کد خبر: ۲۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که برابرسازی قیمت بلیت هواپیما با تاخیری طولانی همراه شده و این موضوع زیان‌های فراوانی به بار آورده است، اظهار کرد: اگر امروز ایران‌ایر از پنجمین ایرلاین برتر دنیا به این روز افتاده، به دلیل همین موضوع و نبود تصمیم‌های درست ما در صنعت هواپیمایی است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که برابرسازی قیمت بلیت هواپیما با تاخیری طولانی همراه شده و این موضوع زیان‌های فراوانی به بار آورده است، اظهار کرد: اگر امروز ایران‌ایر از پنجمین ایرلاین برتر دنیا به این روز افتاده، به دلیل همین موضوع و نبود تصمیم‌های درست ما در صنعت هواپیمایی است.

 رحمت الله مه‌آبادی تصریح کرد: بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال 1373 در صنعت هواپیمایی ایران کلید خورد اما متاسفانه به دلیل تکمیل نشدن فرایند آن، نه‌تنها صنعت هواپیمایی ایران را با مشکلات جدی مواجه کرد که حتی ما را از بسیاری از کشورهای منطقه نیز عقب انداخت.

وی با بیان این‌که تنها راه برون‌رفت از ناهنجاری های فعلی در صنعت هواپیمایی ایران، آزادسازی نرخ بلیت است، تاکید کرد: آزادسازی به هیچ عنوان به معنی افزایش قیمت‌ها نیست، بلکه ما تلاش می‌کنیم تنها بحث جابجایی قیمت‌ها را به شکلی درست اجرایی کنیم تا شرایط برای یک رقابت سالم و ارتقای سطح خدمات در صنعت هواپیمایی ایران به وجود آید. در تهیه و تنظیم ماده 161 قانون برنامه که به موضوع آزادسازی اختصاص دارد تمام وزرای راه پس از انقلاب حضور داشتند و قطعا این قانون مترقی از هر نظر ازیابی شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

مه‌آبادی با اشاره به اهمیت رشد و توسعه فرودگاه‌ها در کشور عنوان کرد: درحال حاضر بر اساس آخرین ارزیابی‌های اقتصادی در جهان فرودگاه‌ها به عنوان اصلی‌ترین منبع توسعه و عمده‌ترین نقطه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید به حساب می آیند، در ایران اما تعداد قابل توجهی از فرودگاه‌ها زیان‌ده بوده و برای شرکت منفعتی ندارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت هواپیمایی در دوره پساتحریم، اظهار کرد: ما باید تا سال 2033 جایگاه خود را در صنعت هواپیمایی جهان پیدا کنیم. این‌که درحال حاضر شرکت‌هایی از کشورهای منطقه به عنوان قطب صنعت هوایی مطرح هستند قطعا قابل تغییر است و اگر با تصمیماتی درست ایرلاین‌های داخلی بتوانند نفوذ خود را در بین پروازهای منطقه به وجود بیاورند با استفاده از فضای پساتحریم امکان ارتقای جایگاه ایران وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: