کد خبر: ۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از دریافت 400میلیارد تومان قیر توسط وزارت نفت خبر داد و گفت: مطالعات توسعه راه‌های روستایی تا افق 1404 تدوین شد ضمن اینکه با سپاه توافق کرده‌ایم زیرسازی راه‌های روستایی را آنها انجام داده و آسفالت بر عهده خودمان باشد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ سید حسین میرشفیع امروز در نشست خبری بیان کرد: در حال حاضر جمع کل راه‌های روستایی بالای 20 خانوار 153 هزار کیلومتر است.

وی بیان کرد: از این ‌میزان راه‌های روستایی کشور، بیش از 103 ‌هزار کیلومتر آن آسفالته است.

میرشفیع ادامه داد: این رقم ‌بیش از 67 درصد‌ ‌کل راه‌های روستایی را شامل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در 6 ماه اخیر بیش از 1500 کیلومتر راه روستایی جدید آسفالت شده است؛ ‌همچنین 1500 کیلومتر از راه‌های روستایی نیز روکش جدید آسفالت شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از آنکه مقرر شد وزارت نفت قیر در اختیار معاونت راه روستایی قرار د‌هد، طرح‌ نهضت ‌آسفالت را‌ه‌های روستایی با قوت ادامه یافت و تلاش می‌کنیم طرح‌های باقیمانده برای دسترسی روستاییان به راه‌های با کیفیت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

میرشفیع با اشاره به سفر‌های استانی دولت، گفت: دولت در این سفرها نگاه تخصصی به راه‌های روستایی دارد؛ تحقیقاتی انجام می‌دهیم که براساس آن شبکه‌ راه‌های روستایی کشور مشخص می‌شوند و براساس آن آسفالت راه‌های روستایی انجام می‌شود، در این راستا در استان هرمزگان، طرح آسفالت راه‌های روستایی روستای محروم ‌بشاگرد‌ مورد توجه قرار گرفته است که عملیات اجرایی آن با قدرت ادامه می‌یابد.

وی همچنین خبر داد: معاونت راه روستایی قرار بود 600 میلیارد تومان قیر دریافت کند که تا امروز 400 میلیارد تومان را دریافت و 200 میلیارد تومان را مصرف کرده است.

*مطالعات توسعه راه‌های روستایی در افق 1404

وی بیان کرد: مطالعات گسترده‌ای در طول یک و نیم سال اخیر با دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه راه‌های روستایی انجام شد تا نیاز راه‌های روستایی کشور را تا افق 1404 بسنجیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ در حال حاضر 103 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته و 27 هزار کیلومتر راه روستای شوسه داریم.

میرشفیع ادامه داد: تا افق 1404 همه روستاهای بالای 20 خانوار از راه روستایی آسفالته برخوردار شود مجموعا 173 هزار کیلومتر راه لازم داریم.

وی افزود: طبق هدف‌گذاری انجام شده تا سال 1404 رقم 125 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

* کاهش تلفات سوانح رانندگی در راه‌های روستایی

وی اظهار داشت: در 5 ماه اخیر 5 درصد آمار تلفات سوانح رانندگی روستایی کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این رقم در حالی محقق شده است که حضور پلیس در راه‌های روستایی کم بود.

میرشفیع افزود: بیشترین آمار تلفات راه‌های روستایی در سال 85 بود که در سال جاری به 12.7نفر در هر هزار کیلومتر رسیده است.

وی افزود: نسبت تلفات جاده‌های روستایی نسبت به جاده‌های برون شهری امسال کاهش یافته و به 10.1 درصد رسیده است.

میرشفیع اظهار داشت: 45 درصد تلفات سانحه رانندگی در جاده‌ها مربوط به عابران پیاده و موتورسوران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته تعداد تلفات سوانح رانندگی راه‌های روستایی 658 نفر بود که امسال 60 نفر کاهش یافته است.

* لزوم احداث 23 هزار کیلومتر راه روستایی برای برخورداری از همه روستاهای بالای 20 خانوار

میرشفیع اظهار داشت: لازم است 23 هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شود تا همه روستاهای بالای 20 خانوار از راه روستایی برخوردار شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌در این راستا از بسیح سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) درخواست مساعدت داشته‌ایم.

* لزوم جذب 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 10 هزار کیلومتر راه روستایی

وی اظهار داشت: برای تحقق اهداف برنامه پنجم 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم؛ تلاش می‌کنیم طی تعامل با مجلس و دولت حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم تا دوسال آینده 10 هزار کیلومتر راه تکمیل شود.

* نگهداری راه‌های روستایی سالانه 1200 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

معاون راه روستایی وزیر راه بیان کرد:40 هزار کیلومتر راه‌های پرتردد روستایی برداشت میدانی شده است تا از نظر روسازی و کیفیت بررسی شود.

میرشفیع با بیان اینکه نگهداری راه‌های روستایی 1200 میلیارد تومان اعتبار درسال لازم دارد، گفت: 4.5 درصد ارزش روز پروژه باید صرف نگهداری آن شود.

* توافق با سپاه پاسداران برای زیرسازی راه‌های روستایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت مردم در احداث راه‌های روستایی بیان کرد: با سپاه در بحث استفاده از ظرفیت‌ها توافقاتی داشته‌ایم بر این معنا که آنها زیرسازی پروژه‌های راه‌های روستایی را انجام دهند و معاونت راه روستایی وزارت راه عملیات آسفالت را انجام دهد.

میرشفیع افزود: این توافقات عمدتا در راه‌های روستایی مناطق مرزی است اما هنوز عملیاتی نشده است.

* احداث 170 کیلومتر راه روستایی با مشارکت بخش خصوصی

وی بیان کرد: در استان مازندران در اسفند سال گذشته اولین پروژه مشارکت بخش خصوصی در راه‌های روستایی انجام شد.

میرشفیع ادامه داد: تاکنون مجموعا 170 کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم ساخته شده است ضمن آنکه پروژه‌هایی در جنوب استان فارس، استان هرمزگان، استان یزد، استان آذربایجان شرقی و کردستان برای پروژه مشارکت مردمی داریم.

بنابر این گزارش؛ در پایان این برنامه میرشفیع اعلام کرد «مدعی هستیم 90 درصد از جمعیت روستایی کشور از راه‌ آسفالته برخوردار هستند»؛ حال از خبرنگاران می‌خواهیم تا بررسی‌های دقیقی درباره میزان راه‌های روستایی کشور و میزان برخورداری روستائیان از راه آسفالته داشته باشند و اگر موفق شدند این آمار معاونت راه روستایی وزارت راه نقض کنند، هدیه‌ای دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: میرشفیع ، قیر ، روستایی
نام:
ایمیل:
* نظر: