کد خبر: ۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
قائم مقام وزیر نیرو :
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو عشق سدسازی ندارد، گفت: باید شرایط و ظرفیت کشور را کنار هم بگذاریم و با همفکری به دنبال پیدا کردن راهکارهای مناسب که توسعه را با حفظ میراث فرهنگی ومحیط زیست به دنبال دارد، باشیم.
ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو گفت: در شرایط فعلی کشور توسعه خوبی پیدا کرده است، به طوریکه امروزه از نظر تولید لوله و کنتور به طور صددرصد خودکفا هستیم و در بیش از 40 کشور دنیا مهندسان ایرانی تصفیه‌خانه می سازند.

محمودی در همایش پژوهش‌های باستان‌شناسی حوزه آبگیر سد سیمره با بیان اینکه باید به توسعه کشور، حفظ مسائل زیست محیطی و میراث فرهنگی توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در سراسر دنیا زبان مکالمه، زبان اسلحه شده است و باید به این نکته توجه کرد که در ایران همه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به طرق مختلف نظرات خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب من به عنوان یک مدیر استانی اصلاحات و اشتباهات زیادی انجام داده‌ام، گفت: این حرف به این معنا است که همه افراد جامعه دچار اشتباه می‌شوند که بهای آن را جامع و گذر عمرمان پرداخت می‌کند، لذا باید برای کاهش اشتباهات با یک ساختار همفکری و عقل‌گرایانه بتوانیم کشور را توسعه دهیم.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در دوره قبل از انقلاب هیچ سدی در کشور ساخته نشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی ایران پیشرفت‌های زیادی کرده است و می‌تواند پیچیده‌ترین تاسیسات آب و برق را بسازد و طبیعی است که این مساله با ایراداتی همراه باشد.

به گفته وی، سدسازی یک امر صفر و یک نیست که بتوان با آن مخالفت کرد چرا که باید برای این مساله تمهیدات اساسی اندیشیده شود. وی با اشاره به جغرافیای کشور ایران گفت: 80 درصد بارش‌های کشور در مناطق البرز و زاگرس صورت می‌گیرد اما به دلیل پراکندگی جمعیت تامین آب مناطق در فصول غیرزمستان با مشکل مواجه می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه اگر سد تهران نبود نمی‌توانستیم آب مورد نیاز جمعیت پایتخت را تامین کنیم، افزود: 70 درصد آب تهران از طریق سدها تامین می‌شود اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که وجود سدها آسیب‌های زیست محیطی و میراث فرهنگی را به دنبال دارد.

محمودی ادامه داد: برای کاهش این آسیب‌ها باید مدیریت اساسی صورت بگیرد به طوریکه بتوان با برنامه‌ریزی برای توسعه، حفظ محیط زیست را نیز به دنبال داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: