کد خبر: ۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، آموزش‌ تقاضا محور متناسب با بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌های خود دانست و گفت: ۸۱ درصد آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در تهران توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ حمیدرضا خانپور با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی در زمینه آموزش‌ مهارتی اظهار داشت: بیش از 81 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران توسط بخش خصوصی و از طریق آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر 2303 آموزشگاه آزاد در استان تهران در دو شیفت کاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات 500 حرفه مهارتی را آموزش می‌دهند که در واقع یک چهارم آموزشگاه‌های آزاد کشور هستند.
 
* گزارش عملکرد شش ماهه اول
 
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 63 هزار و 615 نفر در استان تهران سنجش مهارت شدند که از این تعداد 55 هزار و 884 نفر پس از اتمام دوره آموزشی موفق به دریافت گواهینامه و کارت الکترونیکی مهارت شدند.
 
خانپور اضافه کرد: 11 میلیون و 189 هزار و 934 نفر - ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت دولتی، جوار دانشگاهی، پادگان‌ها، زندان‌ها، مناطق محروم و روستایی و آموزشگاه‌های آزاد استان تهران در نیمه اول سال جاری انجام شده است.
 
* تشریح اولویت‌ کاری فنی و حرفه‌ای
 
وی، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی، آموزش‌های تقاضامحور متناسب با بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌های فعالیت خود عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های محصول‌ محور با همکاری کارآفرینان و تولید‌کنندگان برتر داخلی از جمله اهدافی است که امسال پیگیری می‌کنیم.
 
خانپور ادامه داد: در این زمینه ما فضای آموزشی لازم را در اختیار تولید‌کنندگان قرار می‌دهیم، تا آ‌نها ضمن تجهیز این فضاها، آموزش و به کارگیری مهارت‌آموزان، شغل پایدار را برای آنها تضمین کنند.
 
وی همچنین از شناسایی و تدوین استانداردهای بین‌المللی مشاغل جدید و توسعه بخش خصوصی به عنوان رویکردهای نوین آموزش فنی و حرفه‌ای یاد کرد.
 
انتهای پیام/

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی در زمینه آموزش‌ مهارتی اظهار داشت: بیش از 81 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران توسط بخش خصوصی و از طریق آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2303 آموزشگاه آزاد در استان تهران در دو شیفت کاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات 500 حرفه مهارتی را آموزش می‌دهند که در واقع یک چهارم آموزشگاه‌های آزاد کشور هستند.

* گزارش عملکرد شش ماهه اول

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 63 هزار و 615 نفر در استان تهران سنجش مهارت شدند که از این تعداد 55 هزار و 884 نفر پس از اتمام دوره آموزشی موفق به دریافت گواهینامه و کارت الکترونیکی مهارت شدند.

خانپور اضافه کرد: 11 میلیون و 189 هزار و 934 نفر - ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت دولتی، جوار دانشگاهی، پادگان‌ها، زندان‌ها، مناطق محروم و روستایی و آموزشگاه‌های آزاد استان تهران در نیمه اول سال جاری انجام شده است.

* تشریح اولویت‌ کاری فنی و حرفه‌ای

وی، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی، آموزش‌های تقاضامحور متناسب با بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت‌های فعالیت خود عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های محصول‌ محور با همکاری کارآفرینان و تولید‌کنندگان برتر داخلی از جمله اهدافی است که امسال پیگیری می‌کنیم.

خانپور ادامه داد: در این زمینه ما فضای آموزشی لازم را در اختیار تولید‌کنندگان قرار می‌دهیم، تا آ‌نها ضمن تجهیز این فضاها، آموزش و به کارگیری مهارت‌آموزان، شغل پایدار را برای آنها تضمین کنند.

وی همچنین از شناسایی و تدوین استانداردهای بین‌المللی مشاغل جدید و توسعه بخش خصوصی به عنوان رویکردهای نوین آموزش فنی و حرفه‌ای یاد کرد.

انتهای پیام/

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930803000145#sthash.ej0JaHBK.dpuf
نام:
ایمیل:
* نظر: