رئیس انجمن شرکتهای صنعت پخش استان البرز در نشست خبری که پیرامون هفتمین نمایشگاه صنعت پخش کشور در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد،گفت: فعالان صنعت پخش استان با حمایت اتاق بازرگانی البرز در هفتمین نمایشگاه بینالمللی صنعت پخش کشور از تجربهها، ظرفیتها و فناوریهای جدید خود رونمایی میکنند.
حسین صادقی با اشاره به اینکه شعار هفتمین نمایشگاه صنعت پخش کشور "توسعه و همافزایی در مسیر تحول" است،افزود: امسال البرز با پاویون اختصاصی در هفتمین رویداد صنعت پخش کشور حضور خواهد داشت که فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان استان و موقعیتی کمنظیر برای تعامل مستقیم تولیدکنندگان با مدیران شرکتهای توزیعی، بانکها، شرکتهای بیمه و فناور است؛ چرا که بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل بروکراسی اداری به این مدیران دسترسی ندارند و نمایشگاه این خلأ را پر میکند.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل برگزاری نمایشگاه صنعت پخش کشور در تهران، امکان حضور شرکتها و هیاتهای خارجی به مراتب بیشتر است، ادامه داد: ما نیز با حمایت اتاق بازرگانی البرز در حال آمادهسازی زیرساختها برای بهرهبرداری حداکثری از این ظرفیت بینالمللی هستیم. ضمن اینکه استانداردسازی عملیات توزیع، به روزرسانی سامانههای لجستیکی، معرفی فناوریهای نوین، آموزش نیروی انسانی و حذف واسطهها ،از دیگر بذنامه های انجمن در جهت ارتقای بهرهوری و کاهش هزینهها در زنجیره تأمین است.
صادقی از حمایتهای مؤثر اتاق بازرگانی استان البرز در فراهم کردن زمینه حضور شرکتهای پخش و تولیدی استان در این دوره از نمایشگاه صنعت پخش ایران تقدیر کرد و گفت: حمایتهای اتاق البرز نقش مهمی در تقویت حضور استان در این رویداد ملی داشته است و این پشتیبانی در نهایت منافع مستقیم برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی البرز خواهد داشت.
رئیس انجمن شرکتهای صنعت پخش استان البرز با بیان اینکه صنعت پخش یکی از حلقههای اصلی زنجیره تأمین در کشور است که با وجود نقش کلیدی، چندان به آن توجه نمیشود، اظهار کرد: ما حدود ۹ تا ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در حوزه پخش پوشش میدهیم و با ۲ هزار شرکت فعال، بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرکشش را توزیع میکنیم.
وی ادامه داد:ما با ورود فناوری، به ویژه هوش مصنوعی، تلاش داریم عملیات لجستیکی را کارآمدتر کنیم تا هزینههای توزیع کاهش یابد و کالا با قیمت نهایی پایینتری به دست مصرفکننده برسد.
صادقی به نقش انحمن پخش در تامین اقلام ضروری مانند مواد غذایی، دارو و شیر خشک در کشور، طی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه اخیر اشاره کرد و گفت: در دوران بحرانها، به ویژه کرونا و جنگ اخیر، با ابتکاراتی نظیر استقرار ناوگان توزیع در معاونت غذا و داروی استان، توزیع سریع و منظم اقلام را انجام دادیم و امروز هم برای شرایط بحرانی آمادگی کامل داریم.
صادقی در ادامه با بیان اینکه شرکتهای پخش ملزم به رعایت دقیق استانداردهای دمایی و رطوبتی هستند، گفت: بسیاری از این شرکتها هم اکنون از سامانههای ردیابی هوشمند، نرمافزارهای مدیریتی، GPS و سنسورهای کنترل دما در ناوگان توزیع خود استفاده میکنند تا سلامت کالاها حفظ شود و عملیات لجستیکی به شکل دقیق و قابل رصد انجام گیرد.
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز نیز با تأکید بر نقش حمایتی این نهاد از تشکلهای بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی نهادی تسهیلگر است و بخشی از وظایف آن حمایت از تشکلهای اقتصادی مانند انجمن صنعت پخش است.
احمد غلامی خشگناب با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیتهای استان در حوزه توزیع، اتاق بازرگانی با افتخار از حضور فعال شرکتهای عضو انجمن صنعت پخش در نمایشگاههای این حوزه پشتیبانی کرده است، افزود: اتاق بازرگانی البرز آمادگی دارد تا دورههای آموزشی تخصصی مورد نیاز شرکتهای پخش را با همکاری انجمنهای بخش خصوصی استان برگزار کند که این آموزشها کاملاً کاربردی و متناسب با نیازهای روز فعالان اقتصادی است.