه:

  • همکاری فروشگاه لباس زنانه با سالن زیبایی و اعطای کد تخفیف به مشتریان
  • همکاری کافی شاپ و فضای کار اشتراکی با یک کتاب فروشی و ایجاد محلی برای مطالعه و خرید کتاب‌ها
  • همکاری کلینیک‌های تغذیه و زیبایی با باشگاه‌های ورزشی

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

توجه به طراحی دکوراسیون

دکوراسیون و ویترین مغازه شما اولین عاملی است که مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. قبل از بررسی کیفیت محصولات و قیمت کالاها، ظاهر مغازه شما مشتریان را به سمت خود جذب می‌کند. صرف هزینه برای طراحی دکوراسیون سرمایه گذاری هوشمندانه برای ترغیب مشتریان به خرید کردن است. برای مثال استفاده از تابلو روان فول کالر باعث می‌شود تا شما توجه مخاطبان را در تمامی ساعات شبانه روز به سمت فروشگاه خود جلب کنید. با رعایت نکات زیر می‌توانید جذابیت ویترین و دکوراسیون مغازه حود را افزایش دهید:

  • چیدمان اجزای مختلف در مغازه باید به صورت حرفه‌ای و منظم باشد. شلوغی فضای ویترین باعث سردرگمی مخاطب برای انتخاب محصولات می‌شود.
  • رنگ‌های مناسب مطابق با هویت برند خود انتخاب کنید. با توجه به تاثیری که هر رنگ بر روی ذهن مخاطب می‌گذارد؛ رنگ برند خود را برگزینید. با حفظ هارمونی رنگی، جذابیت مغازه خود را می‌توانید دو چندان کنید.
  • از اهمیت نورپردازی غافل نشوید چرا که نور مناسب باعث دیده شدن بهتر محصولات می‌شود. نور پردازی نامناسب حتی رنگ محصولات را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ترکیب نور طبیعی و چراغ‌های متعدد جلوه زیبایی در مغازه ایجاد می‌کند.
  • ویترین خلاقانه از مهم‌ترین ابزارهایی است که شما می‌توانید برای جذب مخاطب از آن استفاده کنید. چیدمان ویترین مطابق با تغییرات فصل و رویداد‌های خاص، باعث جذب بیشتر مخاطبان می‌شود.

ارائه خدمات منحصر به فرد

یکی از راه‌هایی که باعث دیده شدن هرچه بیشتر یک برند در بین رقبا می‌شود؛ ارائه خدمات متفاوت است. مشتریان ده‌ها گزینه مشابه پیش روی خود دارند اما شما با کمی خلاقیت می‌توانید متمایز بودن خود را نشان دهید. خدمات منحصر به فرد باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت از خرید برای مخاطب می‌شود. خدمات پس از فروش، گارانتی طولانی مدت، بسته بندی‌های شیک، اعطای کارت مشتری و کد تخفیف نمونه‌هایی از این دست خدمات به حساب می‌آیند.

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

توجه به بازخورد و نظرات مشتریان

توجه کردن به نظر مشتریان راه موثری است که به شما نقاط ضعف و قدرت‌تان را نشان می‌دهد. با بررسی نظر مشتریان می‌توان کیفیت خدمات را بالا برد و رضایت افراد را افزایش داد. با توجه با بازخورد مشتریان می‌توان در مدت زمان کوتاهی به مشکلات پنهان کسب و کار پی برد. از روش‌های زیر می‌توان برای بازخورد گرفتن از مخاطبان استفاده کرد:

  • ارسال پیامک حاوی لینک برای نظرسنجی
  • استفاده از دفتری مختص نظردهی در فروشگاه‌های فیزیکی
  • نظرسنجی در استوری‌های اینستاگرامی و پاسخگو بودن به سوالات مخاطبان

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

دیده شدن بیشتر یعنی موفقیت در کسب و کار

در میدان رقابتی امروز بین کسب و کارها، کیفیت محصولات تنها معیار برای انتخاب نیست. دیده شدن و ایجاد ارتباط موثر با مخاطب باعث موفقیت شما در بین رقبا می‌شود. با رعایت چند ترفند ساده می‌توانید صدای برند خود را به گوش مخاطبان برسانید. تبلیغات موثر حتی باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی از رقبای قدرتمند و چندین ساله خود نیز جلو بزنید. ماندگاری در ذهن مخاطبان و ایجاد تصویری مثبت از برند خود را سر لوحه کار خود برای جذب مشتریان قرار دهید.

آخرین اخبار