کد خبر: ۲۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
زوج های جوان با خواندن این گزارش پی به حقایقی از دنیای مجازی خواهند برد.
 پیام رسان تلگرام این روزها طرفداران خاص خود را پیدا کرده و تقریبا روی تلفن همراه همه نصب شده است. سال های گذشته را به خاطر آورید زمانی که استفاده از تلفن های هوشمند فراگیر نشده بود؛ تلفن های هوشمندی که به خاطر جذابیت های فراوانی که دارند عضوی جدا نشدنی از زندگی مان شده اند. به لطف این ابزار هوشمند که تحمل یک روز بدون آن برای همه ما کاری دشوار است کمتر مثل سال های قبل با خانوداه و همسرمان اوقات فراغت مان را می گذرانیم.

رابطه های فراموش شده!

نصب کردن تلگرام بر روی تلفن ها مثل شمشیری دولبه عمل می کند، از طرفی شما را با دنیایی از رویدادهای جدید رو به رو می کند که ممکن است شما را دچار انزوا کند و در نتیچه آن روابطتان با خانوداه و همسر کمرنگ شود یا شما را وارد رابطه های فراموش شده.



در تمام گروه های تلگرامی عضو نباشید لطفا! 

با یک نگاه سر سری به لیست گروه های تلگرامی که عضوشان هستید شاید با خودتان بگویید که باخبر شدن از دوستان دوران مدرسه و دانشگاه و اقوام چه قدر اهمیت دارد؟ مثلا چند ساعت وقت خود را در این گروه ها می گذرانید یا چه قدر برای خواندن پیام هایی که به شما ربطی ندارد زمان می گذارید؟ آدم هایی که شاید یکی دو بار در سال آن ها را ملاقات کنید و روابط با آن ها در اولویت برای شما نباشد. لطف بی کرانی که پیام رسان های اجتماعی از جمله تلگرام در حق کاربران داشته با خبر شدن از احوال همین دوستان و اقوام است. 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید زمانی که صرف خواندن پیام ها و دیدن عکس های تلگرامی می شود چند بار به فرزندتان بی محلی کرده اید؟ یا مثلا چند بار سوالات همسرتان را بی جواب گذاشته اید؟ دل کندن از گروه هایی که نه بار علمی چندانی و نه احساس بهتری به شما می دهند شاید کار دشواری باشد فقط کافی است با یک عذر خواهی گروه ها را ترک کنید و آن وقت تمام زمان خود را در اختیار فرزندان و همسرتان بگذارید.

قوانین خاصی را برای خود و همسرتان تعریف کنید

حال شما مانده اید و گروه های جذابی که دل کندن از آن ها سخت است پس بهتر است قوانین خاصی را برای خود و همسرتان تعریف کنید. مثلا هنگام غذا میل کردن یا مهمانی رفتن و یا وقتی که با همسرتان صحبت می کنید تمام توجهتان را به آن بدهید. حتی در اکثر مواقع بهتر است تلفن همراهتان را از داخل کیف بیرون نیاورید. عادت هایی مثل سر زدن های مداوم به گوشی و چک کردن زمان را ترک کنید. شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید وقتی که برای تلگرام، بازی و یا اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی صرف کرده اید را می توانید برای پیشرفت خود در زمینه های دیگر به کار گیرید.



حساسیت همسرتان را کم کنید!

گاهی سوءتفاهم ها و حساسیت های همسرتان زیاد می شود تا جایی که تمام توجه خود را به گروه هایی که شما در آن عضو هستید می دهد در این مواقع بهتر است اگر محتویات گروه ها مناسب همسرتان است برای احترام و حضور مشترک در گروه ها آن را هم عضو کنید. این عمل شما شروع خوبی برای از بین بردن نگاه منفی همسرتان به گروه های تلگرامی می باشد.

شاید انجام این رفتارهای ساده در وحله ی اول بی نتیجه به نظر برسد اما پس از مدتی این رفتارها از سوءتفاهم های ناخواسته پیش آمده جلوگیری می کند و با انجام این کار تعهد خودتان را نسبت به همسرتان نشان می دهید.


منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر: