وی با بیان اینکه هیأت مدیره شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران پس از نشستهای فراوان کارشناسی با اعضای انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی با شناور شدن نرخ بلیت قطار و افزایش به طور متوسط هشت درصدی نرخ بلیت موافقت کرد، افزود: این تصمیم بر اساس ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی مصوبه سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده و انتظار داریم این ظرفیتهای قانونی در بررسیهای نهایی برای تعیین نرخ بلیت قطارهای مسافری لحاظ شود.
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء اظهار کرد: برای نرخگذاری نهایی بررسیهای مشترک میان فعالان حمل و نقل ریلی و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ادامه دارد و تا اخذ تصمیم نهایی فعلا قیمت بلیت با تخفیف و بدون هیچ گونه افزایشی عرضه میشود.
وی با بیان اینکه تخفیفات اعمالی از سوی شرکتهای حمل و نقلی در مقطع کنونی همان تخفیفاتی است که بر اساس نرخگذاری شناور در ایام غیر پیک تعیین شده بودیاداور شد: راهآهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به هزینه بالای قطارهای مسافری، هزینه سنگین تعمیر و نگهداری قطارها، احتساب ترددهای یکسر خالی و ضریب اشغال پایین صندلیها در ایام غیرپیک، با این افزایش نرخ موافقت کرد.
موسوینژاد یادآور شد: علاوه بر این در سالیان گذشته هیچ سرمایهگذاری جدیدی در حوزه ریلی صورت نگرفت که علت این عدم سرمایهگذاری توجیهپذیر نبودن آن و ضرر و زیان شرکتهای ریلی است در نتیجه راه حل نهایی این است که تعیین قیمت به بازار واگذار شود.