کد خبر: ۲۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
وزارت جهادکشاورزی :
تهران- ایرنا- وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد : براساس سیاست توسعه بازارهای صادراتی ، پرداخت یارانه یکهزار و 500 ریالی به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی آغاز شد.
 سیاست حمایتی جهاد کشاورزی در کمک به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل، یارانه یکهزار و 500 ریالی برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی برخوردار می شوند.
صادرکنندگان حقیقی و حقوقی(خصوصی یا تعاونی) که تاریخ خروج درج شده در پشت پروانه صادراتی آنها از اول بهمن 93 به بعد باشد ،باید برای تکمیل مدارک دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی به سازمان جهاد کشاورزی استان صادرکننده کارت بازرگانی مراجعه کنند.
وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم، مجموعه ای از سیاست ها و برنامه ها را به منظور پشتیبانی از تولید داخلی و فراهم سازی زمینه های توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار داده است.
گسترش تعاملات بین المللی و ایجاد زیرساخت های لازم توسط وزارتخانه به مورد اجرا درآمده و با افزایش همکاری های بین المللی ، نسبت به امضای تفاهم نامه و موافقت نامه های بهداشت دامی و گیاهی با کشورهای هدف اقدام کرده است.
مطابق این برنامه ها، بیش از 400 هزارتن سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل ، تاکنون صادر شده و همچنین برای اولین بار رکورد صادرات 150 هزارتن مرغ و تخم مرغ به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: