کد خبر: ۲۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
شرکت راه آهن اطلاعیه داد:
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، افزایش قیمت بلیت قطار را قانونی اعلام کرد.
 راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت‌های بخش خصوصی تعیین و پس از تأیید شرکت راه‌آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
در همین راستا قیمت‌های جدید که از روز ۱۴ آذر ماه سال جاری اجرایی و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملاً مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تایید هیات مدیره راه‌آهن در خصوص پیشنهاد شرکت‌های ریلی پس از بررسی‌های همه جانبه و کارشناسی و بعد از ۱۵ ماه همراهی شرکت‌های بخش خصوصی با دولت و عدم افزایش قیمت‌ها و حتی ارایه تخفیفات ۳۰ درصدی در ایام کم‌تردد سال، با توجه به نرخ تورم سالانه، جلوگیری از فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نوسازی ناوگان و همچنین ارتقا سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.

این در حالی است که وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام غیرقانونی بودن افزایش نرخ بلیت قطار توسط شرکت راه‌‌آهن، اعلام کرده است: در صورت افزایش نرخ با متخلفان در چارچوب قانون تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: