کد خبر: ۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
نایب رییس اتاق اصناف تهران خبر داد:
نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان این که اصناف با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی مخالفند، گفت: در جشنواره فروش فوق العاده که از ۱۰ شهریور تا ۱۰ مهر برگزار می شود، کالاهای اساسی به دلیل عدم نیاز بازار به آن، شرکت داده نمی‌شوند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛ ابراهیم درستی در نشست امروز اتاق اصناف تهران، اظهار کرد: نمایشگاه‌های فصلی به دلیل عدم وجود مکان استاندارد، عدم توجه به شان مصرف‌کننده، عدم ورود کالای با کیفیت به نمایشگاه و حمایت از واحد صنفی سطح شهر تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: کالاهای اساسی در جشنواره فروش توزیع نمی‌شود و این موضوع به دلیل آرامش و عدم نیاز بازار به کالاهای اساسی است، از سوی دیگر عرضه کالای اساسی در نمایشگاه‌های فصلی برای تنظیم و کنترل قیمت بازار بوده است.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر تهران بیان کرد: اتحادیه‌های مربوطه مسئول قیمت گذاری و بازرسی جشنواره فروش هستند که تمرکز بیش‌تر به دلیل تقارن زمانی گشایش مدارس، مربوط به کیف‌، کفش و پوشاک است که پیش بینی می‌شود در حدود 5 هزار واحد صنفی در این طرح شرکت کنند.
 
وی با اشاره به این که جشنواره فروش از 10 شهریور‌ تا 10 مهر سالجاری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در جشنواره‌های فروش بلعکس نمایشگاه‌های فصلی، ضمانت و خدمات پس از فروش به مشتری ارائه خواهد شد، در گذشته بارها دیده شد با پایان زمان برگزاری نمایشگاه اگر کالا ایرادی داشت مشتری برای تعویض نمی‌توانست به جایی مراجعه کند.
 
درستی گفت: فروش فوق‌العاده مانند حراج نیست، از این رو در فروش فوق‌العاده بنابر صلاح‌دید فروشنده تخفیف از سود اولیه فروش ارائه خواهد شد که به طور میانگین این میزان 15 تا 20 درصد خواهد بود.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: در عرضه پوشاک مدارس باید فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد تا نظارت بر قیمت و کیفیت آن به طور صحیح انجام شود در کنار آن  در کیف مدارس باید از تصاویر جذاب که با شئونات اسلامی هماهنگ است استفاده شود.
 
درستی یادآور شد: در قانون برای ارائه مجوز جشنواره فروش 50 تا 100 هزار تومان برای اتحادیه در نظر گرفته شده که در حال حاضر برخی اتحادیه‌ها برای کاهش هزینه واحدهای صنفی این مبلغ را دریافت نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به این که 400 هزار واحد صنفی تولیدی از بین رفته اند گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی مد نظر است بیش تر از کالاهای ایرانی استفاده شود اما نباید درهای کشور را بست و برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی باید بازار رقابتی ایجاد شود.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر تهران ادامه داد: اگر واحد صنفی مجوز جشنواره فروش نداشته باشد و به این کار مشغول شود از سوی مراجع مربوطه به طور قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار