اگر حس میکنید که در بین شلوغیهای بازار صدای برند شما شنیده نمیشود؛ در این شرایط شما تنها نیستید. برندهای بزرگ و با سابقه نیز امروزه در جلب توجه مخاطبان با مشکل مواجهه شدند. دیگر کیفیت بالای محصولات و قرارگیری مغازه در بهترین نقطه شهر، برای جذب مخاطب به تنهایی کافی نیست.
دیده شدن و متفاوت بودن در نظر مخاطبان دیگر یک انتخاب نیست بلکه یکی از الزامات به حساب میآید. در این مقاله قصد داریم شما را با ترفندهایی آشنا کنیم که باعث جلب توجه مخاطبان به سمت فروشگاه شما میشود.
اولین قدم برای کسب موفقیت در بازار رقابتی این است که شما بتوانید به خوبی با بازار هدف و شرایط آن آشنا شوید. در گام بعدی مخاطبان خود را از نظر رده سنی و علایق مورد بررسی قرار دهید. این کار کمک به سزایی میکند تا بتوانید خواستههای مشتریان خود را به خوبی بشناسید. با کسب اطلاعات در مورد مخاطبان میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را تاثیر گذارتر برنامه ریزی کنید.
با آموزش ساخت تابلو روان میتوانید به طور مداوم برند خود را تبلیغ کنید. متحرک بودن نوشتهها در این تابلوهای تبلیغاتی باعث میشود تا نظر مخاطبان در هر رده سنی به آن جلب شود. رنگهای متنوع و نور پس زمینه تابلو روان نیز باعث دیده شدن آن در هر ساعت از شبانه روز میشود.
امروزه اکثر کسب و کارها در شبکههای اجتماعی حساب کاربری دارند و فعالیت میکنند. تنها داشتن صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرامی برای جذب مخاطبان کافی نیست. حضور فعال و استفاده هدفمند از این بستر به شما کمک میکند تا مخاطبان جدیدی به سمت فروشگاه خود جذب کنید. حضور بدون استراتژی و برنامه مشخص در شبکههای مجازی فقط باعث تلف کردن وقت و سرمایه شما میشود.
در جهان امروزی، اکثر مشتریان اول در گوگل و اینستاگرام جست و جو میکنند و سپس به سمت فروشگاههای فیزیکی میآیند. راه هایی که باعث تاثیرگذاری هرچه بیشتر بازاریابی در شبکههای مجازی میشود:
بازاریابی و تبلیغات برای برند و فروشگاه شما تنها به معنی نصب بیلبورد و هزینههای میلیونی نیست. با صرف هزینه بسیار کمتر و با کمک کسب و کارهای مکمل میتوانید به سادگی توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید. برندینگ مشترک یکی از راههای کم هزینه و بسیار موثر برای دیده شدن هرچه بیشتر در بین رقبا است.
در این نوع تبلیغات مخاطب راحتتر به برند شما اعتماد میکند. رضایت داشتن از یک برند باعث میشود تا به کیفیت سایر کسب و کارهای موجود در آن کمپین تبلیغاتی نیز بهتر به نظر بیاید. نمونههایی از برندینگ مشترک و همکاری هوشمندانه:
دکوراسیون و ویترین مغازه شما اولین عاملی است که مخاطب را تحت تاثیر خود قرار میدهد. قبل از بررسی کیفیت محصولات و قیمت کالاها، ظاهر مغازه شما مشتریان را به سمت خود جذب میکند. صرف هزینه برای طراحی دکوراسیون سرمایه گذاری هوشمندانه برای ترغیب مشتریان به خرید کردن است. برای مثال استفاده از تابلو روان فول کالر باعث میشود تا شما توجه مخاطبان را در تمامی ساعات شبانه روز به سمت فروشگاه خود جلب کنید. با رعایت نکات زیر میتوانید جذابیت ویترین و دکوراسیون مغازه حود را افزایش دهید:
یکی از راههایی که باعث دیده شدن هرچه بیشتر یک برند در بین رقبا میشود؛ ارائه خدمات متفاوت است. مشتریان دهها گزینه مشابه پیش روی خود دارند اما شما با کمی خلاقیت میتوانید متمایز بودن خود را نشان دهید. خدمات منحصر به فرد باعث ایجاد تجربهای متفاوت از خرید برای مخاطب میشود. خدمات پس از فروش، گارانتی طولانی مدت، بسته بندیهای شیک، اعطای کارت مشتری و کد تخفیف نمونههایی از این دست خدمات به حساب میآیند.
توجه کردن به نظر مشتریان راه موثری است که به شما نقاط ضعف و قدرتتان را نشان میدهد. با بررسی نظر مشتریان میتوان کیفیت خدمات را بالا برد و رضایت افراد را افزایش داد. با توجه با بازخورد مشتریان میتوان در مدت زمان کوتاهی به مشکلات پنهان کسب و کار پی برد. از روشهای زیر میتوان برای بازخورد گرفتن از مخاطبان استفاده کرد:
در میدان رقابتی امروز بین کسب و کارها، کیفیت محصولات تنها معیار برای انتخاب نیست. دیده شدن و ایجاد ارتباط موثر با مخاطب باعث موفقیت شما در بین رقبا میشود. با رعایت چند ترفند ساده میتوانید صدای برند خود را به گوش مخاطبان برسانید. تبلیغات موثر حتی باعث میشود تا در مدت زمان کوتاهی از رقبای قدرتمند و چندین ساله خود نیز جلو بزنید. ماندگاری در ذهن مخاطبان و ایجاد تصویری مثبت از برند خود را سر لوحه کار خود برای جذب مشتریان قرار دهید.