کد خبر: ۲۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد:
قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه براساس جغرافیای کشور سدسازی باید انجام شود، گفت: ۸۰ درصد بارش‌ها در ارتفاعات است.
 ستار محمودی گفت: وزارت نيرو مجري طرح‌های سدسازي است و کارشناسان ميراث فرهنگي وظيفه دارند قبل از احداث سد در يک منطقه، به کاوش فرهنگي بپردازند و وزارت نیرو نیز همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.

قائم‌مقام وزير نيرو با تاکید بر اینکه هماهنگی با محیط زیست و میراث فرهنگی از الزام‌های ما است، اظهارداشت: اگر سدهاي اطراف تهران احداث نمي‌شد، آبرساني به کلانشهر پايتخت با اين جمعيت عظيم، کاری غيرممکن بود.

وي ادامه داد: وزارت نيرو قبل از احداث سد زماني را براي اين کاوش‌ها در نظر خواهد گرفت و سازمان ميراث فرهنگي باید به ماموریت سازمانی خود بپردازد، نمی‌شود به دلیل تعلل‌های فراوان ساخت يک سد را که از پروژه‌هاي بزرگ عمراني است و حيات منطقه را در بر خواهد گرفت، ده‌ها سال به تعويق بياندازد.

محمودي با اشاره به اينکه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، کارشناسان خارجي ادعا داشتند که ايراني‌ها توان ساخت کوچکترين و پيش پا افتاده‌ترين ابزارها و طرح‌ها را ندارند، گفت: برخلاف نظريه آنها، متخصصان سختکوش ما ثابت کردند مي‌توانند و امروز پيچيده‌ترين مسائل فني آب و برق کشور به‌ دست متخصصان داخلي به انجام مي‌رسد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بيان اينکه جغرافياي کشور ما کوهستاني است و ۸۰ درصد بارش‌ها در ارتفاعاتي نظير البرز، ‌زاگرس و هزار مسجد رخ مي‌دهد، افزود: بخش اعظمي از ايران در مناطق کوهپايه اي و فلات قرار گرفته و طبيعي است که براي مشروب نمودن اين مناطق نياز به برنامه ريزي، سدسازي و انتقال آب باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: