کد خبر: ۲۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لایحه برنامه ششم تا دو هفته آینده در دولت نهایی خواهد شد و لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم در نیمه دوم دی ماه همزمان به مجلس داده می‌شود.
غلامرضا کاتب ، در پاسخ به این سوال که لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه چه زمانی به مجلس ارسال می‌شود، اظهار داشت: لایحه بودجه 95 در دولت نهایی شده است و لایحه برنامه ششم هم در دولت در حالی بررسی است که احتمالاً تا دو هفته دیگر نهایی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه لوایح بودجه 95 و برنامه ششم قرار است همزمان به مجلس داده شود، تا دو هفته آینده و در نیمه دوم دی ماه سال جاری هر دو لایحه به مجلس داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد قیمت نفت، گفت: قیمت نفت در لایحه بودجه 95 در حدود 40 دلار است ولی با توجه به اینکه قیمت نفت در حال کاهش است، دولت باید قیمت آن را واقعی‌تر ببیند و این قیمت دارای ریسک است، البته برخی کشورها مانند روسیه قیمت نفت را 50دلار در هر بشکه تعیین کردند.

کاتب در مورد تاخیر در لایحه بودجه سال‌ آینده، بیان کرد: چون دولت تصمیم گرفته است که لایحه برنامه و بودجه را با هم به مجلس بدهد، باید منتظر بمانیم تا لایحه برنامه هم در دولت نهایی شود تا هر دولایحه به مجلس بیاید و شرایط اقتصادی کشور، شرایط خاصی است که در تاخیر ارائه لایحه بودجه تاثیر گذاشت.

وی در پاسخ به سوالی که آیا برنامه پنجم توسعه برای سال 95 تمدید خواهد شد، گفت: نه، معلوم نیست و بعید می‌دانم که برنامه پنجم نیاز به تمدید داشته باشد و باید منتظر بمانیم که چه اتفاقی می‌افتد.

دولت می‌توانست لایحه بودجه را در هفته جاری به مجلس ارائه دهد

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش از این در گفت و گو با تسنیم، گفته بود: اگر دولت بخواهد، می‌تواند لایحه بودجه 95 را در هفته جاری به مجلس ارائه دهد، که، در غیر این صورت با تعطیلات مواجه خواهیم شد.

وی در مورد تمدید یکساله برنامه پنجم توسعه بیان کرده بود: اگر در روز 15آذر لایحه برنامه به مجلس داده می‌شد، قطعا تا پایان سال آن را تصویب می‌کردیم، البته دولت لایحه احکام دائمی برنامه ششم را به مجلس داده است که در کمیسیون ویژه در حال بررسی است و نظریه قالب در مجلس تمدید یک ساله برنامه پنجم نیست؛ مگر اینکه الزامات زمانی ما را در چند روز آینده به این مسیر ببرد.

در هفته جاری صحن علنی مجلس در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود و روز سه شنبه مجلس تعطیل است. در هفته آینده نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابی خود می روند که  جلسه بعدی مجلس در روز 20 دی ماه سال جاری تشکیل می‌شود و احتمالا در این روز لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به بهارستان می‌رود.

منبع:تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: