هوندا با رونمایی از کانسپت N-ONE Super-One، از نسل جدید هاچبکهای برقی اسپرت پرده برداشت. این خودروی کوچک و جذاب نویدبخش تعریف دوباره لذت رانندگی در شهرهای آینده است.
هوندا N-ONE Super-One در ادامه مدل موفق N-One طراحی شده و قرار است تعریف جدیدی از خودروهای شهری ارائه دهد. این کانسپت جدید رویکرد هوندا برای ساخت وسایل نقلیه شهری سرگرمکننده را به نمایش میگذارد. هدف از طراحی این خودرو هاچبک برقی، تحریک تمام حواس راننده برای تجربه لذت رانندگی است که فقط از خودروهای برقی کوچک اسپرت انتظار میرود.
هوندا N-ONE Super-One که بر اساس خودروی محبوب Kei هوندا N-ONE EV ساخته شده، در حالی که نسخه اصلی 133 اینچ طول و 53 اسب بخار قدرت دارد و شعاع حرکتی 250 کیلومتر را ارائه میدهد، قرار است تجربهای مهیجتر را به ارمغان بیاورد. برای دستیابی به این هدف، هوندا لاستیکهای پهنتر را در گلگیرهای جعبهای و کوچک این خودرو جای داده است.
یکی از ویژگیهای برجسته این خودرو، حالت Boost است که با افزایش خروجی قدرت (مقدار دقیق آن اعلام نشده) سرعت خودرو را بیشتر میکند. این ویژگی همچنین سیستم «جعبه دنده» مجازی هفت سرعته و سیستم صوتی فعال هوندا را تنظیم میکند تا حس یک خودروی اسپرت واقعی را با لرزش و صدای موتور شبیهسازیشده القا کند؛ چیزی شبیه به سیستم موجود در هیوندای آیونیک 5 N.
هوندا همچنین ورودیهای هوای جدیدی را در هر دو سپر تعبیه کرده که علاوه بر ظاهر اسپرت، عملکرد آیرودینامیکی خودرو را نیز بهبود میبخشند. در داخل کابین کوچک، صندلیهای اسپرت با پشتیبانی قوی، با تریم سفید، خاکستری و آبی به چشم میخورند که نهتنها راننده را در جای خود ثابت نگه میدارند، بلکه فضای داخلی را نیز جذابتر میکنند.
این همان خودرویی است که هوندا تابستان گذشته در فستیوال سرعت گودوود با نام Super EV Concept و با پوشش استتاری به نمایش گذاشت. هوندا در آنجا این خودرو را برای تولید آماده میکرد و آن را در تپه پیمایی معروف گودوود به چالش کشید.
نسخه تولیدی هوندا N-ONE Super-One تقریبا با این خودروی نمایشگاهی یکسان خواهد بود. هوندا تایید کرده که این خودرو را تولید خواهد کرد و فروش آن از سال 2026 در بازارهایی که مدل N-One فروخته میشود، از جمله ژاپن، بخش عمدهای از آسیا و بریتانیا آغاز خواهد شد. در واقع، این خودرو در هر بازاری که تقاضا برای خودروهای برقی کوچک وجود داشته باشد، عرضه خواهد شد.