کد خبر: ۲۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران از معرفی محصولات غذای ایرانی در بیش از ۷۰ کشور دنیا خبرداد.
محمدحسین عزیزی گفت: محصولات غذایی ایران علیرغم دارا بودن کیفیت رقابتی مناسب هنوز نتوانسته اند به جایگاه شایسته خود در بازارهای جهانی دست یابند، این در حالی است که دلایل و عوامل متعددی در این امر موثر بوده‌اند به نحوی که در کنار عواملی همچون تحریم‌ها و یا ضعف مدیریت و عملکرد غیرحرفه‌ای در زمینه بازاریابی و از همه مهم‌تر عدم وجود استراتژی در جهت ماندگاری در بازار، میتوان به عدم معرفی و شناساندن کالاها و محصولات ایرانی در خارج از مرزها اشاره کرد.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه با رفع تحریم‌ها فضای مناسبی برای حضور قدرتمندانه کالاهای ایرانی به ویژه محصولات غذایی در بازارهای هدف ایجاد می شود، افزود: تا این حضور همراه با یک مدیریت قوی و حرفه ای و رعایت استانداردهای بین المللی بتواند به ماندگاری در این بازارها منجر شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو اقدام به انتشار کتاب و نرم افزار معرفی صنایع برتر غذایی کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: