کد خبر: ۲۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به 27 آذرماه را اعلام کرد که بر این اساس قیمت چهار گروه مواد خوراکی نسبت به هفته پیش از آن ارزان و نرخ تنها یک گروه با رشد قیمتی مواجه شد؛ البته نرخ 6 گروه دیگر ثابت ماند.
 بر اساس اعلام بانک مرکزی در حالی که در هفته منتهی به 27 آذرماه نسبت به هفته پیش از آن، نرخ میوه های تازه 1.1 درصد، سبزی های تازه 1.8 درصد، گوشت مرغ 3.4 درصد و حبوب چهار دهم درصد ارزان شده، قیمت تخم مرغ 4.6 درصد گران شده است.
در این هفته نرخ لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی بدون تغییر بوده است.
 
** لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات نرخ همه اقلام این گروه نسبت به هفته پیش ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل 4.6 درصد افزایش یافت و شانه ای 95 هزار ریال تا 115 هزار ریال فروش می رفت.
 
** برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، نرخ تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. در گروه حبوب، قیمت عدس معادل 1.2 درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.
 
** میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب زرد تخم لبنان معادل 1.7 درصد، نارنگی 0.9 درصد، انار 0.1 درصد و کیوی 4.5 درصد افزایش یافت اما نرخ سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 12.1 درصد کاهش داشت.
در گروه سبزی های تازه، قیمت گوجه فرنگی معادل 11.8 درصد، بادنجان 0.2 درصد، کدو سبز3.1 درصد ولوبیا سبز پنج درصد کاهش اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 7.8 درصد افزایش یافت.
 
** گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش، قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. نرخ گوشت مرغ معادل 3.4 درصد کاهش داشت.
 
** قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.
 
** تغییرات یک ساله
بر اساس اعلام بانک مرکزی، در یک سال منتهی به 27آذرماه امسال، نرخ لبنیات 7.7 درصد، تخم مرغ 8.3 درصد، برنج 4.7 درصد، حبوب 25.8 درصد، سبزی های تازه 0.8 درصد، گوشت قرمز 8.3 درصد، قندو شکر 10.8 درصد و روغن نباتی 0.7 درصد افزیش و نرخ میوه های تازه 1.5 درصد، گوشت مرغ 6.4 درصد و چای نیز 0.4 درصد افت داشته است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: