کد خبر: ۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه گفت: این کشور قصد دارد ظرف بیست سال آینده ، شش رئاکتور هسته ای جدید در هند بسازد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، پوتین بعد از مذاکراتش با ناراندرا مودی نخست وزیر هند گفت: مسکو و دهلی نو به شکلی موفقیت آمیز در ساخت موشک های پراموس همکاری می کنند و قصد دارند نوع جدیدی از هواپیماهای جنگنده و حمل و نقل را تولید کنند.


رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر هند گفت: مسکو از تقویت نقش دهلی نو در حل مشکلات جهانی و منطقه ای حمایت می کند.


پوتین افزود، مسکو معتقد است هند از بهترین نامزدها برای تصدی کرسی دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ولی مسائل انرژی و دفاعی نقش پررنگتری در دستور کار سفر مودی به مسکو داشت.


روسیه به دنبال توسعه و تحکیم روابط اقتصادی با هند و فروش فناوری های جدید به این کشور است که یکی از سریع ترین رشدها را در بین اقتصادهای جهان دارد در حالی که اقتصاد روسیه به علت تحریم های غرب و سقوط قیمت نفت با مشکلاتی مواجه است.


پوتین گفت: توافق کردیم سرمایه گذاری های متقابل را از طریق تقویت همکاری صنعتی و اجرای طرح های گسترده در بخش های زیربنایی و انرژی افزایش دهیم.


پوتین همچنین گفت روسیه نخستین رئاکتور هسته ای را در نیروگاه برق کودانکولام هند در ماه ژوئن سال گذشته راه اندازی کرد و تا چند هفته دیگر رئاکتور دیگری را در هند تکمیل خواهد کرد. وی افزود روسیه ظرف بیست سال شش رئاکتور هسته ای در هند خواهد ساخت.


به گفته مودی، شمار رئاکتورهای هسته ای که روسیه در کوادانکولام و یک منطقه دیگر خواهد ساخت در نهایت به دوازده رئاکتور خواهد رسید. وی به جزئیات بیشتر در این باره اشاره نکرد.


مودی افزود روسیه و هند به طور مشترک بالگردهای چند منظوره از نوع کاموف-226 را تولید خواهند کرد. تولید این نوع بالگرد در هند، نخستین پروژه گسترده در چارچوب طرح دولت این کشور برای تشویق شرکت های هندی و خارجی به همکاری با هدف تولید در هند محسوب می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: