کد خبر: ۲۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 217هزارکیلومتر از راه های کشور توسط راهداران حفاظت و نگهداری می شود.
 عباس آخوندی شامگاه دوشنبه در جمع راهداران مازندران و تهران در راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) افزود: هرچه راه های جدید در استانها ایجاد شود به همان نسبت راهداران جدیدی برای حفاظت و نگهداری از آنها وارد کار می شوند.
وی ادامه داد: 9 هزار و 400 دستگاه انواع ماشین آلات سبک وسنگین راهداری و راهسازی در مجموعه راه وشهرسازی وجود دارد که نگهداری وسر پا نگه داشتن این تعداد دارای سختی های زیاد و متحمل شدن هزینه های مالی است.
وزیر راه وشهرسازی همچنین به فعالیت 14 هزار و800 راهدار همزمان با فعالیت زمستانه امسال در 620 راهدارخانه جاده های کشور اشاره کرد وادامه داد: در سال های اخیر نیاز به آموزش های رسمی برای ارتقای کیفیت کار راهداران بیش از پیش احساس می شود .
وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت جدی دارد تا سازمان حمل ونقل جاده های کشور هرچه سریعتر دوره های آموزشی دراین بخش آغاز کند.
آخوندی همچنین، با بیان اینکه از فعالیت راهداران در شرایط سخت سرما وگرمای شدید درجاده های کشور ، آگاه هستیم و تلاش این وزارتخانه نیز با توجه به تنگناهای زیاد مالی برطرف کردن مشکلات معیشی آنان است، گفت: به مناسبت روز راهدار، به معاون وزیر راه و رئیس سازمان حمل ونقل جاده ای کشور دستور دادیم تا در دی و حداقل بهمن ماه در قالب پاداش و یا کارانه از خدمات آنان ویژه تجلیل کند.
وی اضافه کرد: سعی کردم در زیباترین و خاطره انگیزترین شب سال که در شب یلدا همه ایرانیان درکنارخانواده های خود حضور دارند، من هم درکنار راهداران جاده هراز وخانواده خودم دراین مجموعه پرافتخار باشم.
همچنین راهداران جاده هراز سفره رنگین شب یلدا را در راهدارخانه امامزاده هاشم (ع) پهن کردند و در کنار وزیر راه وشهرسازی جشن گرفتند.
آخوندی سال گذشته و در شب یلدا نیز در جمع راهداران هراز حضور داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: