کد خبر: ۲۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
در آیین تفاهم نامه احیای بافت های فرسوده اعلام شد
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: 20 میلیون نفر از جمعیت کشورمان در 53 هزار هکتار سکونتگاه های غیررسمی حاشیه کلانشهرها، از کیفیت زندگی پایینی برخورارند.
به گزارش تجارت آنلاین، محمدسعید ایزدی امروز(یکشنبه) در آیین امضای تفاهم نامه احیای بافت های فرسوده شهری و سنددار شدن اراضی واحدهای مسکونی در محدوده های هدف افزود: در این بافت ها 17 درصد واحدهای مسکونی ناکارآمد شهری سند و 38 درصد نیز قولنامه و بنچاق دارند.
وی با بیان اینکه 30 درصد سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه کلانشهرها به اراضی دولتی اختصاص دارد، گفت: 15 درصد از این سکنونتگاه های غیررسمی فاقد هرگونه سند هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با سند دار شدن واحدهای مسکونی، زمینه های لازم برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری فراهم می شود تا زندگی مردم در این مناطق از کیفیت لازم برخوردار شود.
وی گفت: برای پیشگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی در کشور، همکاری و مشارکت ساکنان این مناطق بسیار ضروری است.
ایزدی ادامه داد: دولت برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری تاکید دارد اما نبود سند مالکیت در این بافت ها، سبب ایجاد مشکلات مختلف برای نوسازی این بافت ها شده است.
به گزارش ایرنا، با هدف بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، تفاهم نامه سنددار شدن واحدهای مسکونی در این اراضی بین سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری امضا شد.
در این تفاهم نامه، سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به صدور اسناد مالکیت این بافت های فرسوده شهری اقدام و شرکت عمران و بهسازی شهری نیز برای حمایت از ساکنان و اقشار کم درآمد این مناطق، پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی را برای ساکنان این محدوده فراهم می کند.
هدف از امضای این تفاهم نامه، ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت موثر بین سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری، بهبود کیفیت سکونت و زندگی و رفع نابسامانی ها در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اعلام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: