کد خبر: ۲۴۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۹

فهرست قدرتمندترین خودروهای وارداتی ایران

جدیدترین لیست منتشرشده از قدرتمندترین خودروهای وارداتی، نام محصولاتی را نشان می‌دهد که مرز شتاب و سرعت در بازار ایران را جابه‌جا کرده‌اند.

با آغاز موج تازه واردات خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی پرحجم، چهره بازار خودرو ایران دگرگون شده است. پس از سال‌ها ممنوعیت واردات و محدودیت‌های فنی، برای نخستین بار خودروهایی با توان بیش از ۴۰۰ اسب بخار وارد کشور شده‌اند. تا پیش از لغو ممنوعیت واردات، بیشترین قدرت میان خودروهای صفرکیلومتر بازار به محصولات چینی خلاصه می‌شد؛ مدل‌هایی که معمولاً کمتر از ۳۰۰ اسب بخار توان داشتند و پاسخ‌گوی نیاز علاقه‌مندان به عملکرد بالا نبودند.

اما اکنون با بازگشایی مسیر واردات و حضور برندهای مدرن آسیایی و اروپایی، طیف تازه‌ای از خودروهای هیبریدی و تمام‌برقی پا به کشور گذاشته‌اند که ترکیبی از شتاب بالا، مصرف پایین و فناوری‌های هوشمند رانندگی را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر، حذف محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی در آیین‌نامه جدید، درهای ورود به خودروهای قدرتمند‌تر بنزینی را نیز گشوده است که پیش‌تر تنها در بازار کارکرده یا با پلاک گذر موقت یافت می‌شدند. در این بخش از اخبار خودرو رسانه گجت نیوز، قصد داریم با فهرستی از قدرتمندترین خودروهای وارداتی کشور آشنا شویم.

فهرست مطالب
    • معرفی قدرتمندترین خودروهای وارداتی کشور
      • 10- تانک ۵۰۰ هیبریدی (۳۴۶ اسب بخار قدرت)
      • 9- مرسدس بنز EQE (۴۰۲ اسب بخار قدرت)
      • 8- تویوتا لندکروزر (۴۱۵ اسب بخار قدرت)
      • 7- لکسوس LX600 (۴۱۵ اسب بخار قدرت)
      • 6- نیسان پاترول (۴۲۵ اسب بخار قدرت)
      • 5- ایرس M5 (۴۸۹ اسب بخار قدرت)
      • 4- وویا فری (۴۹۰ اسب بخار قدرت)
      • 3- وویا پشن (۵۳۰ اسب بخار قدرت)
      • 2- آواتار ۱۱ (۵۷۰ اسب بخار قدرت)
      • 1- شیائومی SU7 (۶۷۳ اسب بخار قدرت)

معرفی قدرتمندترین خودروهای وارداتی کشور

برای نخستین بار، برندهایی با پیشرانه‌های V6 توربوشارژ، هیبریدی پریمیوم و حتی تمام‌الکتریکی با بیش از ۴۰۰ اسب بخار توان خروجی در ایران پلاک ملی گرفته‌اند. این محصولات هرکدام نماد تغییر نگاه بازار و ارتقای استاندارد فنی خودرو در ایران به شمار می‌آیند. البته طبیعی است که قیمت‌های چند میلیاردی و محدودیت عرضه، این مدل‌ها را از دسترس عموم خریداران خارج کرده و حضورشان فعلاً بیشتر جنبه نمادین دارد تا مصرفی. در میان این خودروها برخی هنوز در مرحله رونمایی رسمی یا ثبت سفارش اولیه قرار دارند و عرضه آن‌ها به بازار در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود. با ما همراه باشید تا 10 مورد از قدرتمندترین خودروهای وارداتی را معرفی و مرور کنیم.

10- تانک ۵۰۰ هیبریدی (۳۴۶ اسب بخار قدرت)

شرکت شتابران خودرو از نخستین واردکنندگانی بود که به‌طور جدی مسیر واردات شاسی‌ بلندهای آفرودی را در کشور باز کرد. این شرکت ابتدا با معرفی تانک 300، یکی از شاخص‌ترین محصولات برند تانک از زیرمجموعه گروه گریت‌وال موتورز، توجه علاقه‌مندان به خودروهای آفرودی را جلب کرد. اما نقطه عطف فعالیت شتابران خودرو در اوایل سال ۱۴۰۴ رقم خورد، زمانی که این شرکت برادر بزرگ‌تر و لوکس‌تر تانک ۳۰۰ یعنی تانک ۵۰۰ هیبریدی را به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای وارداتی عرضه کرد.

این خودرو، نماد نسل تازه‌ای از شاسی‌ بلندهای چینی است که هم ظاهر و ابعاد چشمگیری دارد و هم قدرتمند است. نسخه وارد شده تانک ۵۰۰ از یک سامانه هیبریدی پیشرفته بهره می‌برد که متشکل از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی کمکی است. این مجموعه از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیرو را به هر چهارچرخ منتقل کرده و امکان رانندگی در مسیرهای سنگین و خاکی، کویری یا کوهستانی را بدون افت توان فراهم می‌سازد. تانک ۵۰۰ بر مبنای شاسی مستقل طراحی شده است؛ ساختاری که به‌ویژه در مسیرهای آفرود، دوام و پایداری بیشتر بدنه را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید
  • بی ام و X1 وارداتی با قیمت حدود 10 میلیارد وارد بازار آزاد شد
  • چانگان ایدو EV460 ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت سدان برقی سایپا

وجود قفل دیفرانسیل جلو و عقب، حالت‌های سبک و سنگین برای سامانه چهارچرخ محرک و سیستم‌های کمکی عبور از شیب و مانع، این خودرو را به رقیب مستقیم و جدی تویوتا لندکروزر در بازار چین و حالا ایران تبدیل کرده است. از نظر طراحی، تانک ۵۰۰ با خطوط عضلانی، جلوپنجره کروم بزرگ و کابینی مجهز به فناوری‌های لوکس، در دسته خودروهای پریمیوم چینی جای می‌گیرد و نشان می‌دهد که صنعت خودروی چین اکنون قادر است در کلاس شاسی‌ بلندهای فول‌سایز نیز رقابت جهانی ایجاد کند.

9- مرسدس بنز EQE (۴۰۲ اسب بخار قدرت)

شرکت راسا موتور در میان واردکنندگان جدید خودرو، رویکرد متفاوتی را برگزیده و تمرکز خود را به‌جای خودروهای بنزینی یا هیبریدی، بر مدل‌های تمام‌برقی مرسدس‌ بنز گذاشته است؛ تصمیمی که این شرکت را به‌نوعی پیشگام رسمی جریان ورود خودروهای لوکس برقی اروپایی به بازار ایران تبدیل می‌کند. در میان محصولات واردشده، برجسته‌ترین و قدرتمندترین مدل‌ها مرسدس بنز EQE هستند که در دو نسخه سدان و شاسی‌بلند وارد کشور شده‌اند.

هر دو نسخه از لحاظ فنی مشترک‌ هستند و بر روی همان پلتفرم اختصاصی خودروهای الکتریکی مرسدس موسوم به EVA2 ساخته شده‌اند. هر دو مدل EQE به سامانه دو موتوره تمام‌چرخ محرک مجهز هستند که مجموعاً ۴۰۲ اسب بخار قدرت و حدود ۷۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند؛ اعدادی که شتابی تنها حدود ۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت را ممکن می‌سازند. این سطح از عملکرد، EQE را در میان سریع‌ترین خودروهای وارداتی برقی کشور قرار داده است.

انرژی موردنیاز این مجموعه از طریق پک باتری ۹۶٫۱ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل، بردی تا ۶۸۰ کیلومتر را ممکن می‌کند که برای استفاده روزمره شهری و سفرهای بین‌شهری کاملاً کافی است. از سوی دیگر، با بهره‌گیری از شارژ سریع DC با توان بالا، زمان شارژ کامل تا سطح ۱۰۰ درصد تنها ۳۵ دقیقه است. از دید طراحی و امکانات، EQE چه در نسخه سدان با خطوط روان و آیرودینامیک و چه در نسخه SUV با تناسب ابعاد و طراحی جسورانه، چهره‌ آینده‌نگر مرسدس را به نمایش می‌گذارد. فضای کابین با ترکیب نمایشگر یکپارچه هایپراسکرین، سیستم صوتی قدرتمند و متریال‌ خوب، کیفیتی در حد پرچمداران ارائه می‌دهد.

8- تویوتا لندکروزر (۴۱۵ اسب بخار قدرت)

تویوتا لندکروزر از دهه‌ها پیش یکی از قدرتمندترین خودروهای وارداتی و نمادی از دوام و اعتبار در بازار ایران بوده و به‌عنوان نمونه‌ای کلاسیک از توانایی مهندسی ژاپنی، در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به شاسی‌ بلندهای واقعی جا افتاده است. محبوبیت بالای این SUV باعث شده حتی نسل قبلی و کارکرده آن امروز با بهایی فراتر از ۱۵ میلیارد تومان معامله شود. با لغو محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی، شرکت برساوش تصمیم گرفته این خلأ بزرگ را به فرصتی برای بازگرداندن یکی از اسطوره‌های آفرود تبدیل کند و جدیدترین نسل لندکروزر را به کشور بیاورد. این مدل در رخداد نمایشگاه خودروی اصفهان ۱۴۰۴ رونمایی شد و در همان لحظه توجه صنعت و رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

نسخه واردشده از پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 توئین‌توربو بهره می‌برد که جایگزین نمادین V8 تنفس طبیعی مدل پیشین شده است.. توان خروجی این موتور ۴۱۵ اسب بخار و گشتاور آن ۶۵۰ نیوتن‌متر است که لندکروزر را نه‌تنها در میان خودروهای وارداتی ایران، بلکه در کلاس جهانی نیز در جایگاه یک SUV تمام‌عیار قرار می‌دهد. نیروی تولیدی توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود و توزیع دقیق گشتاور آن باعث شده عملکرد خودرو در مسیرهای مختلف به طرز محسوسی نرم‌تر و مؤثرتر از نسل قبلی باشد.

همچنین بخوانید
  • معرفی ارزان‌ترین خودروهای وارداتی حاضر در بازار ایران
  • کیا EV5 پلاک ملی گرفت؛ ورود کراس‌اوو برقی کره‌ای به خیابان‌های ایران

تویوتا در این نسل از ساختار آلومینیومی سبک‌تر، سیستم تعلیق تطبیقی و مجموعه‌ای از سامانه‌های کمکی نظیر کرال کنترل و مولتی‌ترین بهره گرفته تا توانایی‌های آفرود به سطحی فراتر از نسخه پیشین برسد. طراحی بیرونی لندکروزر جدید نیز تلفیقی از اقتدار و زبان مدرن طراحی تویوتا است؛ جلوپنجره‌ عظیم، چراغ‌های LED باریک و خطوط برجسته بدنه، شخصیت لندکروزر را حفظ کرده‌اند اما با جلوه‌ای امروزی‌تر و لوکس‌تر ارائه شده است. فضای داخلی نیز با تریم چرمی، نمایشگرهای بزرگ، پشتیبانی از اتصال هوشمند و امکانات رفاهی در سطح خودروهای پریمیوم عرضه می‌شود.

7- لکسوس LX600 (۴۱۵ اسب بخار قدرت)

در کنار بازگشت تویوتا لندکروزر، شرکت ماهان صنعت پارس مأموریت لوکس‌تری را برعهده گرفته و لکسوس LX600، برادر اشرافی و پرچمدار محصولات تویوتا و لکسوس را به بازار کشورمان عرضه کرده است. این خودرو نه‌تنها لوکس‌ترین SUV برند لکسوس در جهان محسوب می‌شود، بلکه انتظار می‌رود پس از ورود رسمی به ایران، گران‌ترین خودروی وارداتی کشور نیز لقب گیرد.

LX600 بر پایه‌ همان ساختار مهندسی نسل جدید لندکروزر ساخته شده و از پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 توئین‌توربو مشترک با آن بهره می‌برد؛ موتوری که توان تولید ۴۱۵ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به گیربکس ۱۰ سرعته‌ اتوماتیک متصل است. به این ترتیب، LX600 دقیقاً همان سطح عملکرد فنی لندکروزر را ارائه می‌کند، اما فلسفه‌ آن در مسیر تجمل و فناوری در دل همان توانایی آفرود افسانه‌ای تکامل یافته است.

برخلاف تصور رایج از خودروهای بزرگ لوکس، LX600 اصالت آفرودی خود را کاملاً حفظ کرده است. شاسی مستقل، سیستم تعلیق تطبیقی هوشمند، حالت‌های متنوع رانندگی و سامانه‌های کنترل حرکت در مسیرهای سنگی، عملکردی هم‌تراز با لندکروزر را فراهم می‌کنند. فضای داخلی LX600 با چوب طبیعی، چرم، نمایشگرهای دوقلو، نورپردازی محیطی و صندلی‌های مستقل عقب با امکاناتی بسیار بالا طراحی شده است. لکسوس در این مدل موفق شده مفهوم آفرود لوکس را با روحیه ژاپنی بازسازی کند.

6- نیسان پاترول (۴۲۵ اسب بخار قدرت)

پس از سال‌ها غیبت، نیسان پاترول 2025 به عنوان یکی از نام‌های پرافتخار دنیای آفرود و قدرتمندترین خودروهای وارداتی قرار است دوباره پا به خاک ایران بگذارد. این شاسی‌ بلند که از دهه ۱۳۵۰ خورشیدی با مونتاژ نسل سوم در پارس‌خودرو شناخته شد، نزدیک به سه دهه از بازار کشور دور بود، اما حالا در نسخه مدرن نسل جدید خود توسط شرکت ویدا موتورز به ایران وارد خواهد شد. این رخداد، بازگشت رسمی یکی از رقبای کلاسیک تویوتا لندکروزر را رقم می‌زند و بازار شاسی بلندهای بزرگ وارداتی را بیش از پیش داغ می‌کند.

در جهان امروز، پاترول همچنان نماد اصالت و پایداری برند نیسان در حوزه خودروهای تمام‌چرخ محرک است. اما نسل تازه آن مانند لندکروزر جدید بسیار مدرن شده است. پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی که سال‌ها امضای قدرت پاترول بود، جای خود را به یک موتور ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو داده که توان ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور خیره‌کننده ۷۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شده و در کنار سامانه تمام‌چرخ‌محرک هوشمند، عملکردی فوق‌العاده ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید
  • قیمت جدید مزدا 3 وارداتی آفتاب خودرو در آذر 1404 اعلام شد
  • کاتالوگ مشخصات و امکانات مزدا EZ-60 وارداتی آفتاب خودرو منتشر شد

طراحی نرم و مجلل کابین، نمایشگرهای بزرگ لمسی، تودوزی چرمی، سیستم صوتی پریمیوم و امکانات رفاهی متعدد، پاترول را از یک غول آفرودر خالص به یک SUV دو‌منظوره‌ قدرتمند و خانوادگی تبدیل کرده است. ورود این مدل توسط ویدا موتورز احتمالا در سال ۱۴۰۵ نهایی خواهد شد. با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور نزدیک به ۷۰۰ نیوتن‌متر، پاترول نه‌تنها رقیبی مستقیم برای لندکروزر جدید محسوب می‌شود، بلکه از نظر توان فنی اندکی برتری دارد؛ هرچند در زمینه‌ برند لوکس و کیفیت متریال، همچنان LX600 دست بالا را دارد.

5- ارس M5 (۴۸۹ اسب بخار قدرت)

در سال‌های اخیر، همکاری میان شرکت سرس (SERES) و غول فناوری هواوی به خلق یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای هوشمند بازار چین انجامیده است سرس ام 5 که در بازار داخلی چین با برند Aito شناخته می‌شود، در بازار ایران با نام ارس M5 عرضه می‌شود. ماموت خودرو تصمیم گرفته نسخه هیبریدی بردافزا (REEV) این مدل را به کشور وارد کند. در این ساختار، خودرو از دو موتور الکتریکی مستقل روی محورهای جلو و عقب بهره می‌برد که در مجموع توان خروجی ۴۸۹ اسب بخار و گشتاور ۶۷۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کنند.

اما نکته‌ی کلیدی در این نسخه، وجود یک پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی است که برخلاف خودروهای هیبریدی مرسوم، به‌طور مستقیم در حرکت خودرو نقشی ندارد و تنها در نقش ژنراتور هوشمند عمل کرده و وظیفه تأمین انرژی برای شارژ باتری‌ها را بر عهده می‌گیرد. از نظر فنی، M5 از معماری اختصاصی هواوی برای سامانه‌های هوش مصنوعی و کنترل پیشرانه استفاده می‌کند.

سیستم تعلیق چنداتصالی، توزیع هوشمند گشتاور میان محورها و ترمزهای احیاکننده نیز هماهنگی مثال‌زدنی‌ میان پایداری، سرعت و راندمان انرژی فراهم کرده‌اند. طراحی کابین و تجربه کاربری M5 نیز کاملاً در راستای فلسفه فناوری‌محور هواوی شکل گرفته و شامل نمایشگر بزرگ مرکزی با رزولوشن بالا، داشبورد مینیمال، فرمان هوشمند چندکاره، متریال نرم با دوخت دقیق و فضایی آرام با نورپردازی محیطی چندمنطقه‌ای است.

4- وویا فری (۴۹۰ اسب بخار قدرت)

ورود برند وویا (Voyah) به ایران را می‌توان نقطه‌ تازه‌ای در مسیر ورود خودروهای لوکس چینی با فناوری‌های برقی و هیبریدی پیشرفته دانست. وویا زیرمجموعه‌ ممتاز گروه خودروسازی دانگ‌ فنگ بوده که از ابتدا مأموریت خود را تولید خودروهایی با سامانه‌های محرکه‌ پاک و سیستم‌های نیمه‌خودران تعریف کرده است. شرکت سروش موتور با وارد کردن وویا فری، این برند را به بازار ایران معرفی کرده است؛ کراس‌ اووری بزرگ و لوکس که طراحی ظاهری مدرن، کابین تکنولوژیک و توان حرکتی چشمگیر را تلفیق کرده است.

نسخه‌ وارداتی از نوع هیبریدی بردافزا است که برخلاف خودروهای هیبریدی، نیروی حرکت کاملاً از موتورهای الکتریکی تأمین می‌شود و موتور بنزینی صرفاً نقش ژنراتور دارد. در این مدل، دو واحد موتور الکتریکی مستقل روی محورهای جلو و عقب قرار گرفته‌اند که مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. وظیفه‌ تأمین انرژی این سامانه برعهده‌ی یک موتور ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر توربو است که بدون دخالت در حرکت مکانیکی چرخ‌ها، صرفاً برق مورد نیاز باتری‌ها را شارژ تولید می‌کند و آن را در زمره قدرتمندترین خودروهای وارداتی قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید
  • بررسی سوزوکی گرند ویتارا هیبرید راسا موتور + مشخصات فنی و قیمت
  • نیسان N7 به ایران آمد؛ رونمایی از سدان برقی و مدرن نامی خودرو با تکنولوژی دانگ‌فنگ

این ترکیب علاوه بر حفظ حس رانندگی تمام‌برقی با شتاب آنی و سکوت کامل کابین، برد حرکتی را به عدد ۱۳۵۷ کیلومتر می‌رساند. در حالت تمام‌برقی نیز خودرو قادر است تا ۳۰۰ کیلومتر بدون استفاده از بنزین حرکت کند. کابین فری نیز کاملاً وفادار به فلسفه‌ لوکس وویا طراحی شده و شاهد سه نمایشگر بزرگ سراسری در جلو، متریال‌های نرم با دوخت دست‌دوز، فرمان اسپرت چندکاره، نورپردازی چندرنگه، سیستم صوتی پریمیوم و فناوری‌های پیشرفته از جمله کروز کنترل تطبیقی و حفظ مسیر هوشمند هستیم.

3- وویا پشن (۵۳۰ اسب بخار قدرت)

پس از موفقیت نخستین محصول وویا در ایران، شرکت سروش موتور اکنون قدم بعدی را با معرفی وویا پَشن به عنوان یکی از چشمگیرترین سدان‌های لوکس چینی در بازار کشور برداشته است. این سدان پرچم‌دار نه‌تنها لوکس‌ترین محصول وویا شناخته می‌شود، بلکه از نظر فناوری و توان حرکتی یکی از قدرتمندترین خودروهای وارداتی به ایران به شمار می‌آید. پَشن از پیشرانه‌ پلاگین‌‌ هیبریدی پیشرفته بهره می‌برد. این سامانه شامل دو موتور الکتریکی مستقل روی محورهای جلو و عقب است و در کنار آنها، یک موتور ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ با توان ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر در نقش ژنراتور عمل می‌کند و در مجموع، این ترکیب خروجی چشمگیر ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

به لطف انتقال نیرو به هر چهار چرخ (AWD)، پَشن از نظر شتاب‌گیری و پایداری در کلاس خود کم‌نظیر است و انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد آن در محدوده‌ حدود ۴ ثانیه باشد. کابین پَشن ترکیبی از طراحی هنری و فناوری هوشمند است و سه نمایشگر پیوسته در جلو، تودوزی ممتاز از چرم نرم با دوخت دست‌دوز، نورپردازی چندرنگه، سیستم صوتی پریمیوم، فرمان اسپرت با طراحی جدید، تهویه‌ چهارمنطقه‌ای و صندلی‌هایی با ماساژور فعال از ویژگی‌های کابین آن هستند.

تجربه‌ رانندگی در پَشن با تمرکز بر آرامش، سکوت و ارتباط هوشمند میان انسان و خودرو تعریف شده است؛ جایی که هواوی و دانگ‌فنگ با هم همکاری کرده‌اند تا یک محیط دیجیتال یکپارچه بسازند. از دیدگاه جایگاه بازار، پَشن هم‌اکنون در سطحی بالاتر از ایرس M5 و EQE قرار می‌گیرد. معرفی این خودرو توسط سروش موتور نشان‌دهنده نگاه تازه‌ بازار کشور به برندهای چینی نسل جدید است.

2- آواتار ۱۱ (۵۷۰ اسب بخار قدرت)

ورود برند آواتار (Avatr) را می‌توان یکی از مهم‌ترین رخدادهای اخیر در موج خودروهای لوکس برقی چین دانست. این برند از همکاری سه‌جانبه‌ چانگان، CATL و شرکت هواوی شکل گرفته و هدف اصلی آن عرضه‌ خودروهای هوشمند، تمام‌برقی و تکنولوژیک در رده‌ ممتاز بازار جهانی است. در ایران، نخستین قدم در معرفی آواتار را بهمن موتور برداشت و با واردات کراس‌ اوور لوکس آواتار 11، این برند را رسماً به بازار کشور معرفی کرد.

این مدل که از نظر طراحی، کیفیت ساخت و فناوری کاملاً در سطح خودروهای پریمیوم اروپایی ارزیابی می‌شود، به‌صورت تمام‌برقی وارد شده است. در بخش فنی، آواتار ۱۱ از دو موتور الکتریکی مستقل روی محورهای جلو و عقب بهره می‌برد که در مجموع ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این توان چشمگیر همراه با سامانه تمام‌چرخ‌ محرک هوشمند، خودرو را به یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین کراس‌ اوورهای برقی حضور‌یافته در ایران تبدیل کرده است. انرژی این سیستم از یک باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید
  • آئودی A3 لانگ مدل 2025 از گمرک ترخیص شد
  • هیوندای سوناتا هرمس خودرو وارد بازار آزاد شد + قیمت
  • سدان اسپرت هیوندای لافستا در آستانه ورود به بازار ایران + مشخصات و امکانات

همین مجموعه، برد حرکتی تا حدود ۷۰۰ کیلومتر را ممکن می‌سازد؛ عددی که در شرایط واقعی حتی در برابر برندهایی چون تسلا و مرسدس EQE SUV قابل رقابت است. کابین آواتار ۱۱ کاملاً آینده‌نگرانه طراحی شده و ترکیب نورپردازی محیطی هوشمند، صفحه‌نمایش فوق‌عریض سه‌تکه، فرمان اسپرت با طراحی تخت، متریال نرم و صندلی‌هایی با ماساژور چندحالته و تهویه مستقل، حس یک خودرو پیشرفته‌ فناوری‌محور را منتقل می‌کند.

1- شیائومی SU7 (۶۷۳ اسب بخار قدرت)

صحنه خودروهای وارداتی کشور به نقطه اوج خود رسیده است؛ جایی که اولین خودرو تولیدی شیائومی پا به میدان گذاشته و تعریف جدیدی از سرعت و عملکرد در کلاس سدان‌های لوکس تمام‌برقی ارائه کرده است. این خودرو که با نام شیائومی SU7 مکس شناخته می‌شود، توسط شرکت آرینا درایو، بازوی وارداتی مجموعه آرین موتور به ایران عرضه شده و نخستین بار در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی گردید.

نسخه وارداتی یعنی SU7 Max در واقع قدرتمندترین نمونه از خانواده SU7 است و از دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب نیرو می‌گیرد. این سامانه مجموعاً ۶۷۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با سیستم تمام‌چرخ‌محرک هوشمند (AWD)، شتاب حیرت‌انگیز آن به عدد ۲٫۷۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. SU7 بر پایه پلتفرم اختصاصی شیائومی با معماری ولتاژ ۸۰۰ ولت ساخته شده و از فناوری باتری‌های سیلیکون کاربید CATL بهره می‌برد. با هر بار شارژ کامل، برد حرکتی خودرو در نسخه مکس بیش از ۸۰۰ کیلومتر اعلام شده و زمان شارژ سریع آن تا ۱۵ دقیقه برای حدود ۵۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یافته است.

در بخش طراحی، شیائومی زبان فرم‌های ساده، آیرودینامیک و ساختار مینیمال را دنبال کرده و ضریب درگ بدنه آن تنها ۰٫۱۹ است. فرم صندوق کوتاه، جلوپنجره بسته، چراغ‌های تیز با امضای نوری مخصوص برند، رینگ‌های آلومینیومی آیرودینامیک و طراحی فست‌بک سقف، ظاهری اسپرت و هم‌زمان لوکس برای SU7 خلق کرده‌اند. فضای داخلی الهام‌گرفته از دنیای تکنولوژی شیائومی است: نمایشگر مرکزی ۱۴٫۶ اینچی لمسی با محیط سیستم‌عامل HyperOS که کاملاً با اکوسیستم گجت‌های شیائومی همگام می‌شود، صفحه‌نمایش دیجیتال پشت فرمان، هدآپ دیسپلی پیشرفته، نورپردازی محیطی چندمنطقه، تودوزی چرم پریمیوم و فرمان اسپرت تخت با کلیدهای کنترلی لمسی از ویژگی‌های شاخص کابین‌ هستند.

آخرین اخبار